  • 11. Data: 2009-08-28 11:49:17
    Temat: Re: Trwałe płyty DVD?
    Od: Marcin <b...@t...net.pl>

    Tiber pisze:
    > Silly, silly XYZ nabazgrału:

    > Ja używam TDK-ów 16x (plusów, minusów, wsio ryba) i sobię chwalę. Na
    > jakieś 160+ wypalonych w ciągu ostatnich trzech lat, jak na razie wiem o
    > jednej płycie na której jeden plik uległ uszkodzeniu. Dosyć często
    > tasuję płytami.
    > AFAIK nie ma jakichś specjalnych płyt-cud - trzeba unikać uszkodzeń
    > mechanicznych, nie wystawiać na słońce i mieć szczeście nie trafić na
    > jakąś partię z odrzutu.

    > Powiem ci za 2-3 lata :)

    Ja również wypalałem na TDK (błękitnych) i złego słowa nie powiem na
    nie, cena dobra, wachlowałem nimi też sporawo i działają.

  • 12. Data: 2009-08-28 12:34:46
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Marcin wrote:

    > Ja również wypalałem na TDK (błękitnych) i złego słowa nie powiem na
    > nie, cena dobra, wachlowałem nimi też sporawo i działają.

    Czyli nie masz nic do powiedzenia. Nawet nie wiesz od ktorego producenta
    trafiłeś płyty. Płyta TDK znaczy mniej więcej tyle co niebieski samochód.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 13. Data: 2009-08-28 12:49:55
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Mikolaj Tutak napisał(a):

    > Jak je odszukasz to omijaj szerokim łukiem. Te EMTECi to wyjątkowe gówno!

    Uzasadnij proszę.

    j.

  • 14. Data: 2009-08-28 13:16:44
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Fri, 28 Aug 2009 02:11:23 +0200, GLaF napisał(a):

    > Poszukaj nośników "mame" lub "mama". Trochę ciężko może być wyguglać.

    Znalazłem:
    http://www.magnetic.com.pl/oferta/mame.html

    --
    GLaF

  • 15. Data: 2009-08-28 14:34:45
    Od: Marcin <b...@t...net.pl>

    Mikolaj Tutak pisze:

    > Czyli nie masz nic do powiedzenia. Nawet nie wiesz od ktorego producenta
    > trafiłeś płyty. Płyta TDK znaczy mniej więcej tyle co niebieski samochód.

    Może i tak , ale się nie zawiodłem na tych płytach:)

  • 16. Data: 2009-08-28 14:41:05
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    januszek wrote:

    > Uzasadnij proszę.

    Kupilem, nagralem, sprawdziłem jakość nagrania (ilość błędów PI oraz PO). Są
    to jedne z gorszych płyt jakie miałem w ręku.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 17. Data: 2009-08-28 14:41:49
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Marcin wrote:

    > Może i tak , ale się nie zawiodłem na tych płytach:)

    Czasami TDK kupuje dobre nośniki czasami gówniane (np. CMC). Kwestia
    szcześcia.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 18. Data: 2009-08-28 14:50:58
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Mikolaj Tutak napisał(a):

    > Kupilem, nagralem, sprawdziłem jakość nagrania (ilość błędów PI oraz PO). Są
    > to jedne z gorszych płyt jakie miałem w ręku.

    Na ilu różnych nagrywarkach?

    j.

  • 19. Data: 2009-08-28 14:52:51
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > Ale chodzi o backup? Nośniki optyczne to nie jest najlepszy pomysł - albo
    > tasiemka albo storage dyskowy. Ten drugi jest bardziej osiągalny w
    > warunkach
    > domowych.

    w tasiemki bym się nie bawił. SSD niemaltretowany powinien być wieczny.
    Niektóre firmy chwalą się trwałością 170 lat na swoje dyski. Swoją drogą
    ROHS skróci ten czas do 3-4 lat niestety więc trzeba je powielać co jakiś
    czas na nowo.
    Najlepiej też posiadać kilka komputerów tylko na składowanie danych. Ważne
    dane trzymać na kilku mało używanych dyskach. Prawdopodobieństwo, że padną
    wszystkie na raz jest niewielkie.

  • 20. Data: 2009-08-28 15:51:59
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    januszek wrote:

    > Na ilu różnych nagrywarkach?

    Da dwoch albo trzech (w tym rewelacyjny IMO Benq DW1620). Jak znajde jeszcze
    jedna w domu to moge sprawdzic na swoim Pionerze, ale rewelacji sie nie
    spodziewam, jako iż samo wykonanie i wyglad warstwy nagrywalnej przypomina
    najgorszy chiński chłam.

    EMTEC to jakas syfna marka która może kupować nośniki róznych firm, tak więc
    nie gwarantuje jakości innych partii tych płyt, ale proponuje nabyć
    Verbatima Archival Grade.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj