  • 11. Data: 2017-12-30 22:48:56
    Temat: Re: UPS APC model 2200 - podtrzymanie
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-12-30 o 22:28, Irek.N. pisze:

    > No kiedy właśnie piszą 48V. Niestety plomby, ale mogę wypiąć wtyk
    > akumulatorów i zmierzyć.

    W moich dużych (3000VA) też było 48V, ale chyba 2 gałązki po 12Ah.
    Ostatni już czeka na utylizację. Strach po tylu latach (jakieś 15 lat
    chodził, parę wymian baterii przeżył) trzymać pod prądem.
    A najwięcej to było chyba 96V nominalnego w 2kVA Fiskarsie on-line,
    złożone z 6V akumulatorów. Tzn w jednym pudle były 12V, a w drugim 6V.
    Które było UPSem, a które dodatkową baterią do niego - tego nie
    pamiętam. Ale jak rozłączałem baterie to wolałem włożyć rękawice.

    No i pewnie jeszcze trochę potem.

    Pozdrawiam

    DD

  • 12. Data: 2017-12-30 23:42:57
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Z PFC czy bez ... jak z PFC, to nam wychodzi 368W.
    > Co nam daje 7.7A z 48V ... moglyby starczyc na 2 razy dluzej.

    Kurcze nie wiem, to generator arbitralny obciążał, zasilacz jak w PC.
    Konstrukcja starsza, ale porządna, powinien być PFC.
    Hmm.. jak teraz myślę. Z sieci 227V brał 1.56A, a jak przełączył się na
    UPS-a, to dostał 232V i początkowo szło 1.67A, później 1,77A, a pół
    godziny później 1.6A, cały czas dzielnie 232V się trzymało. Czort wie co
    tam się działo z prądem. Musze grzałki jakieś odkopać i to porządnie
    sprawdzić.
    Tak czy siak wychodzi, że z zgromadzonych 691Wh faktycznie mógł by
    troszeczkę dłużej.

    > Przetwornica jak przetwornica - zobacz jaka sprawnosc maja akumulatory
    > przy pradze C/2. Moze wcale nie jest tak zle.

    Kurcze, zupełnie się nie znam na tym, żadnego doświadczenia.

    > Nowy ? Tam bywa problem kalibracji, UPS sobie zapamietuje na ile
    > akumulatory wystarczaja i nie wystarczy ich wymienic - trzeba jeszcze
    > zresetowac.

    Nowy, skalibrowany.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. B16 czasami wypada jak startuje :)

  • 13. Data: 2017-12-31 00:07:46
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > No to jeżeli to SMART, to od razu odpalaj soft. A możesz też zwyczajnie
    > komendy z emulacji terminala podawać :)
    > Lista poleceń i parametry są spokojnie do znalezienia.

    Kabelek zlutowany. Mam kłopot z komendami, to co znalazłem to elektroda,
    a tam nie mam konta. Za to może gdzieś soft znajdę. :)

    Co warto sprawdzić? (nowy - kalibracja zrobiona).

    Miłego.
    Irek.N.

  • 14. Data: 2017-12-31 00:41:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Dec 2017 23:42:57 +0100, Irek.N. napisał(a):

    > Kurcze, zupełnie się nie znam na tym, żadnego doświadczenia.

    http://europower.eu/produkty/akumulatory-nimh/agm/ep
    zs/

    7.2Ah to on ma przy pradzie C/20.
    W 10h wyladuje go prad 0,674A, a w 50 minut prad 5.11A.
    Co nam daje tylko 4.26Ah.

    Wiec tak ponizej normy w zakresie przyzwoitosci ...

    J.

  • 15. Data: 2017-12-31 11:26:33
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    APC ma ładnie udokumentowane UPSy włącznie z wykresami sprawności - nie
    wiem jak ze starszymi ale spodziewałbym się również takich. Na ich
    stronie www znajdziesz te informacje.

  • 16. Data: 2017-12-31 14:24:37
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-12-31 o 00:07, Irek.N. pisze:

    > Kabelek zlutowany. Mam kłopot z komendami, to co znalazłem to elektroda,
    > a tam nie mam konta. Za to może gdzieś soft znajdę. :)

    Może być?
    http://networkupstools.org/protocols/apcsmart.html

    > Co warto sprawdzić? (nowy - kalibracja zrobiona).

    Wszystko :)
    Nawet datę produkcji.
    Tam naprawdę sporo informacji można wydobyć, nie tylko o samym UPSie.

    Pozdrawiam

    DD

  • 17. Data: 2017-12-31 14:31:21
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-12-30 o 23:42, Irek.N. pisze:

    > Kurcze, zupełnie się nie znam na tym, żadnego doświadczenia.

    Zwykle czas pracy UPSa na 50% obciążenia jest jakieś 3-4 razy dłuższy
    niż na 100%. Ale potem sama elektronika dużo prądu zżera.

    > Nowy, skalibrowany.

    Albo i nie. Na wszelki wypadek obciąż czymś i zapuść kalibrację.

    > Miłego.
    > Irek.N.
    > ps. B16 czasami wypada jak startuje :)

    No to nie dziwne. Ale C10 raczej zadziała jak trzeba. Ja mam chyba C16 i
    3000VA startują bez zająknięcia.

    Pozdrawiam

    DD