  • Data: 2015-12-14 12:55:00
    Temat: Re: UC3845 - obsolete
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Dariusz Dorochowicz wrote:

    > Ja tam się nie znam,a ale przy takich układach to bym najpierw zapytał
    > co tak naprawdę chcesz, bo je można na parę różnych sposobów użyć, i
    > każdy dobry. I na czym Ci zależy...

    Chodzi mi o coś nowszego w stosunku do UC3845, co oferuje podobną
    funkcjonalność w przetwornicach forward. IMHO to jest dostatecznie
    jasno postawione wymaganie, jeśli ktoś wie, jak działa forward na
    UC3845. Problem polega głównie na tym, by nie rozwiązywać elementami
    dyskretnymi problemów typowych dla UC3845, bo powinny się znaleźć
    w samym scalaku. Np. NCP1212 wygląda nieźle. NCP1203 ma nawet wewnętrzny
    oscylator (40/60/100kHz).

    > Jak do produkcji

    Zastosowania wyłącznie amatorskie. Dlatego cena nie gra roli,
    bo co mnie obchodzi, czy układ kosztuje 50 gr., czy 15 zł.?
    Za to powinien być dostępny w Farnellu/TME i "fajny", co
    implikuje kostki LTC. ;-)

    Z dokładnie tego samego powodu nie mam oporów przed stosowaniem
    MOSFETów zubożonych i JFETów z kanałem P. Bardzo wygodne elementy
    -- a że ze względu na rozrzut parametrów nieprodukcyjne? I tak
    nigdy nie zamierzałem produkować.

    > to trzeba się dobrze zastanowić nad
    > częstotliwością pracy, czy zostajesz na 50/150kHz

    Nie mam powodu przesadzać, 100kHz mnie zadowala.
    Fakt, to *powinienem był* napisać. Zasilanie rzędu 15V.

    > Ja coraz częściej zastanawiam się nad megahercem, tylko że wtedy
    > trzeba jechać na zagranicznych indukcyjnościach.

    Albo kupić dobre rdzenie i kręcić samemu.

    > Przy zasilaniu z sieci to może nie ma wielkiego znaczenia, bo i tak trzeba zachować
    odległości

    Ale te odległości nie są duże, 5..10mm, więc nawet poziomy karkas E16 da
    radę. Gorzej jest z POPRAWNYM wykonaniem izolacji między uzwojeniami
    i miedzy uzwojeniami, a rdzeniem. Na szczęście mądrzy ludzie wymyślili
    drut w potrójnej izolacji, co w małej skali zamyka sprawę.

    Pozdrawiam, Piotr