  • Data: 2011-02-22 07:55:50
    Temat: Re: Trójnik Wyznaczenie Parametrów (zad)
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:tah5m651arkckeab0dbu379omsob648nu5@4ax.com...

    > Dalej mozna zauwazyc z czystej matematyki, ze
    > [R] = [G]^-1 i odwrotnie,

    Niedawno (w książce (nie podręczniku) o matematyce dla gimnazjum) natknąłem
    się na rozwiązywanie równań metodą wyznaczników (nie ma w programie więc w
    podręcznikach nie ma). Pomyślałem, można by sobie przypomnieć jak się
    odwracało macierze. A napisałem to kiedyś w algolu, potem basicu. Wszystko
    według "Sprawocznika algorithmow na jazyku...." czy jakoś tak - w tamtych
    czasach sztuka polegała na tym, aby wszystkie obliczenia zmieścić w jednej
    macierzy, aby przypadkiem pamięci nie zabrakło - teraz to chyba by się
    nikomu nie chciało tak kombinować.

    > a tu jesli mnie pamiec nie myli bedzie to oznaczalo ze
    > G11 = R22/(R11R22-R21R12).

    Wiedza nie używana wyparowuje. Ech, że człowiekowi tak strasznie brakuje
    czasu, aby sobie poprzypominać jakieś ciekawe rzeczy. Marzyło by mi się
    ponowne dojście kiedyś do jako takiej biegłości w rozwiązywaniu zadań w
    których występują gradienty, dywergencje i rotacje.
    P.G.