  • 41. Data: 2016-11-07 19:10:58
    Temat: Re: Trwałość zapisów na nośnikach informacji
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    t-1 pisze:

> [...]
    > niepowodzeniem i powrotem starych plików.
    > Teraz skorzystałem z windowsowego sprawdzania dysku w poszukiwaniu błędów.
    > W bezzwłocznej odpowiedzi - brak błędów.
    > Niestety karta wróciła do stanu pierwotnego. Zginęła muzyka, pojawiły
    > się wszystkie filmy z kamery samochodowej.
    > Wykasowane pliki wracają też do stanu początkowego po wyjęciu karty ze
    > slotu czyli przerwie w zasilaniu.
    > Wygląda to więc tak, jakby komórki pamięci można było zapisywać podobnie
    > jak pamięć RAM, jednak ich podstawowy stan po wyłączeniu nie jest 0 lub
    > 1 czy przypadkowy, tylko na stałe zapisany filmami z kamery.

    Zdumiewające. Ja bym teraz zrobił próbę z zapisaniem całej karty, a nie
    tylko 1GB. Robiąc wcześniej kopię nośnika w celu porównani jej z tym,
    co sobie przypomni.

    > Ponieważ znajduję w Internecie opisy podobnych przypadków kart z kamer
    > samochodowych więc wnioskuję, że jest to typowy objaw zużycia kart
    > pamięci na skutek dużej liczby operacji zapisu.
    > Z drugiej strony przecież ta liczba nie jest olbrzymia, szacuję ją na
    > kilkaset nadpisanych stanów na każdej komórce pamięci.

    Zdumiewające do tego stopnia, że każe się zastanowic nad tym, czy te
    nowe dane (pliki mp3) nie są zapisane tylko w jakomś cache windowsa.

    --
    Jarek

  • 42. Data: 2016-11-07 19:24:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    t-1 pisze:
> [...]
    [...]
    >Zdumiewające do tego stopnia, że każe się zastanowic nad tym, czy te
    >nowe dane (pliki mp3) nie są zapisane tylko w jakomś cache windowsa.

    O, i to jest trop warty sprawdzenia, szczegolnie, ze kolega pisze o
    wolnym zapisie.

    P.S. Cuda widzialem jakies przy kasowaniu plikow ze zdalnego serwera.
    Strasznie wolno to Windows robil ... i sie tak zastanawiam -
    uprawnienia sprawdzal, czy katalog caly co plik sobie zaczytywal ...
    a moze do kosza kopiowal ?

    J.

  • 43. Data: 2016-11-07 20:50:56
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 07 Nov 2016 12:51:28 +0100, PiteR napisał(a):

    > Podobno ten przełącznik to tylko sugestia dla systemu
    > a nie hardware i wirusy potrafią zaszyfrować zdjęcia na sd.

    Nie podobno, lecz na pewno. Jeśli czytnik kart olewa sygnał WP z
    gniazda, to położenia przełącznika nie ma żadnego znaczenia. To nie jest
    fizyczne zabezpieczenie na poziomie karty, lecz informacja dla czytnika
    - coś jak dziurka w dyskietce czy "dołek" w kasecie VHS bądź
    magnetofonowej.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 44. Data: 2016-11-07 20:54:39
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 7 Nov 2016 12:27:39 +0100, Nathan napisał(a):

    > szyfrowanie i w chmurę

    Na pewno nie jako jedyne miejsce do przechowywania danych - polecam
    historię profesjonalnego serwisu do przechowywania zdjęć o nazwie
    Digital Railroad.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 45. Data: 2016-11-07 21:09:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    badworm pisze:

> [...]
    > To nie jest fizyczne zabezpieczenie na poziomie karty, lecz
    > informacja dla czytnika - coś jak dziurka w dyskietce czy "dołek"

    W przypadku dyskietki wycięcie faktycznie strowało przełącznikiem
    (lub transoptorem), który przekazywał zerojedynkową informację
    do kontrolera lub wprost do systemu operacyjnego. Ale w kasesiaku
    w dziurę wpadał taki szpindel, co to fizycznie blokował możliwość
    wciśnięcia klawisza zapisu (i uruchomienie głowicy kasującej). Jak
    było w VHS, to nie wiem, bo nigdy nie miałem.

    --
    Jarek

  • 46. Data: 2016-11-07 21:52:03
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "PiteR"

    > Myślę, że wytrzyma dłużej, niż DVD...ale chmura to jedna z opcji.

    w 2007 wysłałem sam sobie emaila z załącznikiem i jeszcze jest w
    skrzynce odbiorczej :)
    ---
    10 lat wcześniej :-) w 1997 wysłałem sam sobie artykuł na Usenet i jeszcze
    jest tam gdzieś sobie :-)

  • 47. Data: 2016-11-07 22:44:34
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-11-07 o 17:29, re pisze:
    > 20 lat temu taki program pisałem

    i gdzieże on?

  • 48. Data: 2016-11-07 23:39:46
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "JaNus"

    > 20 lat temu taki program pisałem

    i gdzieże on?
    ---
    Oczywiście na dyskietkach :-)

  • 49. Data: 2016-11-07 23:42:00
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Piotr Gałka pisze tak:

    > Jako ważne traktuję tylko wyniki mojej pracy - kody źródłowe,
    > schematy, płytki, a to są zazwyczaj małe pliki (największe PCB to
    > mniej niż jedna fotka).
    > Ewentualnej utraty poczty nie traktuję jako kataklizmu. Owszem
    > jakby co wystąpią jakieś problemy, ale zdecydowanie będą bardzo
    > przejściowe. Dlatego nie mam żadnej kopii poczty.

    Dla mnie bardzo ważne są konfiguracje programów i linki. Ich backup
    zaoszczędza dużo nerwów i zdrowia. Zajmują jeden pendrajw 16GB.

    Zdjęcia 6GB i muzyka 85GB to już większy problem. Filmiki w 1080p to
    big problem. Trzeba inwestować w nowe dyski co kosztuje. Na dvd mało
    się mieści. Bluray muszę kupić bo nie ufam dyskom mechanicznym.
    Tymczasem robię kopie w 360p. Przynajmniej będę widział coś niż nic.

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 50. Data: 2016-11-08 00:18:29
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "PiteR"

    Dla mnie bardzo ważne są konfiguracje programów i linki. Ich backup
    zaoszczędza dużo nerwów i zdrowia. Zajmują jeden pendrajw 16GB.
    ---
    Masa :-)

    Zdjęcia 6GB i muzyka 85GB to już większy problem. Filmiki w 1080p to
    big problem. Trzeba inwestować w nowe dyski co kosztuje.
    ---
    No rzeczywiście, terowy dysk kosztuje ze dwie stówki :-)

    Na dvd mało
    się mieści. Bluray muszę kupić bo nie ufam dyskom mechanicznym.
    Tymczasem robię kopie w 360p. Przynajmniej będę widział coś niż nic.
    ---
    A macierz dwóch terowych dysków cztery stówki. :-)