  • Data: 2011-04-05 17:01:03
    Temat: Re: Troche dziwne pytanie o ksenony
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.04.2011 16:27, DJ pisze:
    > I mam pytanie o komfort jazdy z ksenonani. Wiem, ze swieca jasniej,
    > lepiej widac i w ogole.

    Nie jestem przekonany... Zależy od warunków. Jak jest sucho i jedzie się
    po zupełnym ciemku to są fajne. Ale w typowych zastosowaniach tak
    przecież nie ma...

    > Ale chodzi mi o cos zupelnie innego. Mozna
    > powiedziec, ze o porownanie ze swietlowkami czy zarowkami energooszczednymi.
    > Porownanie w sensie komfortu dla wzroku.

    Nie mrygają - jeśli o to chodzi. :) Jest to taki - hm - odpowiednik
    świetlówek z elektronicznym starterem - światło jest ciągłe.

    > Osobiscie jakos nie bardzo "trawie"
    > zarowki energooszczedne i to nawet te drogie, o niby przyjemnej barwie
    > swiatla.

    (Ra > 90) współczynniku oddawania barw. Przyjemna barwa to może być
    chwyt marketingowy nie mający za dużo do rzeczy.

    > Zastanawia mnie jak osoby, ktore niespecjalnie dobrze reaguja na te
    > zarowki energooszczedne odnosza sie do ksenonow. Czy wielogodzina jazda z
    > ksenonami nie jest taka troche "drazniaca"?
    > nie meczy wzroku itd., ale jestem ciekaw jakie sa faktyczne odczucia uzytkownikow.

    Jeśli chodzi o samo zmęczenie wzroku to nie stwierdziłem jakichś różnic.

    > ksenony to biale swiatlo, zblizone do dziennego

    Zupełnie nie jestem przekonany. Jak każde światło wyładowcze świeci
    ,,prążkowo'' i (mimo super pomysłów na roztrząśnięcie tego widma) to się
    odczuwa - barwy pewnych przedmiotów są trochę nienaturalne. Ja osobiście
    wolę to lekko odczuwalne zażółcenie zwykłych żarówek. Ale to pewnie
    kwestia przyzwyczajenia.

    S.