    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Typowe zachowanie rowerzystów
    Date: Mon, 24 Jun 2013 12:51:46 +0200

    zabitych-9-rannych,334863,s.html

    > Po raz kolejny przypominam: godzina druga w nocy, rower na drodze
    > krajowej jadący środkiem drogi.

    Gdyby jechał skrajem, łamałby prawo.

    > Tak, jest to sytuacja, która może
    > zaskoczyć nawet doświadczonego kierowcę. Tak, zaskoczony kierowca
    > wykonał błędny manewr.

    Ewidentnie ten "doświadczony kierowca" popełnił śmiertelny błąd. Kara
    wymierzona na miejscu. Póki co dowodów winy rowerzystów nie ma.

    > Ale nie wiemy nic na temat tego, czy rower miał sprawne i włączone
    > światła, czy był wyposażony w odblaski i jak był(a) ubrany
    > kierujący(a). Wiemy tylko, że pedalarze(rki) spierdolili(ły) z miejsca
    > wypadku nie próbując udzielić pomocy poszkodowanym.
    >
    > Nie wiemy dlaczego uciekli(ły) - może dlatego, że jechali(ły) bez
    > świateł, nawaleni(one) jak stodoła, z fantazją wężykiem.

    Czy były światła, tego nie wiemy. Czy były odblaski - najprawdopodobniej
    tak, czego jak czego, ale brak odblasków to wyjątek, a nie reguła.
    Wyjątek aż u dwóch rowerów jest jeszcze mniej prawdopodobny.

    Natomiast nie można godzić się na to, aby "doświadczonego kierowcę"
    zaskakiwał rower jadący jedynym pasem na wprost.

    --
    Liwiusz