    From: Zbych <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: USB <--> SPI
    Date: Sat, 14 Sep 2013 12:20:07 +0200

    Atlantis przemówił ludzkim głosem:

    > Czy istnieje jakieś proste rozwiązanie, które umożliwiłoby emulację
    > transmisji szeregowej (terminal) przy pomocy złącza USB (od strony PC) i
    > SPI (od strony MCU)? Coś jak FT232, ale podpinane nie pod USART ale SPI.

    SPI nigdy nie będzie emulowało dobrze UARTa, bo bo slave nie może
    inicjować transmisji. Potrzebny będzie polling, albo dodatkowa linia
    sygnalizacyjna.

    Więc albo sam wydłubiesz sobie konwerter na SPI widziany po stronie PC
    jako urządzenie USB CDC ACM, albo możesz użyć gotowych konwerterów
    USB->SPI i wyrzeźbisz program na PC, którym będzie wiedział jak gadać z
    tym konwerterem i twoim układem.

    http://www.tme.eu/pl/katalog/?idp=1&search=ftdi%20sp
    i&cleanParameters=1

    > Chodzi mi o możliwość terminalowej konfiguracji/debugowania w prostym z
    > prostym MCU, który ma tylko jeden, już wykorzystany USART.

    No to wymień uC na taki z dwoma UARTami, albo dorób drugi software'owy.

    > BTW jak długie mogą być doprowadzenia magistrali SPI? Zdarzyło mi się
    > już umieszczać złącze ISP na innej płytce, połączonej z główną
    > ekranowanym kablem o długości poniżej 10 cm. Nie zauważyłem
    > jakiejkolwiek wrażliwości na zakłócenia (pstrykanie lutownicą, GSM). Nie
    > było samoczynnych resetów, błędów podczas wgrywania wsadu także nie
    > zauważyłem.

    Wszystko zależy od stromości zboczy sygnału, przesłuchów między
    przewodami w kablu itp.