  • 1. Data: 2015-11-16 10:51:05
    Temat: Tryb XP na Windows 10?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Jeżeli nie ta grupa, to gdzie pisać?
    Pytanko mam takie: czy w Win10 jest tryb XP?
    Mam program Corela, który działa tylko w Windows XP i liczę na to, że
    gdy zmienię obecnie używaną siódemkę na 10, to będę mógł go używać.
    Jacek

  • 2. Data: 2015-11-16 11:05:08
    Temat: Re: Tryb XP na Windows 10?
    Od: Robert Winkler <n...@n...org>

    W dniu 16.11.2015 o 10:51, Jacek pisze:
> [...]
    > Mam program Corela, który działa tylko w Windows XP i liczę na to, że
    > gdy zmienię obecnie używaną siódemkę na 10, to będę mógł go używać.

    Nie, nie ma takiej funkcji.
    XP Mode był dostępny TYLKO w Windows 7 Professional,
    żadna późniejsza wersja systemu nie ma już tej funkcji.
    --
    Robert

  • 3. Data: 2015-11-16 11:38:17
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-11-16 o 10:51, Jacek pisze:
    > Jeżeli nie ta grupa, to gdzie pisać?
    > Pytanko mam takie: czy w Win10 jest tryb XP?
    > Mam program Corela, który działa tylko w Windows XP i liczę na to, że
    > gdy zmienię obecnie używaną siódemkę na 10, to będę mógł go używać.

    Napisz do supportu Corela czy twoja wersja będzie chodzić na W10.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 4. Data: 2015-11-16 11:43:04
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 16.11.2015 Robert Winkler <n...@n...org> napisał/a:

    > XP Mode był dostępny TYLKO w Windows 7 Professional,
    > żadna późniejsza wersja systemu nie ma już tej funkcji.

    Gwoli ścisłości, nie tylko. Także w W7 Enterprise i Ultimate :-)

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 5. Data: 2015-11-16 13:28:56
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Robert Winkler" <n...@n...org> wrote in message
    > Nie, nie ma takiej funkcji.
    > XP Mode był dostępny TYLKO w Windows 7 Professional,
    > żadna późniejsza wersja systemu nie ma już tej funkcji.

    a co w sytuacji gdy chcę zrobić upgrade z win7 z trybem XP do Win10 ? tracę
    wszystko co miałem na XP?

    Pzdr
    Piotrek

  • 6. Data: 2015-11-16 14:58:08
    Od: Robert Winkler <n...@n...org>

    W dniu 16.11.2015 o 13:28, X-Man pisze:
    > "Robert Winkler" <n...@n...org> wrote in message
    >
    > a co w sytuacji gdy chcę zrobić upgrade z win7 z trybem XP do Win10 ?
    > tracę wszystko co miałem na XP?

    Po aktualizacji z Windows 7 do nowszego systemu tracisz dostęp
    do tych wirtualek z XP Mode.

    Co najwyżej możesz podmountować plik Windows XP Mode.vhd
    jako nowy dysk w systemie i odzyskać dane,
    tak jak to jest opisane na stronie
    https://support.microsoft.com/en-us/kb/2724115

    Dlatego o migracji danych lepiej pomyśleć przed aktualizacją systemu.

    --
    Robert

  • 7. Data: 2015-11-16 15:11:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Mam program Corela, który działa tylko w Windows XP i liczę na to, że
    > gdy zmienię obecnie używaną siódemkę na 10, to będę mógł go używać.

    Jeszcze od strony technicznej:
    istnieją inne możliwości, np. VirtualBox.

    Ale od strony formalnej musisz posiadać odrębną licencję na Windows XP.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2015-11-16 16:11:00
    Od: Robert Winkler <n...@n...org>

    W dniu 16.11.2015 o 15:11, Adam pisze:

    > Jeszcze od strony technicznej:
    > istnieją inne możliwości, np. VirtualBox.
    >
    > Ale od strony formalnej musisz posiadać odrębną licencję na Windows XP.

    To prawda, ale legalne zdobycie Windows XP w 2015 może być problemem.

    Ktoś może powiedzieć, że istnieje przecież downgrade,
    kupi więc kolejne Windows 10 i zamiast niego zainstaluje Windows XP.
    Ale to tak nie działa.

    Według strony producenta, Microsoft nie udostępnia tego prawa
    właścicielom Windows 10
    https://www.microsoft.com/OEM/pl/licensing/sblicensi
    ng/Pages/downgrade_rights.aspx

    Z Windows 10 Pro OEM można zrobić downgrade tylko do
    Windows 8.1 Pro i do Windows 7 Professional
    Nie ma mowy o Windows XP ani nawet Windows Vista.

    Dodatkowo jest jeszcze zastrzeżenie:

    "*Uwaga* Prawa do zmiany na starszą wersję produktu są dostępne dopóty,
    dopóki Microsoft oferuje wsparcie techniczne dla tej starszej wersji,
    zgodnie z informacjami podanymi na stronie Cykl życia systemu Windows --
    dokument informacyjny."

    z przekierowaniem na strone http://aka.ms/windowslifecycle

    --
    Robert

  • 9. Data: 2015-11-17 00:06:03
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-11-16 o 16:11, Robert Winkler pisze:

    > To prawda, ale legalne zdobycie Windows XP w 2015 może być problemem.
    >(...)

    W zasadzie to można za cenę nieco powyżej zgrzewki browara kupić stary
    komputer z licencją Win XP i tę maszynę zwirtualizować pod nowym systemem.

    Kupując w sklepie ze sprzętem poleasingowym ma się wszelkie wymagane
    cechy legalności: wpis na fakturze, naklejkę.

    Ale może ja się nie znam na wirtualizacji ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2015-11-17 07:56:51
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 17 Nov 2015 00:06:03 +0100, Adam napisał(a):

> [...]
    > cechy legalności: wpis na fakturze, naklejkę.
    >
    > Ale może ja się nie znam na wirtualizacji ;)

    Na pewno nie znasz się na prawie dotyczącym legalności oprogramowania