  • Data: 2014-07-03 14:30:57
    Temat: Re: US dziala.
    Od: tá´Ź szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Tylko pod warunkiem, że dopuszczamy "okradanie", czyli niepłacenie
    > należnego podatku. Od wypłaty zysku z osoby prawnej państwo chce
    > podatku, kropka. Od tak wypłaconego zysku osoba fizyczna otrzymująca
    > wynagrodzenia płaci własny podatek.

    Co za różnica?

    > To, że można usiłować wymanipulować ową wypłatę pod pozorem
    > wynagrodzenia
    > za inne czynności możesz spokojnie zaliczyć do "okradania" :>

    Dlaczego za inne czynności? Metod optymalizacji (zgodnych z prawem i
    ogólnie pojętą moralnością) jest przecież bardzo wiele.

    > Zgadza się.
    > "Legalne" zwolnienie z podatku doprowadzi do sytuacji, w której prawie
    > wszyscy będą mieli "samochody w DG" :>

    Wątpię. W tej chwili można mieć spokojnie wiele rzeczy w DG, a nie znam
    osób, które specjalnie w tym celu zakładają DG

    > Niezwolnienie z podatku wymaga restrykcyjnego oddzielenia "użytku
    > służbowego" (lub "gospodarczego") od "użytku osobistego", włącznie z
    > ostrą restrykcją za podwiedzienie dziecka do szkoły.
    > Tertium non datur.
    > Przy tak kuszącej perspektywie "częściowe" rozliczania albo będzie
    > robione niesprawiedliwym ryczałtem, albo poskutkuje dużym stopniem
    > nadużywania. Wizja zaimplementowania możliwości zgłaszania *z góry*
    > danego użycia (przed wyjazdem, ew. przed kontynuacją, jeśli dajmy na to
    > zostanie zabrany "osobisty" pasażer) technicznie istnieje, ale realna
> [...]

    Tylko to wszystko jest zupełnie sztucznym problemem, jeśli czegoś nie da
    się wyegzekwować, to nie ma sensu próbować, z powodów, o których pisałem
    powyżej. A "straty" państwa można wliczyć ustalając inny podatek i tyle.

    > Tu mniej chodzi o inwestycję, bardziej o koszt, a tu już owa
    > "płynność"
    > jest dość mała.
    > Warunki zaliczenia w koszt są dość ostre, warunki "wyrzucenia" z
    > kosztów
    > też. Ale patrz wyżej - w innym przypadku łatwo o naciąganie.

    Są raczej dość niekonkretne, vide przykłady z ubiorem służbowym czy
    kosztami reprezentacji.

    > Dlatego, że jakbyś zafundował jakąś ekstrawagancję komu innemu, to ten
    > ktoś ma przychód i powinien zapłacić podatek. Być może (np. u swojego
    > pracownika) powinieneś doliczyć przychód i policzyć *jego* podatek.
    > W tym przypadku fiskus ułatwia Ci robotę i pozwala łaskawie, abyś ten
    > podatek zapłacił Ty :>

    "Przychód niematerialny" to kolejna, kosmiczna, bzdura. Poza tym to nie
    jest odpowiedź: jeśli kupię strój roboczy spawaczowi, to to jest koszt, a
    jeśli kupię garnitur PH, to to nie jest koszt. Gdzie tu logika?

    > Ta norma nie powoduje, że owo przemieszczanie się następuje
    > "nieosobiście" (wymaga zakupu czyichś wyrobów).

    Ale jest opodatkowane jakimś chorym podatkiem od luksusu, a raczej
    wieloma różnymi podatkami.

    --
    ss??q s? ??u??ou??