eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTurbo disiel a spalanieRe: Turbo disiel a spalanie
  • Data: 2011-02-09 13:40:46
    Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Wed, 9 Feb 2011 13:16:13 +0100, Cavallino wrote:
    >Użytkownik "Wangog" <W...@g...pl> napisał w wiadomości news:
    >> Przeciez skads musza byc brane spaliny wiec gdy turbina sie zalacza to
    >> pewnie tylko mniej paliwa potrzebuje bo turbina podaje mieszanke do
    >> spalenia...
    >
    >Dokładniej to spaliny tylko napędzają turbinę, a ona powoduje dopływ
    >większej ilości powietrza do silnika.
    >Czystego powietrza, nie spalin.

    Ale potem jest zawor EGR i miesza powietrze ze spalinami.

    Poza tym nie ma tak ze "turbina sie zalacza".
    Kreci sie caly czas, z wyjatkiem rozruchu, tylko ewentualnie przy
    mniejszych obrotach silnika i miejszej produkcji spalin turbina tez
    sie kreci wolniej, wiec sprezarka kiepsko spreza.

    Ogolnie jest tak ze turbosprezarka podnosi sprawnosc diesla wiec auto
    pali mniej. Ale przy okazji powieksza moc silnika, wiec jak sie jedzie
    ciagle z pedalem w podlodze to i spalanie rosnie - w porownaniu do
    tego samego silnika bez turbiny. Choc taki wolnossacy diesel pracujacy
    na 100% swoich mozliwosci to pewnie jest gorszy niz uturbiony
    dzialajacy na 70%. Maly TD tez pewnie pali mniej niz wolnossacy D o
    tej samej mocy.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: