  • 1. Data: 2012-01-18 00:23:45
    Temat: potencjometry (pytanie)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Witam.
    Nie bić, pytanie jest proste: czy w przyrodzie aktualnie występują
    (wyłączając używany "firmowy" sprzęt), a jeśli tak to po czym poznać
    i gdzie kupić, potencjometry które mają w suwaku grafitowy sztyft?
    Idzie oczywiście o odporność na wycieranie ścieżki, "trzeszczenie"
    i temu podobne przyjemności.
    Ostatnio miałem okazję widzieć takie cóś w rozebranym potencjometrze
    jeszcze w zeszłym tysiącleciu (i to raczej nie pod koniec), więc
    jestem nie na bieżąco z dostępnością wynalazków w tej materii,
    ale rzut oka po alledrogo i sklepach nie ujawnił, aby ktoś się
    chwalił taką cechą konstrukcyjną towaru (a jakby występowała,
    to pewnie byłaby nagłaśniana, mylę się?)
    A, coś jeszcze, nauczony kapitalistycznymi mechanizmami działania
    zastrzegam: nie potrzebuję wagonu, tak po jednej sztuce obrotowego
    i suwakowego bym wziął, więc proszę nie odsyłać do Chin :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 2. Data: 2012-01-18 13:43:41
    Temat: Re: potencjometry (pytanie)
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@g...pl>

    Witam
    Na pytanie wprost - nie odpowiem, nie mniej znacznie bardziej odporne na
    zużycie, a co za tym idzie mniej "trzeszczące" od klasycznych potencjometrów ze
    ścieżką węglową - są potencjometry cermetowe (metalizowana ceramika). Google
    zwraca nieco wyników ze stronami sklepów.
    PP

  • 3. Data: 2012-01-20 14:16:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Jan 2012, PL(N)umber_One wrote:

> [...]
    > ścieżką węglową - są potencjometry cermetowe (metalizowana ceramika).

    Thx. Jak przekopywałem to mi się przewinęło że były.

    Swoją drogą, dziwne - nikt nie produkuje??
    Jakby nie komplikacja z przeciśnięciem wytłoczenia w blaszce suwaka
    (potrzebne "do góry", od ścieżki, zamiast "do dołu", w stronę ścieżki)
    to można by produkować je chałupniczo :]

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2012-01-20 18:12:23
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@g...pl>

    > Swoją drogą, dziwne - nikt nie produkuje??
    Bo i po co :)? W zwykłym soprzęcie, to aby wytrzymał do upływu terminu
    gwarancji, a z tego co wiem, w bardzo wysokiej jakości sprzęcie coraz częściej
    stosują potencjometry optoelektroniczne. Może to jest jakieś rozwiązanie ?
    PP

  • 5. Data: 2012-02-04 21:13:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Jan 2012, PL(N)umber_One wrote:

    > Bo i po co :)? W zwykłym soprzęcie, to aby wytrzymał do upływu terminu
    > gwarancji,

    W sumie nie wytrzymał :>, ale walczyć z reklamacjami w sprzęcie
    za 80 zł mi się nie chce.

    > a z tego co wiem, w bardzo wysokiej jakości

    A to inna działka :)

    pzdr, Gotfryd