    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Trwałość zapisów na nośnikach informacji
    Date: Mon, 7 Nov 2016 18:44:15 +0100

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup
    >Pobawiłem się jeszcze kartą.
    >Wykasowałem wszystkie pliki kasowanie trwa bardzo długo 1/3 pliku/s.
    >Karta miała 14,8 GB i całość wolna.

    Zacznij od formatu ... a byc moze od wyzerowania poczatkowych
    sektorow.

> [...]
    >odczytu właściwą dla dobrej karty.
    >Poprzednio pisałem o próbie sformatowania karty, które kończyło się
    >niepowodzeniem i powrotem starych plików.
    >Niestety karta wróciła do stanu pierwotnego. Zginęła muzyka, pojawiły
    >się wszystkie filmy z kamery samochodowej.
    >Wykasowane pliki wracają też do stanu początkowego po wyjęciu karty
    >ze slotu czyli przerwie w zasilaniu.
    >Wygląda to więc tak, jakby komórki pamięci można było zapisywać
    >podobnie jak pamięć RAM, jednak ich podstawowy stan po wyłączeniu nie
    >jest 0 lub 1 czy przypadkowy, tylko na stałe zapisany filmami z

    Malo prawdopodobne ... za to dosc prawdopodobne uszkodzenie jakis
    obszarow sterujacych - zapisujesz gdzies, a po restarcie czytasz co
    innego.

    >Ponieważ znajduję w Internecie opisy podobnych przypadków kart z
    >kamer samochodowych więc wnioskuję, że jest to typowy objaw zużycia
    >kart pamięci na skutek dużej liczby operacji zapisu.
    >Z drugiej strony przecież ta liczba nie jest olbrzymia, szacuję ją na
    >kilkaset nadpisanych stanów na każdej komórce pamięci.

    Dla jakis obszarow kontrolnych moze byc wieksza.
    Np kamera co chwile plik zamyka, fat zapisuje, katalog.
    Co prawda karta powinna byc na to odporna ..

    J.