-
1. Data: 2010-01-19 17:05:55
Temat: Trzy - cztery pytania nt. LPG
Od: Marcus <m...@a...pl>
Witajcie!
A więc tak....
1. i 2. Czy ktoś z Was wie czemu ceny LPG tak szaleją (na Shellu
widziałem dziś 2,36) i czy widać koniec tego szaleństwa?
3. Który element instalki LPG w największej mierze odpowiada za poziom
zużycia gazu?
4. Czy można "miksować" elementy poszczególnych instalacji?
Pozdro
Marek
-
2. Data: 2010-01-19 17:42:40
Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG
Od: Grzegorz <b...@t...pl>
Hello Marcus !:
> Witajcie!
>
> A więc tak....
> 1. i 2. Czy ktoś z Was wie czemu ceny LPG tak szaleją (na Shellu
> widziałem dziś 2,36) i czy widać koniec tego szaleństwa?
Bo ceny i tak są dobre ..... Na zimę zawsze drożało.
> 3. Który element instalki LPG w największej mierze odpowiada za poziom
> zużycia gazu?
Silnik :-D !
Zależy, jaka generacja .....
> 4. Czy można "miksować" elementy poszczególnych instalacji?
Jasne.
Ale nie należy miksować instalki z marnym gaziarzem ...
pzdrw.
--
Grzegorz
maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1
-
3. Data: 2010-01-20 09:24:06
Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
Marcus pisze:
> Witajcie!
>
> A więc tak....
> 1. i 2. Czy ktoś z Was wie czemu ceny LPG tak szaleją (na Shellu
> widziałem dziś 2,36) i czy widać koniec tego szaleństwa?
Kolega pierwszą zimę jeździ na LPG?
> 3. Który element instalki LPG w największej mierze odpowiada za poziom
> zużycia gazu?
A to zależy jakiej... ale ogólnie można powiedzieć że wpływ ma każdy
element, od którego zależy chwilowy skład mieszanki. Nawet przewody
ze zbiornika czasami wpływają :) Ale kluczowa jest regulacja.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
4. Data: 2010-01-20 11:37:20
Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG
Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
Dnia 19.01.2010 Grzegorz <b...@t...pl> napisał/a:
>> 1. i 2. Czy ktoś z Was wie czemu ceny LPG tak szaleją (na Shellu
>> widziałem dziś 2,36) i czy widać koniec tego szaleństwa?
>
> Bo ceny i tak są dobre ..... Na zimę zawsze drożało.
Nie zawsze - ostatnie ciepłe zimy pozwalały na niższe ceny gazu, niż latem.
--
Samotnik
Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/
-
5. Data: 2010-01-20 13:30:22
Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG
Od: Marcus <m...@a...pl>
Jakub Witkowski pisze:
> Kolega pierwszą zimę jeździ na LPG?
Ano pierwszą...
> A to zależy jakiej... ale ogólnie można powiedzieć że wpływ ma każdy
> element, od którego zależy chwilowy skład mieszanki. Nawet przewody
> ze zbiornika czasami wpływają :) Ale kluczowa jest regulacja.
>
Chodzi mi głównie o to, że instalka, którą przejąłem wraz z autkiem jest
- na moją wiedzę - nie najwyższych lotów. Ot, KME Diego + parownik (czy
jak to się zwie) Silver. Wtryski to żółte Valteki. I z tego co wiem, np.
na Stagu ludziska potrafią zejść do 14 l po mieście, a mnie wychodzi
ok. 20, z tendencją do przekraczania tej wartości.
Autko to Nissan Maxima z silnikiem 3-litrowym.
Pozdro
Marek
-
6. Data: 2010-01-20 14:19:42
Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
Marcus pisze:
> Jakub Witkowski pisze:
>
>> Kolega pierwszą zimę jeździ na LPG?
>
> Ano pierwszą...
>
>> A to zależy jakiej... ale ogólnie można powiedzieć że wpływ ma każdy
>> element, od którego zależy chwilowy skład mieszanki. Nawet przewody
>> ze zbiornika czasami wpływają :) Ale kluczowa jest regulacja.
>>
>
> Chodzi mi głównie o to, że instalka, którą przejąłem wraz z autkiem jest
> - na moją wiedzę - nie najwyższych lotów. Ot, KME Diego + parownik (czy
> jak to się zwie) Silver. Wtryski to żółte Valteki. I z tego co wiem, np.
> na Stagu ludziska potrafią zejść do 14 l po mieście, a mnie wychodzi
> ok. 20, z tendencją do przekraczania tej wartości.
> Autko to Nissan Maxima z silnikiem 3-litrowym.
