  • Data: 2011-04-13 13:04:47
    Temat: Re: Troll na grupie - Michoo się zowie
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.04.2011 10:12, 4CX250 pisze:

    > Nie. Ja podkreślam że nie jest wogóle rejestrem przesuwnym a tym
    STOP. Co do tego się WSZYSCY zgadzamy.

    > bardziej FIFO z jednoczesnym wskazaniem na rejestr Transmit Shift
    > register że to on jest FIFO z przesuwaniem bitowym.
    >
    > FIFO (8-bitowe w tym przypadku) musi w takt zegara wpierw wystawić całe
    > słowo 8bitowe na wyjście i dopiero wtedy gotowe jest zatrzasnąć kolejne
    > nowe słowo z wejścia. Inaczej nastapi utrata informacji.
    FIFO nie ma _zegara_ (rozumianego jako _cykliczne_ wyzwalanie) a ma w
    ogólności 2 sygnały wyzwalające:
    - włóż dane na pierwsze wolne pole
    - wyjmij dane z pierwszego pola i przesuń wszystkie o jedno pole

    oczywiście te sygnały mogą być ze sobą spięte.

    Zastosowanie typowego sygnału zegarowego nie kluczowanego niczym jest
    conajmniej dziwne, bo przy braku danych będziemy pakować do FIFO śmieci.

    > Jeżeli nie ma sygnału zegarowego to znaczy że tego mechanizmu tam nie
    > ma.
    Jeżeli już włazimy w implementację samego procesora (a przynajmniej jak
    się to zazwyczaj realizuje) to tam za dwa wspomniane wcześniej sygnały
    sterujące FIFO robią odpowiednio:
    - synchronizujący wewnętrzną pracę całego procesora zegar systemowy
    (którego się zazwyczaj nie rysuje), kluczowany odpowiednim selektorem
    adresu (zapis do UDR) - wstawienie danych
    - zegar systemowy kluczowany sygnałem Transmit Register Empty i sygnałem
    informującym, czy coś jest w FIFO - pobranie kolejnego bajtu

    Schematycznie wygląda to tak:
    BUS <-> FIFO <-> TSR
    Ilość bajtów w FIFO nie ma znaczenia - działanie jest takie samo.

    Michoo