-
11. Data: 2017-12-05 01:49:26
Temat: Re: US Army
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2017-12-04 o 19:38, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> Ktoś wie co tu się mogło stać?
Niedoświadczony kierowca i warunki jakich nie za.
> https://youtu.be/orPl6d57occ?t=361
>
> Czemu 8x8 "zatrzymuje" podmokłe pobocze? - tył niedociążony?
Za ciężki.
A oni tylko na pustyni trenują więc na grząskim są bezradni.
Pozdrawiam
-
12. Data: 2017-12-05 05:52:58
Temat: Re: US Army
Od: LinFanQri <x...@g...com>
W dniu 04.12.2017 o 19:38, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> Ktoś wie co tu się mogło stać?
> https://youtu.be/orPl6d57occ?t=361
> Czemu 8x8 "zatrzymuje" podmokłe pobocze? - tył niedociążony?
Ale jak już się przedostaną na zachodnią flankę to ruskim pokażemy! Jak
już...
-
13. Data: 2017-12-05 08:00:15
Temat: Re: US Army.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Mon, 4 Dec 2017 23:51:09 +0100, LEPEK napisał(a):
> W dniu 04.12.2017 o 21:54, yabba pisze:
>
>> Niekorzystny kąt najazdu kół z pobocza na krawędź jezdni, prawe koła
>> zapewne się ślizgały po brzegu asfaltu.
>>
>> Musiałby mieć opony z grubymi klockami, żeby zazębiły się o krawędź
>> asfaltu i wciągnęły się do góry.
>
> Nie mówię, że łatwo jest takie cielsko wytargać z błota, ale to...
W 5:13 jest odpowiedź o co chodzi i dlaczego.
Wojacy nie znaleźli przycisku do blokowania mostów (bo nie uwierzę że 8x8
takowych blokad nie posiada), czyli próbowali w trybie asfaltowym.
Bez blokad takie 8x8 zakopać łatwiej niż każdą osobówkę, bo wystarczy że
jedno z 8 kół straci kontakt z gruntem i koniec jazdy.
A taka długa ciężarówka robi raczej słabe wykrzyże i bardzo łatwo o
odciązenie jednego koła tak, że tylko to koło będzie się obracać.
Moim zdaniem na zablkowanych mostach wyjechaliby bez problemu.
-
14. Data: 2017-12-05 08:35:06
Temat: Re: US Army
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
W dniu 2017-12-04 o 19:38, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> Ktoś wie co tu się mogło stać?
>
> https://youtu.be/orPl6d57occ?t=361
>
> Czemu 8x8 "zatrzymuje" podmokłe pobocze? - tył niedociążony?
Moim zdaniem to majstersztyk dezinformacyjny - trolują ruskich, a Wy się
podniecacie ;)
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
15. Data: 2017-12-05 12:30:35
Temat: Re: US Army.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:tbt7hovl4jqp.iach7ar7o88e$....@4...n
et...
Dnia Mon, 4 Dec 2017 23:51:09 +0100, LEPEK napisał(a):
>> Nie mówię, że łatwo jest takie cielsko wytargać z błota, ale to...
>W 5:13 jest odpowiedź o co chodzi i dlaczego.
Co tam takiego ciekawego dostrzegles ?
>Wojacy nie znaleźli przycisku do blokowania mostów (bo nie uwierzę że
>8x8
>takowych blokad nie posiada), czyli próbowali w trybie asfaltowym.
Tylu ich tam i zaden nie wpadl na pomysl blokady mostow ?
Niepodobna.
J.
-
16. Data: 2017-12-05 12:40:49
Temat: Re: US Army.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:p04jgp$jde$...@g...aioe.org...
>Nie mówię, że łatwo jest takie cielsko wytargać z błota, ale to...
>Po pierwsze mieli tam sprzętu tyle, że można by czołg bez gąsienic
>wyciągać.
Widac nie, skoro nie wyciagneli :-)
>Po drugie - jak widać już od początku filmu - są kompletnie
>nieprzygotowani do manewrowania, bo np. 'dyrygent' stoi dokładnie
>przy linie łączącej - gdyby ona się zerwała, to było by dwóch
>'dyrygentów';
Widac to jest amerykanska lina i ona nie peka :-)
>poza tym od razu widać, że lepiej złapać za tył (i jak jest za wąsko,
>to nie trzeba zawracać).
Tam chyba dwie ciezarowki byly w rowie, no i potem trzecia.
Jedna na moj gust trzeba bylo wyciagac od tylu, druga od przodu.
>Po trzecie zawracając takie coś położyć na bok nie jest trudno, ale
>tam jest tyle miejsca, że parami powinni zawracać bez uszczerbku (a
>na pewno jakby pomyśleli, to w granicach 1 km znalazłby się
>utwardzony zjazd do nawrotki). No amatorka taka, że nie dałbym
>służbowego Punto prowadzić, a oni logistykę ciężkimi ciągnikami
>próbują ogarniać...
Ale niedawno rozmawialem z takim na jakims pokazie - nie taka calkiem
amatorka, skoro ich wyslali gdzies z Bawarii do Orzysza na cwiczenia.
Specjalnie po to, zeby sie zapoznali z warunkami.
A ze jechali Strykerami, to tylko nocami im pozwalali, choc na moj
gust na autostradzie to one sie mieszcza.
W ciezarowce automatyczna skrzynia ... ale kierowca mowi, ze manualem
tez potrafi :-)
J.
-
17. Data: 2017-12-05 13:05:12
Temat: Re: US Army
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o...@l...harvard.local..
.
W dniu .12.2017 o 20:17 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:
>> I Herkules d*, kiedy w rowie kupa :)
>> Ciekawe. Skoro czolg sie potrafi w blocie zakopac, to czemu nie
>> 8x8, ale ... to tak niegroznie wyglada, i wcale nie widac, aby
>> usilowali wyjechac ... moze juz na mostach sie oparli ?
>Przecież tu nie ma żadnego błota :-) - dziecko do stadniny wożę po
>większym bezdrożach...
Ale twoje auto nie wazy 30t, to mowisz "tu nie ma zadnego blota" :-)
>Cały ten filmik wydaje mi się aż nieprawdopodobny. Jak to wszystko
>jest możliwe? Driver tego ustrojstwa jest z łapanki, pierwszy
>lepszy, który się napatoczył? Ja pierdzielę.
No wiesz, armia ochotnicza, wiec troche taki pierwszy lepszy.
Ciekawe - do Polski to ich wysylaja w nagrode, czy za kare ...
>Obstawiam, że w każdej armii jest już tak samo - za kierownicą siedzi
>pokolenie need for speed i GTA...
Mysle ze tak ... ale jednak kwestia szkolen.
J.
-
18. Data: 2017-12-05 13:36:36
Temat: Re: US Army.
Od: yabba <g...@g...com>
W dniu 2017-12-05 o 08:00, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Mon, 4 Dec 2017 23:51:09 +0100, LEPEK napisał(a):
>
>> W dniu 04.12.2017 o 21:54, yabba pisze:
>>
>>> Niekorzystny kąt najazdu kół z pobocza na krawędź jezdni, prawe koła
>>> zapewne się ślizgały po brzegu asfaltu.
>>>
>>> Musiałby mieć opony z grubymi klockami, żeby zazębiły się o krawędź
>>> asfaltu i wciągnęły się do góry.
>>
>> Nie mówię, że łatwo jest takie cielsko wytargać z błota, ale to...
>
> W 5:13 jest odpowiedź o co chodzi i dlaczego.
>
> Wojacy nie znaleźli przycisku do blokowania mostów (bo nie uwierzę że 8x8
> takowych blokad nie posiada), czyli próbowali w trybie asfaltowym.
>
> Bez blokad takie 8x8 zakopać łatwiej niż każdą osobówkę, bo wystarczy że
> jedno z 8 kół straci kontakt z gruntem i koniec jazdy.
> A taka długa ciężarówka robi raczej słabe wykrzyże i bardzo łatwo o
> odciązenie jednego koła tak, że tylko to koło będzie się obracać.
>
> Moim zdaniem na zablkowanych mostach wyjechaliby bez problemu.
>
>
Jeśli dobrze rozumiem opis, to ona ma tylko blokady międzymostowe.
http://www.army-technology.com/projects/oshkosh-hemt
t/
yabba
-
19. Data: 2017-12-05 13:48:19
Temat: Re: US Army
Od: yabba <g...@g...com>
W dniu 2017-12-04 o 19:38, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> Ktoś wie co tu się mogło stać?
>
> https://youtu.be/orPl6d57occ?t=361
>
> Czemu 8x8 "zatrzymuje" podmokłe pobocze? - tył niedociążony?
>
> TG
Teraz obejrzałem cały film i widzę, że najpierw wtopili jeden samochód
(hakowiec), potem wtopili drugi (holownik), ale go wyciągnęli trzecim
(holownik), żeby go na koniec przewrócić.
Trzeba im pokazać ten film:
https://www.youtube.com/watch?v=INYHS2pRV1Q
Albo kupić grę Spin Tires do poćwiczenia.
yabba
-
20. Data: 2017-12-05 18:49:43
Temat: Re: US Army.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Tue, 5 Dec 2017 13:36:36 +0100, yabba napisał(a):
> Jeśli dobrze rozumiem opis, to ona ma tylko blokady międzymostowe.
>
> http://www.army-technology.com/projects/oshkosh-hemt
t/
https://en.wikipedia.org/wiki/Heavy_Expanded_Mobilit
y_Tactical_Truck
Wiki mówi że ma wszędzie:
Drive to the front axles is selectable and all axles have differential
locks.