    Date: Wed, 19 Jan 2011 18:11:50 +0100
    From: Atlantis <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: UL1261 jeszcze raz

    W dniu 2011-01-19 14:56, J.F. pisze:

    > Jesli nie - podlaczylbym 19kHz z generatora i zobaczyl co sie wtedy dzieje.

    Wykonałem jeszcze jedną próbę - tym razem na TYM DRUGIM dekoderze,
    zbudowanym na płytce tunera FM (MT z 1986 roku). Ten zachowuje się nieco
    inaczej. W słuchawkach mam o wiele słabszy sygnał, ale to zapewne wynika
    z braku tranzystorowych przedwzmacniaczy na wyjściach.
    Bardziej zastanawia mnie inna kwestia - licznik częstotliwości
    podłączony do pinu 15 UL1621 przez C=33pF pokazuje skaczącą
    częstotliwość w zakresie około 60kHz-100kHz. Regulacja potencjometrem
    zdaje się nie robić żadnej różnicy, podobnie jak wymiana kondensatora
    C23 z 200pF na 120pF.

    Sprawdziłem wszystkie połączenia - wydają się być w porządku. Nie jest
    to też raczej wina scalaka, bo sprawdziłem kilka egzemplarzy (w tym
    również ten, który "jako-tako" zaskoczył w drugim dekoderze).

    Mam rozumieć, że po podaniu na wejście sygnału 19kHz z prostego
    generatorka sterowanego obwodem RC licznik częstotliwości powinien
    pokazać 228kHz na pinie 15 i wówczas problemu powinienem szukać po
    stronie części radiowej i przedwzmacniacza m.cz.?

    Jeszcze jedno przyszło mi na myśl. Jak powinien się zachować wzmacniacz
    głośnikowy (UL1498 albo LM386 na przykład) gdyby podać na jego wejście
    sygnał MPX? Bo przypomniałem sobie, że podczas pierwszych testów części
    radiowej dało się w ten sposób wygodnie, z dość dobrą jakością słuchać
    audycji w mono.