  • 51. Data: 2012-11-02 19:10:17
    Temat: Re: Trwale DVD - co o tym myslicie?
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-11-02 18:12, PK pisze:
    > Pomijając już kwestię nielegalnego (nie mam siły na takie dyskusje), to
    > FLAC sobie możesz spokojnie darować, bo to jest po prostu lipa.

    Rzucisz jakimś źródłem?
    A odnośnie nielegalności: póki co, jestem studentem, który nie ma czasu,
    żeby jeszcze pracować (pomijam dorabianie dzięki małym zleceniom). Ale
    jak będzie mnie stać, to np. takiego Totala Commandera kupię sobie
    licencję, a i za muzykę, która NAPRAWDĘ mi się spodoba, będę skłonny
    zapłacić. Choć wiesz jak to jest w Polsce, jakie są zarobki, a taki Hans
    Zimmer raczej ma co do garnka włożyć i IMHO tacy twórcy powinni zakładać
    fundacje charytatywne, żeby można przelać na ich konto choćby dolara, a
    muzykę ściągnąć sobie za darmo/nielegalnie.

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 52. Data: 2012-11-02 19:14:11
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-11-02 16:19, Przemysław Ryk pisze:

    > Ciekaw jestem, czy na ślepy test by się zgodził. :D

    Pewnie, tylko raczej z jakimś utworem dobrze mi znanym, a najlepiej ze
    ścieżką muzyczną z "Black Hawk Down" H. Zimmera. Jak nie słyszałeś, a
    nie jakimś badziewnym electropopem, gdzie dominują tony niskie...

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 53. Data: 2012-11-02 19:19:37
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2012-11-02 18:19, PK pisze:
    > A płyty? W ostatnim roku nagrałem tylko 4 sztuki. 3 Windowsy i Linuxa.
    > Mam w domu jeszcze z 50 płyt CD i kilkanaście DVD (kupiłem kiedyś
    > wypasione - jakto nerd :)). Pewnie będą leżeć do końca życia (mojego
    > lub ich).

    I jaka oszczędność jest, prawda? Obrazy systemu Windows 7 robię teraz na
    partycji 1 dysku Toshiba na usb. Najważniejsze pliki i zdjęcia, filmy
    trzymam na 2 partycji. Kopie.
    No i dysk malutki chowam do szafy jak mi nie jest potrzebny.
    Muszę sie pozbyć masy dyskietek (sformatowane) i pudełka zamykanego na
    kluczyk, bo mi tylko zawala miejsce. Mam co prawda fajną stację
    dyskietek na USB, ale też sobie leży schowana.

    --
    animka

  • 54. Data: 2012-11-02 19:37:01
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-11-02 18:19, PK pisze:
    > Ja ważne duże pliki (jakieś wyniki symulacji, RAWy z lustrzanki)
    > trzymam na 3 dyskach (jeden odłączony).
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    Ale na tym odłączanym masz duplikaty? Bo ponoć lepiej mieć jednak
    podłączony, by w razie czego szybko zareagować, choć nie przychodzi mi
    na myśl zagrożenie dla odłączonego leżącego w szafie (z wyjątkiem
    zalania/pożaru bądź jeszcze mniej prawdopodobnego włamania z kradzieżą).

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 55. Data: 2012-11-02 19:37:40
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-02, $heikh el $hah <s...@g...com> wrote:
    > Rzucisz jakimś źródłem?

    Poszukaj sobie. Dyskusje na ten temat mnożą się od lat. Oczywiście
    głównie na forach komputerowych, a nie tych poświęconych muzyce :).

    Przykładowe zapytania:
    is flac worth it
    320 mp3 vs flac
    mp3 vs loseless

    Ale tak naprawdę nie są ważne dyskusje nerdów o MP3 vs FLAC (trochę jak
    z Windows VS OSX, Intel VS AMD). Ważna jest Twoja sytuacja. Po prostu
    porównaj na swoim sprzęcie. Jeśli masz problem z obiektywną oceną (a
    większość fanów FLAC ma), to poproś kogoś o pomoci zrób sobie ślepy
    test.

    Generalnie mało prawdopodobne jest, żebyś na swoim sprzęcie (skoro
    jesteś biednym studentem i nie stać Cię na muzykę) usłyszał różnicę.
    W ogóle są małe szanse, żeby usłyszysz ją na czymkolwiek.

    A nawet jeśli usłyszysz, ale wymaga to od Ciebie wytężonego wsłuchiwania
    we wszystkie dźwięki, to chyba też nie warto, prawda? Kiedyś kolega
    próbował mi udowonić, że rozróżni. Efekt był przezabawny, bo nie trafił
    nawet połowy, a po kwadransie był już wyraźnie zmęczony.

    I taki mały bonus, skoro ściągasz: jaką masz pewność, że Twoje
    FLAC powstały z płyty CD, a nie z mp3?

    Nie mówiąc już o tym, że na AudioCD dźwięk jest już mocno skompresowany
    względem nagrań pierwotnych, a dotarcie do lepszej jakości nośnika jest
    generalnie niezbyt łatwe (delikatnie mówiąc).

> [...]
    > fundacje charytatywne, żeby można przelać na ich konto choćby dolara, a
    > muzykę ściągnąć sobie za darmo/nielegalnie.

    Jak mówiłem: nie mam siły na takie dyskusje. Rób co chcesz. Przecież i
    tak Ci nie zabronię.

    pozdrawiam,
    PK

  • 56. Data: 2012-11-02 19:47:34
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-02, $heikh el $hah <s...@g...com> wrote:
    > Ale na tym odłączanym masz duplikaty? Bo ponoć lepiej mieć jednak
    > podłączony, by w razie czego szybko zareagować, choć nie przychodzi mi

    To chyba "podobno" z takich źródłem jak z tą wielką korzyścią z FLACa.:D

    > na myśl zagrożenie dla odłączonego leżącego w szafie (z wyjątkiem
    > zalania/pożaru bądź jeszcze mniej prawdopodobnego włamania z kradzieżą).

    I co Ci da ta możliwość zareagowania, jak po instalacji pójdzie kilka
    tysięcy voltów? :)

    Poza tym tu chodzi o prawdopodobieństwo, a nie pesymistyczne warianty.
    Backup na ten zewnętrzny dysk robię co tydzień. Prawdopodobieństwo, że
    w ciągu tygodnia padną mi 2 prawie niezależne dyski jest tak małe, że
    zapewne zdarzeniem statystycznie istotnym jest EMP z bomby nuklearnej
    wypuszczonej w trakcie Trzeciej WŚ.
    Do tego dochodzi drugi dysk w obudowie (ale tu jest już spora
    zależność).

    pozdrawiam,
    PK

  • 57. Data: 2012-11-02 19:56:40
    Od: Dariusz Laskowski <d...@p...pl>

    On 02 Nov 2012 18:37:40 GMT, PK wrote:

> [...]

    > nawet połowy, a po kwadransie był już wyraźnie zmęczony.

    > I taki mały bonus, skoro ściągasz: jaką masz pewność, że Twoje

    A nie jest przypadkiem tak, że patrzenie w menedżerze plików
    na zbiory z seksonwym rozszerzeniem *.flac jest po prostu
    bardzo przyjemne? To supermiłe (godne sybaryty) uczucie,
    że zrobiłem wszystko co mogłem żeby było idealnie? :-)

    --
    Dariusz Laskowski
    darlas at post.pl

    17th of Cheshvan, 5773

  • 58. Data: 2012-11-02 19:58:32
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-11-02 19:37, PK pisze:
    > Jak mówiłem: nie mam siły na takie dyskusje. Rób co chcesz. Przecież i
    > tak Ci nie zabronię.

    Ja też nie mam zamiaru tracić czasu na jakieś jałowe dywagacje w tym
    temacie, ale ciekawi mnie, czy uważasz, że biedni powinni się ograniczyć
    do słuchania reklam z radia?
    Prywatnie 'biedny' nie jestem, tylko mam ważniejsze wydatki (np.
    podręcznik do niemieckiego z płytą CD - po rabacie 55 zł).

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 59. Data: 2012-11-02 20:03:35
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-11-02 19:56, Dariusz Laskowski pisze:
> [...]
    > bardzo przyjemne? To supermiłe (godne sybaryty) uczucie,
    > że zrobiłem wszystko co mogłem żeby było idealnie?:-)

    Ale *.flac nie jest jedynym bezstratnym formatem. Jest też np. *.ogg,
    który daje do 500 kbps. Na słabym sprzęcie różnicy na pewno nie usłyszę,
    ale na tym, który posiadam, między jakością CD-Audio a mp3 320kbps ją
    słyszę, choć znowu zaznaczę, że nie w przypadku jakiegoś electro disco,
    gdzie wysokich tonów próżno się dosłuchiwać...

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 60. Data: 2012-11-02 20:04:46
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-02, $heikh el $hah <s...@g...com> wrote:
    > Ja też nie mam zamiaru tracić czasu na jakieś jałowe dywagacje w tym
    > temacie, ale ciekawi mnie, czy uważasz, że biedni powinni się ograniczyć
    > do słuchania reklam z radia?

    Uważam, że nawet bezdomnym bez złamanego grosza nie wolno kraść.
    Więcej ode mnie nie usłyszysz w tej kwestii.

    pozdrawiam,
    PK