  • 11. Data: 2011-04-05 18:09:34
    Temat: Re: Troche dziwne pytanie o ksenony
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 05 Apr 2011 17:01:03 +0200, Stefan Szczygielski wrote:

    >Zupełnie nie jestem przekonany. Jak każde światło wyładowcze świeci
    >,,prążkowo'' i (mimo super pomysłów na roztrząśnięcie tego widma) to się
    >odczuwa - barwy pewnych przedmiotów są trochę nienaturalne.

    Na spektroskop nie wrzucalem, ale wszedzie podaja widmo w miare
    ciagle. To jest jednak lampa lukowa i wysokoprezna.
    Warunki gazu przypominaja te na Sloncu :-)

    J.

  • 12. Data: 2011-04-05 18:14:54
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Apr 2011 16:44:48 +0200, Irokez wrote:

    >Ale to chyba nie tyle wina ksenonów, co optyki?

    Wrecz ustawienia - IMO - jakby bylo ciut wyzej to by bylo bardzo
    dobrze. No ale nie jest, a on nie chce lub nie wie czym pokrecic :-)

    Optyka moim zdaniem immanentnie zwiazana z ksenonami - dlatego im
    pozwalaja tak jasno swiecic, ze sie daje zrobic swietne odciecie i nie
    oslepiaja.

    J.

  • 13. Data: 2011-04-05 19:15:06
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On 05 Apr 2011 16:03:27 GMT, to wrote:

    >4300k są po prostu białe.

    6000K tez sa biale. Sa nawet bardziej biale niz 4300K :-)

    J.

  • 14. Data: 2011-04-05 19:46:45
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin J.F.

    > 6000K tez sa biale. Sa nawet bardziej biale niz 4300K :-)

    6000k to już nie jest biel neutralna tylko zimna.

  • 15. Data: 2011-04-05 20:06:53
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    J.F. napisał(a):
    > A tak czasem jezdze ze znajomym - fajnie te ksenony swieca, jasno przed
    > samochodem, wyraznie .. ale krotko. A podkrecic nie chce - bo to
    > przeciez uklad samopoziomowania fabrycznie.
    Układ samopoziomowania działa w wąskim zakresie niezależnie od
    ustawionych świateł. Reflektory posiadają ręczną regulację w pionie i
    poziomie niezależną od układu samopoziomowania.

    Ja mam tak ustawione, że nie muszę korzystać ze świateł drogowych, tak
    pięknie zamiatają.
    --
    Krzysiek

  • 16. Data: 2011-04-05 22:06:47
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Krzysztof 45

    > Ja mam tak ustawione, że nie muszę korzystać ze świateł drogowych, tak
    > pięknie zamiatają.

    Gratuluję!

  • 17. Data: 2011-04-05 22:25:38
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 5 Kwi, 18:09, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Na spektroskop nie wrzucalem, ale wszedzie podaja widmo w miare
    > ciagle. To jest jednak lampa lukowa i wysokoprezna.
    > Warunki gazu przypominaja te na Sloncu :-)

    Nie do konca.

    http://img160.imageshack.us/img160/2259/23438111hx9.
    jpg

    Nie jest to wykres az tak pikowany, jak przy swietlowkach, ale do
    zarnikowych ciaglych widm bardzo mu jeszcze daleko.

    pozdr
    AA

  • 18. Data: 2011-04-05 22:51:22
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    to napisał(a):
    > Gratuluję!
    Mijane pojazdy oraz patrole policyjne, nie widzą w tym nic
    nadzwyczajnego. Diagnosta też. Więc Skąd te gratulacje?
    To żaden nadzwyczajny wyczyn ustawić tak światła, by wykorzystać ich
    zalety w 100%
    Choć mniemam że niektórzy mogą mieć z tym problem.
    --
    Krzysiek

  • 19. Data: 2011-04-05 23:39:47
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Nie mialem niestety jak do tej pory okazji jezdzic samochodem wyposazonym
    > w ksenony. I mam pytanie o komfort jazdy z ksenonani. Wiem, ze swieca
    > jasniej, lepiej widac i w ogole. Ale chodzi mi o cos zupelnie innego.
    > Mozna powiedziec, ze o porownanie ze swietlowkami czy zarowkami
    > energooszczednymi. Porownanie w sensie komfortu dla wzroku.

    może mam złe doświadczenia ale wolę po nocy jeździć autem ze zwykłymi
    reflektorami na żarówki H7, jeździłem onegdaj Vectrą B z ksenonami i na
    początku było OK, ale po jakichś 100kkm był dramat - wyświeciły się jakieś
    odbłyśniki czy coś? w każdym razie beznadzieja,
    innym autem którym jeżdżę jest Laguna II z końca produkcji (reflektory z
    soczewkami) i też są jakieś kiepskie - mały zasięg choć samo światło mocne,

    brat

  • 20. Data: 2011-04-06 01:51:33
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Krzysztof 45

> [...]
    > 100%
    > Choć mniemam że niektórzy mogą mieć z tym problem.

    Ponownie gratuluję!