  • 21. Data: 2012-01-19 14:55:23
    Temat: Re: UPS wspolpracujacy z agregatem
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    wiadomości news:4f182c28$1@news.home.net.pl...
    > W sumie co ma powiedzieć? Jak będzie dobrze dobrane napięcie, to będzie
    > z punktu jej widzenia "wieczny" akumulator.
    >
    > Inna sprawa, że może nie być obliczona do długotrwałej pracy ->
    > przegrzanie.
    >
    > Ale to powinno dać się załatwić porządną wentylacją.

    Da się tak zrobić :-) Czy zadziała zalezy już od konkrentego UPSa i jego
    automatyki, czasem działa. Ale to rzeźba i pytanie czy klient chce system
    standardowy który poprawi mu niezawodność zasilania (za to firmy płacą
    czasem bardzo duże pieniądze). Czy rzeźbi sobie ot tak dla przyjemności.
    Uzyskując być może niezły z punktu widzenia kosztów efekt.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 22. Data: 2012-01-19 17:59:07
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Ukaniu" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "L501 aneryS" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Problem jest ze stałością częstotliwości i napięcia. Tego filtrowanie nie

    Ano chyba, że tak... Jakoś tak mi się pomyślało, że UPS cipieje od
    harmonicznych, a z taniego agregatu spodziewałbym się ich, stąd pomysł z
    filtrem, który niewielkim kosztem, może kilku % mocy, poda UPSowi czysty
    sygnał.

    > załatwi. UPS nie lubią dużych odchyłek od 50 Hz często mierzą df/dt i
    > dU/dt i jak są za duże to odpadają z sieci na baterie.

    Słabizna, cienizna, do domciu laptopka gimnazjalistki zasilać... Lepszy
    byłby chyba bardziej inteligentny pomiar, z analizą "sygnału", czy mimo
    odchyłek jest teoretycznie prawidłowy, czy np. coś przerywa w obwodzie, np.,
    upalony zestyk w styczniku, zacisk, etc i wtedy rzeczywiście lepiej się
    odpiąć...?
    Czy ja jestem przerważliwiony, czy tak jest, ze kiepsko działający sprzęt,
    to ja go czasem niegrzecznie nazywam... a może niesłusznie, bo np. może nie
    lubi generatora walizkowego, ale poza tym bije inne urządzenia na głowę,
    stabilnością i jakością...?

  • 23. Data: 2012-01-19 18:02:48
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    > 1. To nie jest kwestia harmonicznych tylko niestałości napięcia
    > generowanego przez tanie agregaty.

    Rozumiem... hmm... tandem kiepski generator i kiepski (w dziedzinie tego, co
    na wejściu) UPS - "od powietrza głodu ognia i wojny..."

    > 2. Nie zdajesz sobie sprawy z wielkosci dławików, jakie byłyby
    > potrzebne do budowy takiego filtra.

    Doskonale zdaję sobie z tego sprawę. Tylko tak głupio wyglądam.
    Wiem, ze nie będą to kubeczki AL1001, czy jak mu tam na imię.

  • 24. Data: 2012-01-19 18:05:36
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Już lepiej falownik. On ma filtry i to mniejsze.

    W sumie racja.

    > Wyjście idealny sinus, którym nie pogardzi, żeden UPS.

    Jak odfiltrować... byle sygnał był stały i nierozjechany, w sensie
    parametrów.

    > Ale już mamy UPS, Falownik (czyli w zasadzie to samo), Generator.
    > Już lepiej przerobić UPS lub falownik i podłączyć do generatora.

    Pomyslałem o tym, żeby coś wbudować w generator. Moje myśli pokrążyły też
    przez chwilę wokół prądnicy Alexandersona, z większą czestotliwością łatwiej
    się obrobić, a potem sfalować to do 50/60 Hz i pojechać :)

  • 25. Data: 2012-01-19 18:09:19
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    wiadomości news:4f182c28$1@news.home.net.pl...
    (podać U na aku)
> [...]
    > przegrzanie.
    >
    > Ale to powinno dać się załatwić porządną wentylacją.

