  • Data: 2012-11-02 19:37:40
    Temat: Re: Trwale DVD - co o tym myslicie?
    Od: PK <P...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-11-02, $heikh el $hah <s...@g...com> wrote:
    > Rzucisz jakimś źródłem?

    Poszukaj sobie. Dyskusje na ten temat mnożą się od lat. Oczywiście
    głównie na forach komputerowych, a nie tych poświęconych muzyce :).

    Przykładowe zapytania:
    is flac worth it
    320 mp3 vs flac
    mp3 vs loseless

    Ale tak naprawdę nie są ważne dyskusje nerdów o MP3 vs FLAC (trochę jak
    z Windows VS OSX, Intel VS AMD). Ważna jest Twoja sytuacja. Po prostu
    porównaj na swoim sprzęcie. Jeśli masz problem z obiektywną oceną (a
    większość fanów FLAC ma), to poproś kogoś o pomoci zrób sobie ślepy
    test.

    Generalnie mało prawdopodobne jest, żebyś na swoim sprzęcie (skoro
    jesteś biednym studentem i nie stać Cię na muzykę) usłyszał różnicę.
    W ogóle są małe szanse, żeby usłyszysz ją na czymkolwiek.

    A nawet jeśli usłyszysz, ale wymaga to od Ciebie wytężonego wsłuchiwania
    we wszystkie dźwięki, to chyba też nie warto, prawda? Kiedyś kolega
    próbował mi udowonić, że rozróżni. Efekt był przezabawny, bo nie trafił
    nawet połowy, a po kwadransie był już wyraźnie zmęczony.

    I taki mały bonus, skoro ściągasz: jaką masz pewność, że Twoje
    FLAC powstały z płyty CD, a nie z mp3?

    Nie mówiąc już o tym, że na AudioCD dźwięk jest już mocno skompresowany
    względem nagrań pierwotnych, a dotarcie do lepszej jakości nośnika jest
    generalnie niezbyt łatwe (delikatnie mówiąc).

    > A odnośnie nielegalności: póki co, jestem studentem, który nie ma czasu,
    > żeby jeszcze pracować (pomijam dorabianie dzięki małym zleceniom). Ale
    > jak będzie mnie stać, to np. takiego Totala Commandera kupię sobie
    > licencję, a i za muzykę, która NAPRAWDĘ mi się spodoba, będę skłonny
    > zapłacić. Choć wiesz jak to jest w Polsce, jakie są zarobki, a taki Hans
    > Zimmer raczej ma co do garnka włożyć i IMHO tacy twórcy powinni zakładać
    > fundacje charytatywne, żeby można przelać na ich konto choćby dolara, a
    > muzykę ściągnąć sobie za darmo/nielegalnie.

    Jak mówiłem: nie mam siły na takie dyskusje. Rób co chcesz. Przecież i
    tak Ci nie zabronię.

    pozdrawiam,
    PK