    From: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Tylko się nie śmiejcie...
    Date: Sun, 05 Jul 2009 23:01:45 +0200

    > No to będzie zgoda co najwyżej częściowa.

    Ciesze sie :)

    > Nie, to raczej ja jestem dziwny. Większość ludzi wylewa wodę do ścieków
    > i niczym się nie przejmuje.

    Ale co za roznica gdzie te scieki plyna. Zreszta jak pisalem u mnie np.
    jest obok oczyszczalnia tzw. ekologiczna, wiec z okolicy splywa juz
    tylko czysta woda.

    > Znakomita część tych boleści bierze się z braku segregacji ścieków
    > w opisywanej wyżej oczyszczalni. Gdyby inwestor nie pożałował na tę
    > "trzecią rurkę" do szarej wody, to by oczyszczalnia zajmowała się
    > swoją gównianą robotą, a nie wszystkim jak leci. Przy tej samej
    > wielkości g[ł]ównego reaktora biologicznego, bakterie miałyby czas
    > na odsmrodzenie dłuższy o rząd wielkości. A ja akurat mam ogród dość
    > spory, a to czego mu brakuje, to woda.

    Nie pisze o sytuacji, kiedy zostaly przekroczone parametry oczyszczalni
    i po prostu wylewa sie nieprzetworzona woda. Jednak jak by tego nie
    zrobic to krystalicznie czysta woda z tego nie wyjdzie, musi to byc
    wentylowane itd. Jesli ma sie duza dzialke i jest gdzie rozsaczac to ok,
    jesli sie ma mala to technicznie nie da sie tego dobrze zrobic. A na to
    sie jeszcze nakladaja przepisy.

    > [...]
    >
    > Potrzebuje Pan trzymetrowego zbiornika do retencji szarej wody? W domach
    > mieszkalnych zużycie mediów rozpatruje się w cyklu okołodobowym. Jeśli
    > ktoś ma aż tak duże możliwości ponownego użycia wody, to oznacza, że może
    > na tym tysiącu metrów rocznie zaoszczędzić koło 5000 złotych w rachunkach
    > dla oczyszczalni. Ja bym się nie zastanawiał i od razu pruł te instalacje.
    > Po roku się zwraca, a dalej po pięć kafli do przodu.

    Ok, niech bedzie 500l. Koszt zbiornika na poziomie 200-500zl, reszta
    kosztow podobna. Ciagle jest to drogie hobby. Jest jeszcze jeden problem
    - jak wczesniej wspominalem, przepisy nakazuja podlaczenie sie do sieci
    kanalizacyjnej jesli takowa istnieje. Co a priori pomysly z rozsaczaniem
    eliminuje. Inaczej wiele osob chetnie by wchodzilo w takie
    oczyszczalnie, bo istotnie przy obecnej cenie odprowadzenia sciekow
    zwrociloby sie to szybko.

    > Wielokrotnie już pisałem, że nie mam, ale chciałbym mieć, i gdybym teraz
    > budował dom, to bym bez wahania coś takiego zrobił. Zbiornik 500 litrów,
    > to maksimum tego, co normalnie potrzeba.

    Daj znac jak zbudujesz, jestem ciekawy czy nadal bylbys takim entuzjasta.

    > Trzeba żuć gumę Orbit, podobno zmniejsza współczynnik pecha. Ja też
    > czasem grzebię, ale mnie jakoś nie trzepie. A nie mam bezpieczników
    > różnicowoprądowych. Chociaż znowu, gdybym teraz budował dom, to bym
    > pewnie miał. Ile to było 700zł za bezpieczniki, trochę za kabelki
    > plus montaż. W sumie pewnie cos pod dwa tysiące. Może być.

    Jak bys budowal to nie mialbys wyboru - musza byc zgodnie z przepisami.

    > Z poduszkami jest tak, że obserwacje ruchu na drogach utrwaliły we mnie
    > przekonanie, że czułbym się o wiele bezpieczniej, gdyby obowiązywał
    > powszechny *zakaz* montowania poduszek na miejscu kierowcy.

    Gdyby to zwiekszylo myslenie u kierowcow to bym to popieral, obawiam sie
    jednak, ze fakt posiadania lub nie poduszek nie wplywa na styl jazdy.

    > No to dobrze przewidywałem, że ktoś te regulacjie dotyczące matowych
    > żarówek i standbajów bierze za dobrą monetę.

    Mam wrazenie, ze mnie zle zrozumiales. Jestem daleki od jakichkolwiek
    odgornych regulacji. Nie mam nic przeciwko, ze ktos pokazuje, ze cos
    jest lepsze niz cos innego. Ale jestem przeciw jesli ktos kaze mi z
    czegos korzystac dla mojego dobra.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.