  • Data: 2015-11-24 23:35:24
    Temat: Re: Tryb XP na Windows 10?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-11-24 o 21:30, (c)RaSz pisze:
> [...]
    > : do tych wirtualek z XP Mode.
    > :
    >

    > Przypinam się do tematu, choć mam problem nieco inny. Od niedawna się
    > przesiadłem z Win XP na siódemkę (Professional), na nowej maszynie (no, prawie,
    > bo to z "second hand") kompie na intelowskim Q8300. Póki co o 10-ce nie myślę,
    > a jeszcze z tą 7-ką słabo sobie radzę, więc muszę spytać starych wyjadaczy:
    >
    > Czy w niej "wirtualizacja XP" jest tym samym, co "uruchomienie danego programu w
    > trybie zgodności z XP"? Bo próbuję zainstalować na 7 program, który mi pod

    Zupełnie co innego.

    "Wirtualizacja XP" to dodatkowy cały emulowany Windows XP, z dostępem
    m.in. do kart sieciowych (brigge, NAT, itd), do kart dźwiękowych, do
    portów USB hosta (czyli Windows 7), do CD oraz do wspólnego (XP & Win7)
    schowka . Czyli masz dwa systemy operacyjne, z których możesz korzystać
    równocześnie - ale z pewnymi wyjątkami: np. pendrive jest brany na
    wyłączność.

> [...]
    > kompie, zapuszczam i... kicha! Wyskakuje mi komunikat o błędzie, mniej więcej
    > taki, że program wymaga wersji O-eSu takiej, jak powyżej wymieniłem. Nie wiem
    > nawet, czy to komunikat instalatora, czy tej 7-ki...
    >
    > Hm, zgaduję, że jednak czymś mocno odmiennym jest uruchamianie programu, a co
    > insze, gdy się cosik instaluje, i podczas tego dokonywane są różne wpisy w
    > rejestrze. Jeśli "tryb zgodności" jest nie-do-końca zgodny, to czy jest jeszcze
    > jakaś inna możliwość, aby jednak tego Bridge uruchomić? Dodam, że o
    > wirtualizacji jeszcze nie wiem nic, więc chętnie wy-czytam "co wiedzieć

    Czy masz Win7 x64?
    Jeśli nie, to szybko (zanim zainstalujesz inne aplikacje) przeinstaluj -
    nie będziesz miał kłopotów z brakiem pamięci - oczywiście po ewentualnej
    rozbudowie tejże do 8 lub więcej GB.
    Numer seryjny Windowsa jest wspólny dla 32 i 64 bitów.

    Ad meritum:
    Musisz zainstalować WindowsXPMode.

    Są to 2 plliki: instalacja środowiska VirtualPC i instalacja samego
    obrazu Windows XP.

    Zobacz tu:
    http://windows.microsoft.com/pl-pl/windows7/install-
    and-use-windows-xp-mode-in-windows-7

    W maszynie wirtualnej możesz też później instalować sporo innych
    systemów operacyjnych, począwszy od DOS-a 2.x, przez Dos-a wyższego i
    Windows 3.x, Win 9x itd, różne linuksy, OS/2, itd.

    Aby działały porty, musisz doinstalować (po uruchomieniu maszyny
    wirtualnej) dodatki gościa / funkcje integracji / Guest additions czy
    jakoś tak. Ale są one dostępne tylko dla WinXP i niektórych linuksów.
    Przy innych systemach trzeba kombinować.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam