eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTrzęsie przy hamowaniu z duzych predkosciRe: Trzęsie przy hamowaniu z duzych predkosci
  • Data: 2018-01-24 22:25:15
    Temat: Re: Trzęsie przy hamowaniu z duzych predkosci
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Wed, 24 Jan 2018 08:44:36 +0100, karwafak napisał(a):

    > Witam
    >
    > Trzęsie mi samochodem przy gwałtownym hamowaniu z dużych prędkości np ze
    > 160 do 80, to wtedy trzęsie. Jak sie lekko hamuje(normalnie) nic nie
    > trzęsie.
    >
    > Czy to na 100% skrzywione tarcze ? miałem wymieniane z 5 tys temu -
    > zimmermany, wczesniej mialem krzywe to nawet jak dojezdzalem do
    > skrzyzowania to trzeslo cala kierownica

    Pytanie jest takie czy to bicie zależy od prędkości czy temperatury tarcz?
    Bo wrażenie może być podobne, a przyczyna różna.
    Jeśli tak jak piszesz bije podczas hamowania 160->80, a np. jak hamujesz ze
    100km/h to nie bije, to obstawiałbym że chodzi właśne o temperaturę tarcz.


    Najczęstrzą przyczyną jest niezastosowanie się do instrukcji wymiany tarcz,
    mówiącej o konieczności powstrzymania się od intensywnego (mocnego lub
    długotrwałego) hamowania, przez około 200km "typowej jazdy" po wymianie
    tarcz+klocków, a jeszcze dłużej po wymianie samych klocków (lub samych
    tarcz).

    Jeśli po wymianie tarcz "wypróbowałeś" nowe hamulce, to tak się to właśnie
    kończy, że potem biją przy hamowaniu z wyższych prędkości (kiedy tarcze się
    nagrzewają).

    Zwłaszcza jeśli problem z krzywymi tarczami masz nie pierwszy raz, więc
    może to być systematyczny błąd który popełniasz po wymianie tarcz/klocków.

    Mechanika zjawiska jest taka, że nim klocek dotrze się do tarczy, dotyka
    jej nie całą powierzchnią, a jedynie częścią. W skrajnych przypadkach tylko
    w jednym punkcie.
    Istotne obciążenie hamulca w takiej sytuacji powoduje że tarcza nie
    nagrzewa się równomiernie, a powstaje na niej bardzo gorący prążek
    wywołując duże naprężenia w konstrukcji tarczy, utrwalające się w tym
    procesie przypominającym niekontrolowane hartowanie.
    I wtedy tarcza albo się krzywi od razu od takiego traktowania, albo właśnie
    napina się tak, że zimna jest prosta, a potem po rozgrzaniu (już
    równomiernym) wykrzywia się.




    Inną przyczyną bicia może być krzywy montaż - ale w takim wypadku bicie
    będzie przy każdej prędkości (ale przy jednych może być bardziej wyczuwalne
    ze względu na rezonans). Jeśli masz np. krzywą/brudną piastę, to wymiana
    tarczy nic nie da, bo nowa też będzie krzywo zamontowana.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: