    From: titanus <t...@g...kom>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Tylko nie HomeAssistant
    Date: Sat, 7 Oct 2023 18:33:51 +0200

    W dniu 2023-10-07 o 17:36, io pisze:
    > Hej,
    >
    > Znowu padł mi sterownik HA sterowania domowego. Jeszcze nie wiem co się
    > z nim stało, ale z jego powodu cały system leży. Nie ma to kompletnie
    > sensu. Niczego istotnego ten sterownik nie robi. Automatyzacje zależą od
    > stanów wypracowywanych przez punkty sterowania. Mam np moduły ESP na
    > których są przekaźniki do sterowania oświetleniem i do których
    > przyłączone są sensory. Centralny sterownik niczego istotnego do tego
    > nie wnosi tylko właśnie swoim niedziałaniem kładzie cały system. Mógłbym
> [...]

    ... ano było.

    Co do pytania: nie znalazłem nic ciekawego - dlatego z/robię sam. W
    Twoim przypadku to chyba polecane tu przez (większość) ESPHome lub
    https://www.home-assistant.io/

    U mnie stanęło na propagacji uprawnień kontroli.

    Obecnie płytki pracują lokalnie:
    - włączniki oświetlenia: łącznik kołyskowy z równoległym przekaźnikiem i
    sterowaniem (próbuję zmieścić tam ściemniacz)
    - dwa mierniki oświetlenia, temperatury, ciśnienia i wilgotności z mini
    wyświetlaczem.
    - kontrola i sterowanie zespołu pompowo - wymiennikowego (Siemens Logo!).
    - Płytka główna HA jeszcze w fazie programowania i testów.
    - hub (switch) informacyjny jako most między HA, a sterownikami Siemensa
    (ich protokół EIB/KNX...echhhh)

    Większość na PICach, ale roboty z tym... Czasu na razie na testy
    penetracyjne nie mam.

    Przekopuję się jeszcze przez konfig 32MX2064DAS - łatwo nie jest :DDD

    Pozostanie to zgrać z modułami Wifi i LAN (NRF24L01P-T, [JLCSMT]-W5500,
    KSZ9477STXI) i będzie git.

    --
    Pozdrawiam - titanus