-
Data: 2018-01-24 22:25:15
Temat: Re: Trzęsie przy hamowaniu z duzych predkosci
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Wed, 24 Jan 2018 08:44:36 +0100, karwafak napisał(a):
> Witam
>
> Trzęsie mi samochodem przy gwałtownym hamowaniu z dużych prędkości np ze
> 160 do 80, to wtedy trzęsie. Jak sie lekko hamuje(normalnie) nic nie
> trzęsie.
>
> Czy to na 100% skrzywione tarcze ? miałem wymieniane z 5 tys temu -
> zimmermany, wczesniej mialem krzywe to nawet jak dojezdzalem do
> skrzyzowania to trzeslo cala kierownica
Pytanie jest takie czy to bicie zależy od prędkości czy temperatury tarcz?
Bo wrażenie może być podobne, a przyczyna różna.
Jeśli tak jak piszesz bije podczas hamowania 160->80, a np. jak hamujesz ze
100km/h to nie bije, to obstawiałbym że chodzi właśne o temperaturę tarcz.
Najczęstrzą przyczyną jest niezastosowanie się do instrukcji wymiany tarcz,
mówiącej o konieczności powstrzymania się od intensywnego (mocnego lub
długotrwałego) hamowania, przez około 200km "typowej jazdy" po wymianie
tarcz+klocków, a jeszcze dłużej po wymianie samych klocków (lub samych
tarcz).
Jeśli po wymianie tarcz "wypróbowałeś" nowe hamulce, to tak się to właśnie
kończy, że potem biją przy hamowaniu z wyższych prędkości (kiedy tarcze się
nagrzewają).
Zwłaszcza jeśli problem z krzywymi tarczami masz nie pierwszy raz, więc
może to być systematyczny błąd który popełniasz po wymianie tarcz/klocków.
Mechanika zjawiska jest taka, że nim klocek dotrze się do tarczy, dotyka
jej nie całą powierzchnią, a jedynie częścią. W skrajnych przypadkach tylko
w jednym punkcie.
Istotne obciążenie hamulca w takiej sytuacji powoduje że tarcza nie
nagrzewa się równomiernie, a powstaje na niej bardzo gorący prążek
wywołując duże naprężenia w konstrukcji tarczy, utrwalające się w tym
procesie przypominającym niekontrolowane hartowanie.
I wtedy tarcza albo się krzywi od razu od takiego traktowania, albo właśnie
napina się tak, że zimna jest prosta, a potem po rozgrzaniu (już
równomiernym) wykrzywia się.
Inną przyczyną bicia może być krzywy montaż - ale w takim wypadku bicie
będzie przy każdej prędkości (ale przy jednych może być bardziej wyczuwalne
ze względu na rezonans). Jeśli masz np. krzywą/brudną piastę, to wymiana
tarczy nic nie da, bo nowa też będzie krzywo zamontowana.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.01.18 22:26 Tomasz Pyra
- 25.01.18 02:31 Zenek Kapelinder
- 25.01.18 05:40 melex
- 25.01.18 22:11 Tomasz Pyra
- 25.01.18 23:12 Zenek Kapelinder
- 25.01.18 23:58 Tomasz Pyra
- 26.01.18 01:24 Zenek Kapelinder
- 26.01.18 19:42 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
Najnowsze wątki
- 2025-01-23 5G Apokalipsa - nie tylko dla tutejszych przeżuwaczy podpiczników
- 2025-01-23 wodor
- 2025-01-23 Zawór grzybkowy - jaki producent
- 2025-01-23 Warszawa => Expert IT Recruiter 360 <=
- 2025-01-23 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-01-23 Citi Handlowy promocja na kartę kredytową
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne