  • Data: 2015-12-16 12:54:24
    Temat: Re: UC3845 - obsolete
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Dariusz Dorochowicz wrote:

    > No, widzę, że temat stanął... Ale ja nie pomogę, chociaż sam ciekaw
    > jestem.

    Trochę pogooglałem i temat wygląda zdumiewająco cienko. Jest cała
    masa kostek zamykająca w sobie rozwiązania typowych przypadków, ale
    są zupełnie niepodatne na modyfikacje przy potrzebach nietypowych.
    Są też kostki w miarę uniwersalne, ale dla absurdalnych zakresów
    napięć zasilania (zwłaszcza, jak się chce mieć zintegrowany sterownik
    prostownika synchronicznego), do tego często w dziwnych
    obudowach (DFN/QFN i BGA nie akceptuję -- mam czym polutować, ale nie
    wierzę w trwałość połączeń na płytkach z zasady pracujących
    długotrwale w głebokich cyklach termicznych, jakimi są zasilacze).
    Linear ma kilka naprawdę ciekawych kostek, ale wymagają tak wielu
    elementów towarzyszących, że nawet 3485 wygląda przy tym jak dzieło
    sztuki w zakresie scalenia... Chyba zaczynam rozumieć nieprzychylne
    przyjęcie pytania -- dziadziuś UC3845 rzeczywiście jest niezastąpiony. :-)

    > Myślisz, że poprawne nawinięcie trafa na takie częstotliwości to proste
    > jest?

    A co to znaczy poprawne? Poprawnie to trzeba to trafo policzyć
    i dobrać właściwy rdzeń, samo nawinięcie nie jest wielkim kłopotem
    dla mocy rzędu kilkunastu watów. Dla mnie kluczowe jest wykonanie
    i SPRAWDZENIE izolacji, jeśli jest wymagana -- ja sobie na tyle
    nie ufam i jak już koniecznie muszę, to robię OBA uzwojenia drutem
    TIW. Jak masz potrzeby specjalne, typu nawijanie uzwojenia blachą,
    to też to zleć, bo szkoda inwestować w nietypowe materiały dla kilku
    konstrukcji. W weekend zrobiłem przetwornicę (samowzbudną, current-fed
    Royer na 2 tranzystorach) na ~700kHz@1W, zadziałała od ręki. Rdzenie
    i druty ma w ofercie Feryster w różnorodności wręcz przebogatej.

    Pozdrawiam, Piotr