-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: de Fresz <d...@N...pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: Triumph Tiger 995i
Date: Fri, 3 Jun 2011 13:10:50 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 58
Message-ID: <isaffq$je6$1@inews.gazeta.pl>
References: <4...@n...home.net.pl> <is66q3$b84$1@news.onet.pl>
<4de6a0c5$1@news.home.net.pl>
<e...@p...googlegroups.com>
<is6ers$7l9$1@news.onet.pl>
<6...@z...googlegroups.com>
<is7ic2$rlv$1@inews.gazeta.pl> <is86p6$frj$2@news.onet.pl>
<is8712$fcf$1@inews.gazeta.pl> <4de7a403$1@news.home.net.pl>
<is88bv$kj3$1@inews.gazeta.pl> <4de7a59e$1@news.home.net.pl>
<is89g3$2cm$1@news.onet.pl> <isa4rc$e8g$1@inews.gazeta.pl>
<isa9jj$68g$2@news.onet.pl> <isabl3$6qe$1@inews.gazeta.pl>
<isacbe$ivn$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 94.127.110.33
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1307099450 19910 94.127.110.33 (3 Jun 2011 11:10:50 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 3 Jun 2011 11:10:50 +0000 (UTC)
X-User: defresz
User-Agent: Unison/1.8.1
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:641593
[ ukryj nagłówki ]On 2011-06-03 12:17:51 +0200, Grzegorz Rogala <a...@v...pl> said:
>> Osobiście też wolę 450, ale miałem okazję w nielekkim terenie przelecieć
>> się troszku współczesnymi 250 i absolutnie się nie zgodzę, że nie daje
>> rady. Daje i to dobrze.
> Hm, jakos mnie nie przekonuje brak momentu obrotowego w ciezkim
> terenie. Mimo, ze moja 400 zamiatala mna po ziemi niejednokrotnie to
> nie raz wlasnie duuuzo momentu z niskich obrotow dawalo rade ;)
Mam niejakie wrażenie, że współczesne ćwiartki nie mają tego momentu
specjalnie mniej niż DRZta. Zresztą jeżdżę czasem z gościami na takich
- dają radę wszędzie, jak się trafi dobry zawodnik, to ja za nim nie
daję rady na 450. Osobiście wolę jeździć bardziej dołem i środkiem i
nie do końca mi odpowiada konieczność częstszego wahlowania biegami
oraz kręcenia do odcięcia, ale wyniki pomiarów czasu na różnych
zawodach dowodzą jasno, że jak się umie jeździć, to ćwiartką da się
skopać tyłki całej kupie gości na 450 czy 530.
>> Zresztą obecnie jest nawet taki trynd wśród
>> doświadczony ędurzystów do przesiadania się na ćwiartki - w kopnym
>> piachu i na krętych odcinkach różnica do 450 jest naprawdę kolosalna in
>> plus, a jak się umie zsynchronizować biegi z gazem, to i na prostych
>> wielkich różnic nie ma.
>
> Sie zgadza ale tylko troche, cwiartki sa poreczniejsze i lzejsze i
> latwiej je mimo wszystko ogarnac ale z racji specyfiki ich budowy i
> pracy silnika imo do endurzenia po lesie/bagnie lepiej wychodza
> 380-450. Tym bardziej na dluzsze dystanse.
IMHO to wszystko zależ - co się umie, ile się waży, jakie się ma styl jazdy
> A i jeszcze te cwiartki z tytanowymi zaworami nie trawia jezdzenia na
> wolnych obrotach..
Też słyszałem takie legendy, ale nikt mi w realu tego nie potwierdził w
praktyce.
>> Hę? WR250, TE250, 250EXC-F, CRF250X to krossy? No weź...
> