  • 1. Data: 2013-09-14 10:51:46
    Temat: USB <--> SPI
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Czy istnieje jakieś proste rozwiązanie, które umożliwiłoby emulację
    transmisji szeregowej (terminal) przy pomocy złącza USB (od strony PC) i
    SPI (od strony MCU)? Coś jak FT232, ale podpinane nie pod USART ale SPI.

    Chodzi mi o możliwość terminalowej konfiguracji/debugowania w prostym z
    prostym MCU, który ma tylko jeden, już wykorzystany USART.

    BTW jak długie mogą być doprowadzenia magistrali SPI? Zdarzyło mi się
    już umieszczać złącze ISP na innej płytce, połączonej z główną
    ekranowanym kablem o długości poniżej 10 cm. Nie zauważyłem
    jakiejkolwiek wrażliwości na zakłócenia (pstrykanie lutownicą, GSM). Nie
    było samoczynnych resetów, błędów podczas wgrywania wsadu także nie
    zauważyłem.
    Czy podobne podejście przy podłączaniu układów pracujących na magistrali
    SPI może być źródłem jakichś problemów?

  • 2. Data: 2013-09-14 12:20:07
    Temat: Re: USB <--> SPI
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Atlantis przemówił ludzkim głosem:

    > Czy istnieje jakieś proste rozwiązanie, które umożliwiłoby emulację
    > transmisji szeregowej (terminal) przy pomocy złącza USB (od strony PC) i
    > SPI (od strony MCU)? Coś jak FT232, ale podpinane nie pod USART ale SPI.

    SPI nigdy nie będzie emulowało dobrze UARTa, bo bo slave nie może
    inicjować transmisji. Potrzebny będzie polling, albo dodatkowa linia
    sygnalizacyjna.

    Więc albo sam wydłubiesz sobie konwerter na SPI widziany po stronie PC
    jako urządzenie USB CDC ACM, albo możesz użyć gotowych konwerterów
    USB->SPI i wyrzeźbisz program na PC, którym będzie wiedział jak gadać z
    tym konwerterem i twoim układem.

    http://www.tme.eu/pl/katalog/?idp=1&search=ftdi%20sp
    i&cleanParameters=1

    > Chodzi mi o możliwość terminalowej konfiguracji/debugowania w prostym z
    > prostym MCU, który ma tylko jeden, już wykorzystany USART.

    No to wymień uC na taki z dwoma UARTami, albo dorób drugi software'owy.

> [...]
    > jakiejkolwiek wrażliwości na zakłócenia (pstrykanie lutownicą, GSM). Nie
    > było samoczynnych resetów, błędów podczas wgrywania wsadu także nie

    Wszystko zależy od stromości zboczy sygnału, przesłuchów między
    przewodami w kablu itp.

  • 3. Data: 2013-09-14 13:46:19
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 14 września 2013 10:51:46 UTC+2 użytkownik Atlantis napisał:
> [...]
    >
    > zauważyłem.
    >
    > Czy podobne podejście przy podłączaniu układów pracujących na magistrali

    Ja wykorzystuję FT2232H, ustawiam w tryb pracy Host Bus Emulation Mode, dalej mam na
    FPGA trochę naprawdę prymitywnej logiki i zapisując 0/1 na odpowiednie bity jakiegoś
    tam portu zmieniam stany SPI. Raptem 3 bity. Działa bez pudła. Co do długości
    połączeń nie należy spodziewać się większych problemów o ile nie masz na myśli
    kilometrów. Przez SPI obsługuję dalej AD9512.

  • 4. Data: 2013-09-14 18:11:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 14 Sep 2013 10:51:46 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Czy istnieje jakieś proste rozwiązanie, które umożliwiłoby emulację
    > transmisji szeregowej (terminal) przy pomocy złącza USB (od strony
    PC) i

    Mcp2210, widziany jako hid od strony usb (pc), od strony mcu jedt
    spi. Masz 2 bufory 64 bajtowe in/out. Bardzo prosta komunikacja, po
    prostu dane z pc wymieniasz przez te bufory.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2013-09-15 10:42:20
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-09-14 12:20, Zbych pisze:

    > No to wymień uC na taki z dwoma UARTami, albo dorób drugi software'owy.

    Hmm... Któryś z AVR-ów w obudowie TQFP32 (coś podobnego do
    Atmega8/88/168/328) ma może dwa USART-y? Nie mogę się doszukać niczego
    na ten temat.

  • 6. Data: 2013-09-15 12:21:46
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    W dniu 15.09.2013 10:42, Atlantis pisze:

    > Hmm... Któryś z AVR-ów w obudowie TQFP32 (coś podobnego do
    > Atmega8/88/168/328) ma może dwa USART-y? Nie mogę się doszukać niczego
    > na ten temat.

    Na stronie atmela masz wyszukiwarkę. Sprawdź sam.

    Ja bym pomyślał jeszcze na AVRkiem z USB+UART (np.ATMEGA8u2,
    ATMEGA32u2). Wtedy nie będziesz musiał podłączać żadnych konwerterów.

    https://seguro.pl/sklep/?zobacz=5192
    http://www.tme.eu/pl/katalog/?idp=1&search=atmega8u2

    Do obsługi stosu USB masz gotowca:
    http://www.fourwalledcubicle.com/LUFA.php