    A może jednak tak - generatorem zasilić coś w stylu zasilacza PC, impulsowe
    mają chyba sporą sprawność, podać przez odpowiednią elektronikę na aku, przy
    dobrym posterowaniu raczej nic się chyba nie powinno zagotować?.

    Ale chyba najtaniej jednak będzie przeprojektować UPSa, by się nie obrażał o
    byle głupstwo na wejściu... Inaczej sąsiad ze spawarą mi to położy...

  • 26. Data: 2012-01-19 23:13:44
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Gejzero SQ3OGX napisał:
    [..]
    > Ja się już zastanawiałem czy nie podpiąć agregatu przez jakiś wydajny
    > prostownik bezpośrednio pod akumulatory.
    > Tylko ciekawe co na to "powie" elektronika UPS-a ?

    Mojemu ojcu na działce tranzystory powiedziały pssss.... , pisałem o tym
    w którymś wątku. Silnik od malucha, z alternatora zasilanie podpięte do
    aku UPS'a. Poszło w trakcie pracy rozrusznika.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 27. Data: 2012-01-19 23:41:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello AlexY,

    Friday, January 20, 2012, 12:13:44 AM, you wrote:

    > Mojemu ojcu na działce tranzystory powiedziały pssss.... , pisałem o tym
    > w którymś wątku. Silnik od malucha, z alternatora zasilanie podpięte do
    > aku UPS'a. Poszło w trakcie pracy rozrusznika.

    Gówniana konstrukcja. Ale i tak powinno byc oddzielone diodą i przy
    UPSie powinien byc osobny akumulator, żeby takiech numerów nie robić.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 28. Data: 2012-01-20 08:05:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.01.2012 15:04, Sylwester Łazar pisze:
    > Bardzo cenna uwaga. Skoro jest pomysł, to czemu tego nie zrealizujesz.
    > Jest to najprostrze i chyba skuteczne rozwiązanie.

    Patrz niżej.

    > Ta metoda to proteza, a rozwiązanie jest w zasięgu.
    > Można wykorzystać miejsce na jedno gniazdko i przeprowadzić tamtędy przewód
    > z prostownika.
    > Choć ta idea potrzebuje prostownika dodatkowo.

    I dodatkowej fatygi. Po prostu u mnie nie ma potrzeby, bo "za rzadko" ;)
    pada zasilanie.

  • 29. Data: 2012-01-20 09:49:55
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Hello AlexY,
    [..]
    > Gówniana konstrukcja. Ale i tak powinno byc oddzielone diodą i przy
    > UPSie powinien byc osobny akumulator, żeby takiech numerów nie robić.

    Niestety nie ja to robiłem, ojciec sam wziął lutownice w swoje ręce gdy
    prądnica 220V odmówiła współpracy. Aku w UPS'ie był, też samochodowy,
    też myślę że brak diody w końcu (po paru miesiącach) załatwił tranzystory.

  • 30. Data: 2012-01-20 10:25:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello AlexY,

    Friday, January 20, 2012, 10:49:55 AM, you wrote:

    > Niestety nie ja to robiłem, ojciec sam wziął lutownice w swoje ręce gdy
    > prądnica 220V odmówiła współpracy.

    Pisałem w kontekście konstrukcji UPSa - nie powinien zareagować dymem
    na nagły spadek napięcia. Zapewne zamiast prostej, sprzętowej kontroli
    zawartej w wielu kontrolerach przetwornic jakis sprawny inaczej zrobił
    sterowanie na mikrokontrolerze, który sprawdza napięcie raz na ruski
    rok. Spadek napięcia był na tyle duży, że wysterowało za słabo MOSFETY
    i wpadło w zakres pracy liniowej :(

    > Aku w UPS'ie był, też samochodowy, też myślę że brak diody w końcu
    > (po paru miesiącach) załatwił tranzystory.

    Tranzystory załatwił księgowy, który projektował UPSa.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl