    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Tylko nie HomeAssistant
    Date: Mon, 15 Jan 2024 14:48:31 +0100
    <uo1h4d$j301$2@dont-email.me> <uo1i4r$7frr$11@news.icm.edu.pl>
    <o...@l...harvard.local> <uo2rn3$s4fe$1@dont-email.me>
    <uo323e$iif$1$niusy.pl@news.chmurka.net> <uo33pi$t9le$1@dont-email.me>
    <a...@n...icm.edu.pl>
    <uo39bs$u1an$2@dont-email.me> <uo3bru$iif$12$niusy.pl@news.chmurka.net>

    W dniu .01.2024 o 14:35 io <i...@o...pl.invalid> pisze:

    > Gościu, mogę sobie zrobić w tym HA sterowniczek oświetleniowy na ESP
    > który będzie połączony z siecią bezprzewodową tylko po to by móc go
    > programować i konfigurować z HA a jednak kiedy przestanie działać
    > centralny sterownik HA to ten sterownik też przestanie. I nie tylko ten,
    > ale wszystkie w domu przestaną. Bo tak działa ten pieprzony HA.

    Piszesz farmazony.
    Przecież ten sterowniczek możesz mieć podpięty JEDNOCZEŚNIE do HA, chmury
    producenta, swojej chmury, swojego innego sterowniczka i do fizycznego
    pstryczka.
    Jak padnie HA to nadal możesz wysłać polecenie do "sterowniczka" za pomocą
    czegoś innego. Co więcej, te inne systemy znają stan tego sterowniczka.
    Nie ma obowiązku używania tylko HA. Możesz przecież (jak to ESP
    odpowiednio wcześniej skonfigurujesz) wejść na jego webserwer i kliknąć to
    światło bezpośrednio przez www.
    HA niczego tutaj nie ogranicza ani nie blokuje. Znacząco ułatwia spięcie
    tych wszystkich "smart" gadżetów w jednym spójnym środowisku.

    TG