  • 1. Data: 2010-01-19 17:05:55
    Temat: Trzy - cztery pytania nt. LPG
    Od: Marcus <m...@a...pl>

    Witajcie!

    A więc tak....
    1. i 2. Czy ktoś z Was wie czemu ceny LPG tak szaleją (na Shellu
    widziałem dziś 2,36) i czy widać koniec tego szaleństwa?
    3. Który element instalki LPG w największej mierze odpowiada za poziom
    zużycia gazu?
    4. Czy można "miksować" elementy poszczególnych instalacji?

    Pozdro
    Marek

  • 2. Data: 2010-01-19 17:42:40
    Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG
    Od: Grzegorz <b...@t...pl>

    Hello Marcus !:
    > Witajcie!
    >
    > A więc tak....
    > 1. i 2. Czy ktoś z Was wie czemu ceny LPG tak szaleją (na Shellu
    > widziałem dziś 2,36) i czy widać koniec tego szaleństwa?

    Bo ceny i tak są dobre ..... Na zimę zawsze drożało.

    > 3. Który element instalki LPG w największej mierze odpowiada za poziom
    > zużycia gazu?

    Silnik :-D !

    Zależy, jaka generacja .....

    > 4. Czy można "miksować" elementy poszczególnych instalacji?

    Jasne.

    Ale nie należy miksować instalki z marnym gaziarzem ...

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

  • 3. Data: 2010-01-20 09:24:06
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Marcus pisze:
    > Witajcie!
    >
    > A więc tak....
    > 1. i 2. Czy ktoś z Was wie czemu ceny LPG tak szaleją (na Shellu
    > widziałem dziś 2,36) i czy widać koniec tego szaleństwa?

    Kolega pierwszą zimę jeździ na LPG?

    > 3. Który element instalki LPG w największej mierze odpowiada za poziom
    > zużycia gazu?

    A to zależy jakiej... ale ogólnie można powiedzieć że wpływ ma każdy
    element, od którego zależy chwilowy skład mieszanki. Nawet przewody
    ze zbiornika czasami wpływają :) Ale kluczowa jest regulacja.

  • 4. Data: 2010-01-20 11:37:20
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 19.01.2010 Grzegorz <b...@t...pl> napisał/a:

    > Bo ceny i tak są dobre ..... Na zimę zawsze drożało.

    Nie zawsze - ostatnie ciepłe zimy pozwalały na niższe ceny gazu, niż latem.
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2010-01-20 13:30:22
    Od: Marcus <m...@a...pl>

    Jakub Witkowski pisze:

    > Kolega pierwszą zimę jeździ na LPG?

    Ano pierwszą...

    > A to zależy jakiej... ale ogólnie można powiedzieć że wpływ ma każdy
    > element, od którego zależy chwilowy skład mieszanki. Nawet przewody
    > ze zbiornika czasami wpływają :) Ale kluczowa jest regulacja.

    Chodzi mi głównie o to, że instalka, którą przejąłem wraz z autkiem jest
    - na moją wiedzę - nie najwyższych lotów. Ot, KME Diego + parownik (czy
    jak to się zwie) Silver. Wtryski to żółte Valteki. I z tego co wiem, np.
    na Stagu ludziska potrafią zejść do 14 l po mieście, a mnie wychodzi
    ok. 20, z tendencją do przekraczania tej wartości.
    Autko to Nissan Maxima z silnikiem 3-litrowym.

    Pozdro
    Marek

  • 6. Data: 2010-01-20 14:19:42
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Marcus pisze:

> [...]
    > ok. 20, z tendencją do przekraczania tej wartości.
    > Autko to Nissan Maxima z silnikiem 3-litrowym.

    Różnicy +50% nie wytłumaczy inny typ sprzętu :)
    Typuję następujące wyjaśnienia, w kolejności prawdopodobieństwa:
    - ludziska opowiadają bajki
    - ludziska jeżdżą po innym mieście, o innych porach, długościach tras...
    - masz ciężką nogę
    - instalacja jest zepsuta lub bardzo źle wyregulowana

    Dodam że 14l/100 gazu w zimie po Warszawie i w korkach,
    to bywało że mi spalił silnik 1.6 w primerze.

  • 7. Data: 2010-01-20 15:19:30
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Jakub Witkowski pisze:

> [...]
    > element, od którego zależy chwilowy skład mieszanki. Nawet przewody
    > ze zbiornika czasami wpływają :) Ale kluczowa jest regulacja.

    Kluczowy jest parownik jak siądzie to dopiero zobaczysz "niskie"
    spalanie. W mojej byłej astrze potrafiło i 15/100 być jak się rozwalił
    parownik. Po wymianie wróciło do normy 10 do 9 / 100

  • 8. Data: 2010-01-20 15:43:06
    Od: Marcus <m...@a...pl>

    szymo pisze:

    > Kluczowy jest parownik jak siądzie to dopiero zobaczysz "niskie"
    > spalanie. W mojej byłej astrze potrafiło i 15/100 być jak się rozwalił
    > parownik. Po wymianie wróciło do normy 10 do 9 / 100

    No właśnie z tego, co udało mi się zorientować, to parownik jest
    zdecydowanie najsłabszym ogniwem tej instalacji... Noszę się więc z
    zamiarem zamiany. Ale do tego to raczej potrzeba dobrego gaziarza, żeby
    to wszystko później przyzwoicie wyregulował.

    Pozdro
    Marek

  • 9. Data: 2010-01-20 16:35:16
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Marcus wrote:
    > Witajcie!
    >
    > A więc tak....
    > 1. i 2. Czy ktoś z Was wie czemu ceny LPG tak szaleją

    Bo jest zimno.
    Gazu używa się do grzania, więc ceny podążająza popytem.

    > 3. Który element instalki LPG w największej mierze odpowiada za poziom
    > zużycia gazu?

    kierowca, silnik, instalacja.

    > 4. Czy można "miksować" elementy poszczególnych instalacji?

    Można, ale lepiej znaleźć gazownika, któremu się zaufa i jemu powierzyć
    opiekę nad instalacją.

    (w nexii 1,5 GL zużywałem między 8, a 13 litrów gazu (mniej więcej), bez
    względyu na rodzaj trasy i porę roku...
    to, co powowodało różnicę w spalaniu, to był mój styl jazdy.
    (benzyny zużywała dokłądnie tyle samo i w takich samych zależnościach))

    --
    Bydlę

  • 10. Data: 2010-01-20 16:55:31
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    szymo pisze:

    > Kluczowy jest parownik jak siądzie to dopiero zobaczysz "niskie"
    > spalanie. W mojej byłej astrze potrafiło i 15/100 być jak się rozwalił
    > parownik. Po wymianie wróciło do normy 10 do 9 / 100

    Właściwa regulacja będzie niemożliwa przy zepsutym sprzęcie,
    zatem auto pójdzie do dalszej diagnozy i problem wyjaśni się.
    Dlatego od regulacji/diagnozy zacząć należy, a nie od wymieniania
    w ciemno elementów na bardziej renomowane...