  • Data: 2016-11-20 16:58:26
    Temat: Re: Trwałość zapisów na nośnikach informacji
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bo(o)t Manager pisze:

    > Ale to nie Ty pisałeś że trzymanie w chmurach danych to poroniony pomysł.

    Trzymanie danych w chmurach jest dobrym albo złym pomysłem, zależy to od
    tego, jakie to dane i jak to wszystko się zorganizuje. Głupotą jest tylko
    niezachwiana wiara, że takie bujanie w obłokach daje stuprocentową pewność
    utrzymania danych.

    > ATSD, jest jeszcze jeden problem z trzymaniem ważnych danych tylko w domu,
    > mogą niestety obrobić chatę.
    > Kiedyś myślałem by wynająć małą skrytkę bankową i najważniejsze papiery,
    > płyty z backupami najważniejszych rzeczy, tam właśnie trzymać.
    > Chyba jestem paranoikiem. :)

    Ludzie tak robią, jeśli mają powody. Nie jest to objawem paranoi. Zresztą
    jeśli komuś chodzi o taki "backup ostateczny", to *wyłączony* twardy dysk
    również nie jest wrażliwy na te wszystkie hałasy i wybuchy. Natomiast co
    do bieżących spraw, to można umówić się z sąsiadem na mirrorowanie swoich
    serwerów przez pociągnięty kabel. Na problem "obróbki skrojeniem" pomaga.

    --
    Jarek