  • 21. Data: 2014-08-06 15:50:24
    Temat: Re: Trwałość akumulatora podtrzymującego
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-08-05 18:59, Piotr Wyderski pisze:
    > Przyjmijmy, że pewien system jest podtrzymywany
    > akumulatorem ołowiowym 12V, dobrej firmy, być może
    > dostosowanym do głębokiego wyładowania. Przerwy
    > w zasilaniu zdarzają się rzadko, cykli płytkich
    > system zaliczy kilkaset, głębokich kilka. Akumulator
    > jest podpięty na stałe do ładowarki, pracuje
    > w temperaturze pokojowej. Czego można się spodziewać
    > po akumulatorze za 5, 10, 30 lat?
    >
    > Pozdrawiam, Piotr

    Rozejrzyj się za akumulatorami zasadowymi.
    Kilkadziesiąt lat trwałości, może całymi latami stać rozładowany - nie
    przeszkadza mu.

    Widziałem sprawne przedwojenne - używanie w kinach jako zasilanie
    świateł awaryjnych.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 22. Data: 2014-08-06 20:21:13
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 05.08.2014 o 20:09 Piotr Wyderski <p...@n...mil> pisze:

    > Jesteś pewien? Raz na ~3 miesiące, w godzinach losowych,
    > ale nie tyle jest ważna częstość, co prawo Murphy'ego:
    > raz mnie zaskoczyli w połowie golenia, przypadek
    > "myślałem, że mi oczy pękły" też się raz zdarzył... ;-(
    >
    > Cóż, w pomieszczeniach o znaczeniu strategicznym podtrzymywanie
    > musi być, zwłaszcza, że mam tam oświetlenie w pełni na 12V, również
    > z powodów bezpieczeństwa... :-)

    > To już by było coś...
    Ja dla podobnego zastosowania kupiłem YUASA NP38-12I,
    mają już 10 lat i ja na razie spisują się dobrze, podłączone są pod
    UPS-a APC 2,2KW. Kupiłe najtańsze żelowe o sensownej pojemności
    na alledrogo, mają po 38Ah, pobór mocy to około 500 do 1,5kw i jak na
    razie to wytrzymują, prąd mi wyłączają przeciętnie raz na miesiąc, dwa,
    miałem okres jak wymieniali linie że dwa dni pod rząd miałem przerwy po
    10-12h i to wytrzymały. Teraz jest lepiej.
    Zasilam z tego upsa wszystkie rotery, wzmacniacze/rozdzielacze antenowe,
    dekodery, nagrywarki, komputery, zegary, lodówka, pompy C O w tym do wody
    1KW, piec CO, całe oświetlenie w domu.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 23. Data: 2014-08-06 21:38:50
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-08-06 15:50, Adam pisze:
> [...]
    > przeszkadza mu.
    >
    > Widziałem sprawne przedwojenne - używanie w kinach jako zasilanie
    chyba przy likwidacji central TPsa też takie można było wychaczyć. Przy
    modernizacji/likwidacji ich siłowni. Tylko to wielki dość i ciężki.

  • 24. Data: 2014-08-06 21:39:47
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-08-06 20:21, janusz_k pisze:
> [...]
    > dekodery, nagrywarki, komputery, zegary, lodówka, pompy C O w tym do
    > wody 1KW, piec CO, całe oświetlenie w domu.
    ile masz takich akumulatorów żeby to zasilić przez 12h?

  • 25. Data: 2014-08-06 21:42:43
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 06.08.2014 o 21:39 Jawi <t...@p...com> pisze:

    > ile masz takich akumulatorów żeby to zasilić przez 12h?
    osiem.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 26. Data: 2014-08-06 22:13:36
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 06.08.2014 21:38, Jawi wrote:

    > chyba przy likwidacji central TPsa też takie można było wychaczyć. Przy
    > modernizacji/likwidacji ich siłowni. Tylko to wielki dość i ciężki.

    Cały czas są produkowane i cały czas producenci po trochu coś poprawiają
    (jakieś kosmiczne dodatki do elektrolitu, struktury elektrod itp). Z
    powodzeniem są używane w praktycznie każdej większej podstacji
    energetycznej i w pojazdach szynowych, a tu mają wyjątkowo niekorzystne
    warunki pracy - bardzo częste głębokie rozładowania, praca w skrajnie
    niskich i wysokich temperaturach. Takie w podstacjach wytrzymują na
    luzie kilkanaście lat, w pojazdach kilka. Oczywiście rozmiary takich aku
    nie są małe, ale producenci mają w ofercie także mniejsze modele,
    właśnie do małych central telekomunikacyjnych (tak, czasem SDH naprawdę
    wystarczy). Z producentów polecam Hoppecke.

    Jakub Rakus

  • 27. Data: 2014-08-07 13:19:41
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-08-06 22:13, Jakub Rakus pisze:

    > Cały czas są produkowane i cały czas producenci po trochu coś poprawiają
    > (jakieś kosmiczne dodatki do elektrolitu, struktury elektrod itp). Z
    >(...)

    Może lepiej niech nie ulepszają ;)
    Bo będzie tak, jak ze samochodowymi.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 28. Data: 2014-08-07 13:58:01
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Jakub Rakus wrote:

    > Cały czas są produkowane i cały czas producenci po trochu coś poprawiają

    Tylko czy w UE nie ma czasem obostrzeń związanych z wprowadzaniem
    do obrotu detalicznego akumulatorów zawierających kadm?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 29. Data: 2014-08-07 14:22:52
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-08-07 13:58, Piotr Wyderski pisze:

    > Tylko czy w UE nie ma czasem obostrzeń związanych z wprowadzaniem
    > do obrotu detalicznego akumulatorów zawierających kadm?
    >
    > Pozdrawiam, Piotr

    Niestety, tak. Akumulatory zasadowe za dobre były ;)

    http://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=58&t=15274&s
    id=0b03036ebbb4acf3d007513e21a3b8fe&start=0

    albo:

    http://tnij.org/akum_zasad

    --
    Pozdrawiam.