    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Tylko się nie śmiejcie...
    Date: Sun, 5 Jul 2009 22:49:01 +0000 (UTC)

    Pan T.M.F. napisał:

    > Ciesze sie :)

    Z częściowości czy ze zgody? To pierwsze jakoś tak bardziej po usenetowemu.

    > Ale co za roznica gdzie te scieki plyna.

    Dla mnie to róznica. Gdyby miały do pobliskiej rzeki albo strumienia,
    to bym wolał sam oczyszczać. Poza tym czerpanie wody ze studni
    i odprowadzanie jej poza dany obszar, nie zawsze jest dobrym pomysłem.

    > Zreszta jak pisalem u mnie np. jest obok oczyszczalnia tzw.
    > ekologiczna, wiec z okolicy splywa juz tylko czysta woda.

    O tej konkretnej się nie wypowiem, ale są to czasem oczyszczalnie
    z przewagą "tzw." nad tym drugim.

    > Nie pisze o sytuacji, kiedy zostaly przekroczone parametry oczyszczalni
    > i po prostu wylewa sie nieprzetworzona woda. Jednak jak by tego nie
    > zrobic to krystalicznie czysta woda z tego nie wyjdzie, musi to byc
    > wentylowane itd. Jesli ma sie duza dzialke i jest gdzie rozsaczac to ok,

    To może być właśnie oczyszczalnia z rodzaju "tzw". Znajomy ma przy swoim
    domu taką z rozdziałem na dwa ciągi oczyszczania. Nie czuć tego wcale.
    Z tego co mówi, to "ciąg gówny" ma reaktor z bakteriami beztlenowymi.

    > jesli sie ma mala to technicznie nie da sie tego dobrze zrobic.

    Ja w ogóle nie jestem zwolennikiem uniwersalnych rozwiązań.

    > A na to sie jeszcze nakladaja przepisy.

    Jeśli nie ma wyraźnej potrzeby, to na temat ich durnoty staram się nie
    wypowiadać.

    > Ok, niech bedzie 500l. Koszt zbiornika na poziomie 200-500zl, reszta
    > kosztow podobna. Ciagle jest to drogie hobby.

    W sumie takie jak gmeranie przy instalacji elektrycznej w domu. Koszty
    wyszły nam zdaje się podobne, prawda?

    > Jest jeszcze jeden problem - jak wczesniej wspominalem, przepisy nakazuja
    > podlaczenie sie do sieci kanalizacyjnej jesli takowa istnieje. Co a priori
    > pomysly z rozsaczaniem eliminuje.

    Z rozsączaniem tak (co w sumie jest dość głupie), ale ze spłukiwaniem
    kibla i podlewaniem ogródka już nie.

    > Inaczej wiele osob chetnie by wchodzilo w takie oczyszczalnie, bo
    > istotnie przy obecnej cenie odprowadzenia sciekow zwrociloby sie
    > to szybko.

    No właśnie, to że zrzut ścieków jest drogi, wynika z tego, że... jest
    drogi. Po prostu duże oczyszczalnie i ich eksploatacja kosztują dużo.
    Na tym można [by było] sporo oszczędzić.

    > Daj znac jak zbudujesz, jestem ciekawy czy nadal bylbys takim entuzjasta.

    Nie omieszkam. Nie wiem tylko kiedy to będzie.

    > Gdyby to zwiekszylo myslenie u kierowcow to bym to popieral, obawiam sie
    > jednak, ze fakt posiadania lub nie poduszek nie wplywa na styl jazdy.

    Niestety, wpływa. Tyle że w drugą stronę. Kiedyś ludzie jeździli
    rozważniej. Przeraziłem się jak zobaczyłem statystyki. Częściej
    ludzie giną w tych "bezpiecznych" niż w starszych modelach. Po
    prostu wierzą w te ściemy o poduszkach, aktywnym bezpieczeństwie
    i inne bzdury. Poza tym chba w tej chwili w modzie jest płacić
    już nie za moc i prędkość, tylko za "bezpieczeństwo". Dlatego
    takiemu półgłówkowi wydaje się, że skoro zapłacił, to mu nie
    wypada jeździć tak, jakby miał poloneza.

    > Mam wrazenie, ze mnie zle zrozumiales. Jestem daleki od jakichkolwiek
    > odgornych regulacji. Nie mam nic przeciwko, ze ktos pokazuje, ze cos
    > jest lepsze niz cos innego. Ale jestem przeciw jesli ktos kaze mi z
    > czegos korzystac dla mojego dobra.

    A ktoś każe? No, może z bezpieczników różnicowoprądowych albo z tzw.
    ekologicznej oczyszczalni. Albo z przezroczystych żarówek. Albo
    z poduszek. Ale to przecież nie ja. Więc chyba możemy się zgodzić,
    przynajmniej częściowo.

    --
    Jarek