  • Data: 2016-11-20 22:49:54
    Temat: Re: Trwałość zapisów na nośnikach informacji
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    HF5BS pisze:

    > Czasem jednak trzeba. Kolega w innym mieście zajmuje się drobnymi
    > naprawami, czasem przywozi dysk do mnie, bo ja sobie czasem radzę
    > z pewnymi uszkodzeniami systemu plików. Taki nieprzewoźny, dzięki
    > temu wpadło mi trochę grosza. Staram się, coby nie dźwięknąć tym
    > o jakąś przeszkodę.

    To inna sytuacja. Mnie chodziło o takich, co to w trosce o swoje
    dane robią codziennie backup na zewnętrznym dysku. I codziennie
    ten dysk przypinaja do laptopa, a potem chowają w szafie. Albo
    wręcz wożą ze sobą, by bieć zawsze przy sobie i żeby nikt nie ukradł.
    Prawdopodbieństwo, że kiedyś dźwiękną tym o jakąś przeszkodę jest
    większe, niż prawdopodobieństwo przypadkowej utraty danych, które
    chcą chronić.

    > Myślisz, że jak się tak stanie, to sąsiad ci w swej niezmierzonej
    > łasce powie o tym? Szczerze przypuszczam, że mocno wątpię.

    Psychol jakiś? Nie wiedziałem. Normalni ludzie nie skasują plików,
    jeśli wcześniej mówili, że nie skasują. Gdy pliki powierza się
    "osobie prawnej", jakiejs korporacji, to już takiej pewności nie ma.
    To i tylko to chciałem uświadomić tym, co wierzą w bezpieczeństwo
    danych trzymanych w amazońskich chmurach. To już sąsiad daje więcej
    pewności. A na pewno więcej przewidywalności.

    Jarek

    --
    Jak dobrze mieć sąsiada
    Jak dobrze mieć sąsiada