  • 11. Data: 2012-01-19 07:54:27
    Temat: Re: UPS wspolpracujacy z agregatem
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Bardziej na agregat. Niestety, z UPSami wprost współpracują tylko
    > najlepsze agregaty inwertorowe - z przetwarzaniem napięcia i
    > falownikiem. Są drogie.

    Oj, nie tylko...

    Ja mam dwa UPSy: Trust (1000VA) i Lestar (1500VA) oraz "chiński" agregat
    2,5kW (tzn. niby niemiecki, ale kosztował jakieś 700zł).

    Lestar działa pięknie, natomiast Trust czasem uważa, że agregat nie daje
    zasilania, a czasem że daje - generalnie jeśli obciążenie wyniesie
    minimum jakieś 500W, to prąd z agregatu będzie się "podobał" Trustowi.

  • 12. Data: 2012-01-19 11:38:30
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    wiadomości news:4f17cc34$1@news.home.net.pl...
> [...]
    > zasilania, a czasem że daje - generalnie jeśli obciążenie wyniesie
    > minimum jakieś 500W, to prąd z agregatu będzie się "podobał" Trustowi.

    A jakby założyć filtr dolnoprzepustowy między agregatem, a tym Trustem?
    Poważnie mówię... Porządne dławiki (i pozostałe przyległości oczywiście), by
    napięcia użytecznego nie skwasić, a harmoniczne wysłać na urlop, aby
    urządzenie nie wariowało...? Tak gdybam... już się zmywam...

  • 13. Data: 2012-01-19 11:45:55
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "L501 aneryS" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > by napięcia użytecznego nie skwasić, a harmoniczne wysłać na urlop, aby
    > urządzenie nie wariowało...? Tak gdybam... już się zmywam...

    Problem jest ze stałością częstotliwości i napięcia. Tego filtrowanie nie
    załatwi. UPS nie lubią dużych odchyłek od 50 Hz często mierzą df/dt i dU/dt
    i jak są za duże to odpadają z sieci na baterie.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 14. Data: 2012-01-19 11:49:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.01.2012 12:38, L501 aneryS pisze:

> [...]
    > oczywiście), by napięcia użytecznego nie skwasić, a harmoniczne wysłać
    > na urlop, aby urządzenie nie wariowało...? Tak gdybam... już się zmywam...

    Pewnie masz rację, ale na tyle rzadko muszę odpalać ten agregat, że
    większym problemem jest odparowujące z gaźnika paliwo ;)

    Gdybym miał potrzebę jego używania kilka razy w miesiącu, to bym
    kombinował, a tak... Skórka nie warta wyprawki ;)

  • 15. Data: 2012-01-19 11:52:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello L501,

> [...]
    > napięcia użytecznego nie skwasić, a harmoniczne wysłać na urlop, aby
    > urządzenie nie wariowało...? Tak gdybam... już się zmywam...

    1. To nie jest kwestia harmonicznych tylko niestałości napięcia
    generowanego przez tanie agregaty.

    2. Nie zdajesz sobie sprawy z wielkosci dławików, jakie byłyby
    potrzebne do budowy takiego filtra.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2012-01-19 12:06:44
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    > napięcia użytecznego nie skwasić, a harmoniczne wysłać na urlop, aby
    > urządzenie nie wariowało...? Tak gdybam... już się zmywam...
    Już lepiej falownik. On ma filtry i to mniejsze.
    Wyjście idealny sinus, którym nie pogardzi, żeden UPS.
    Ale już mamy UPS, Falownik (czyli w zasadzie to samo), Generator.
    Już lepiej przerobić UPS lub falownik i podłączyć do generatora.
    S.

  • 17. Data: 2012-01-19 13:58:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.01.2012 13:06, Sylwester Łazar pisze:

    > Ale już mamy UPS, Falownik (czyli w zasadzie to samo), Generator.
    > Już lepiej przerobić UPS lub falownik i podłączyć do generatora.

    Albo na bezczelnego ładować akumulator UPSa z agregatu - prostownik i
    tak wyprostuje ;)

    Ale jak mówię - zbyt rzadko jest to potrzebne, żeby obecna metoda
    (włączyć jakiś oporowy pobór na kilkaset wat obok UPSa) nie była
    wystarczająca.

  • 18. Data: 2012-01-19 14:04:33
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    >Albo na bezczelnego ładować akumulator UPSa z agregatu - prostownik i
    > tak wyprostuje ;)
    Bardzo cenna uwaga. Skoro jest pomysł, to czemu tego nie zrealizujesz.
    Jest to najprostrze i chyba skuteczne rozwiązanie.

    > Ale jak mówię - zbyt rzadko jest to potrzebne, żeby obecna metoda
    > (włączyć jakiś oporowy pobór na kilkaset wat obok UPSa) nie była
    > wystarczająca.
    Ta metoda to proteza, a rozwiązanie jest w zasięgu.
    Można wykorzystać miejsce na jedno gniazdko i przeprowadzić tamtędy przewód
    z prostownika.
    Choć ta idea potrzebuje prostownika dodatkowo.
    S.

  • 19. Data: 2012-01-19 14:05:21
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ale już mamy UPS, Falownik (czyli w zasadzie to samo), Generator.
    > Już lepiej przerobić UPS lub falownik i podłączyć do generatora.
    Ja się już zastanawiałem czy nie podpiąć agregatu przez jakiś wydajny
    prostownik bezpośrednio pod akumulatory.
    Tylko ciekawe co na to "powie" elektronika UPS-a ?

    Gejzero.

  • 20. Data: 2012-01-19 14:43:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.01.2012 15:05, Gejzero SQ3OGX pisze:

    > Ja się już zastanawiałem czy nie podpiąć agregatu przez jakiś wydajny
    > prostownik bezpośrednio pod akumulatory.
    > Tylko ciekawe co na to "powie" elektronika UPS-a ?

    W sumie co ma powiedzieć? Jak będzie dobrze dobrane napięcie, to będzie
    z punktu jej widzenia "wieczny" akumulator.

    Inna sprawa, że może nie być obliczona do długotrwałej pracy -> przegrzanie.

    Ale to powinno dać się załatwić porządną wentylacją.