Różnicy +50% nie wytłumaczy inny typ sprzętu :)
Typuję następujące wyjaśnienia, w kolejności prawdopodobieństwa:
- ludziska opowiadają bajki
- ludziska jeżdżą po innym mieście, o innych porach, długościach tras...
- masz ciężką nogę
- instalacja jest zepsuta lub bardzo źle wyregulowana
Dodam że 14l/100 gazu w zimie po Warszawie i w korkach,
to bywało że mi spalił silnik 1.6 w primerze.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
7. Data: 2010-01-20 15:19:30
Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG
Od: szymo <s...@w...pl>
Jakub Witkowski pisze:
> Marcus pisze:
>> Witajcie!
>>
>> A więc tak....
>> 1. i 2. Czy ktoś z Was wie czemu ceny LPG tak szaleją (na Shellu
>> widziałem dziś 2,36) i czy widać koniec tego szaleństwa?
>
> Kolega pierwszą zimę jeździ na LPG?
>
>> 3. Który element instalki LPG w największej mierze odpowiada za poziom
>> zużycia gazu?
>
> A to zależy jakiej... ale ogólnie można powiedzieć że wpływ ma każdy
> element, od którego zależy chwilowy skład mieszanki. Nawet przewody
> ze zbiornika czasami wpływają :) Ale kluczowa jest regulacja.
>
Kluczowy jest parownik jak siądzie to dopiero zobaczysz "niskie"
spalanie. W mojej byłej astrze potrafiło i 15/100 być jak się rozwalił
parownik. Po wymianie wróciło do normy 10 do 9 / 100
-
8. Data: 2010-01-20 15:43:06
Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG
Od: Marcus <m...@a...pl>
szymo pisze:
> Kluczowy jest parownik jak siądzie to dopiero zobaczysz "niskie"
> spalanie. W mojej byłej astrze potrafiło i 15/100 być jak się rozwalił
> parownik. Po wymianie wróciło do normy 10 do 9 / 100
No właśnie z tego, co udało mi się zorientować, to parownik jest
zdecydowanie najsłabszym ogniwem tej instalacji... Noszę się więc z
zamiarem zamiany. Ale do tego to raczej potrzeba dobrego gaziarza, żeby
to wszystko później przyzwoicie wyregulował.
Pozdro
Marek
-
9. Data: 2010-01-20 16:35:16
Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG
Od: Bydlę <b...@b...com>
Marcus wrote:
> Witajcie!
>
> A więc tak....
> 1. i 2. Czy ktoś z Was wie czemu ceny LPG tak szaleją
Bo jest zimno.
Gazu używa się do grzania, więc ceny podążająza popytem.
> 3. Który element instalki LPG w największej mierze odpowiada za poziom
> zużycia gazu?
kierowca, silnik, instalacja.
> 4. Czy można "miksować" elementy poszczególnych instalacji?
Można, ale lepiej znaleźć gazownika, któremu się zaufa i jemu powierzyć
opiekę nad instalacją.
(w nexii 1,5 GL zużywałem między 8, a 13 litrów gazu (mniej więcej), bez
względyu na rodzaj trasy i porę roku...
to, co powowodało różnicę w spalaniu, to był mój styl jazdy.
(benzyny zużywała dokłądnie tyle samo i w takich samych zależnościach))
--
Bydlę
-
10. Data: 2010-01-20 16:55:31
Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
szymo pisze:
> Jakub Witkowski pisze:
>> Marcus pisze:
>>> Witajcie!
>>>
>>> A więc tak....
>>> 1. i 2. Czy ktoś z Was wie czemu ceny LPG tak szaleją (na Shellu
>>> widziałem dziś 2,36) i czy widać koniec tego szaleństwa?
>>
>> Kolega pierwszą zimę jeździ na LPG?
>>
>>> 3. Który element instalki LPG w największej mierze odpowiada za
>>> poziom zużycia gazu?
>>
>> A to zależy jakiej... ale ogólnie można powiedzieć że wpływ ma każdy
>> element, od którego zależy chwilowy skład mieszanki. Nawet przewody
>> ze zbiornika czasami wpływają :) Ale kluczowa jest regulacja.
>>
> Kluczowy jest parownik jak siądzie to dopiero zobaczysz "niskie"
> spalanie. W mojej byłej astrze potrafiło i 15/100 być jak się rozwalił
> parownik. Po wymianie wróciło do normy 10 do 9 / 100
Właściwa regulacja będzie niemożliwa przy zepsutym sprzęcie,
zatem auto pójdzie do dalszej diagnozy i problem wyjaśni się.
Dlatego od regulacji/diagnozy zacząć należy, a nie od wymieniania
w ciemno elementów na bardziej renomowane...
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.