    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    <o1kgv0$rak$1@news.icm.edu.pl> <o1kma3$gr4$1@mx1.internetia.pl>
    <o1l89r$7f8$1@news.icm.edu.pl>
    <583ec50c$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
    <o1n4of$9rk$1@news.icm.edu.pl> <o1q9cq$t4$1@mx1.internetia.pl>
    Subject: Re: USB-C czy to krok wstecz w ładowaniu?
    Date: Fri, 2 Dec 2016 15:17:31 +0100

    Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup

    >Moim zdaniem zdecydowanie tak. Owszem, też jest ryzyko, że coś
    >pójdzie
    >nie tak i urządzenie dostanie zbyt duże napięcie. Jednakże najwyżej
    >spali się układ zasilający tego urządzenia.

    Co w praktyce oznacza wyrzucenie telefonu.
    Owszem, zdolnych mamy rodakow, moze beda potrafili naprawic za 100zl.

    >Przy dużych prądach jest znacznie więcej problemów.

    Akurat nie ma. Urzadzenie dostosowane. Prad rozsadny.
    Choc jak widac po przykladach - nie bardzo dostosowane, i prad
    niszczacy :-)

    >Zwróć uwagę, że właśnie z tych powodów
    >energetyczne linie przesyłowe są bardzo wysoko napięciowe aby nie być
    >wysoko prądowymi.

    Ale o jakiej skali my tu tutaj - chcesz transportowac 500 MW czy 10 W?

    Fakt, jak sie patrze na laptopa z pradem 20A ... cos mi sie nie
    podoba.

    >Chodzi o znaczące spadki napięć na byle rezystancji,
    >grzanie się przewodów, dużo większe ryzyko upalania się wszelkich
    >mechanicznych styków. Zdziwię się mocno jeśli w tą stronę nie pójdzie
    >rozwój przewodowego zasilania urządzeń. Póki co jest niefajnie moim
    >zdaniem z powodu dużych prądów.

    Jakby wszystkie mialy od poczatku 10 czy 20V, to nie bylo problemu.
    Ale USB zaczelo od 5V.
    A elektronika czesto zeszla na 3.3 czy 1.8V.

    W malych urzadzeniach to jeszcze inna sprawa - duzej mocy miec nie
    moga, a jak bateryjnie zasilane, to mala bardzo pozadana.
    I automatycznie prad zasilajacy maly. Takie np 3A :-)

    J.