  • Data: 2009-07-04 19:16:17
    Temat: Re: Tylko się nie miejcie...
    Od: shg <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 4 Lip, 19:08, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Pytanie czy to sie troche nie zmienilo - ze np zamiast chromonikieliny
    > ktora brzmi drogo nie taniej uzyc stali. A ze grzalka sie po roku
    > przepali .. producent i sprzedawca sie ucieszy :-)
    Taaaa, obudowa grzałki to 0,5kg stali nierdzewnej (chrom i nikiel), a
    na 20g drutu będą żałować...
    I producent, czy sprzedawca się ucieszy?, z utraconego na zawsze
    klienta?

    > Przy czym wspolczynnik temperaturowy moze nie grac tutaj roli, bo co
    > to przeszkadza w bojlerze czy tosterze :-)
    Włącz sobie na raz 2kW w żarówkach na bezpieczniku 10A ("przecież
    powinien wytrzymać") i będziesz wiedział, czy przeszkadza, czy nie.

    > Gdyby jednak nie byla zrobiona z ktoregos z tych stopow, a temperatura
    > by wzrosla o ~300K, to mielibysmy wzrost dwukrotny - nie jest to
    > zarowka, ale ja bym tego "nieznaczaca" nie nazwal ..
    "A gdyby tu było nagle przedszkole w przyszłości (...)"

    > A np do rozruchu silnikow stosowalo sie rezystory zeliwne, i chyba
    > nawet nadal stosuje..
    A te rezystory to są grzałki pracujące ciągle w 300°C?

    Zmierzasz do czegoś, czy po prostu chciałeś coś napisać?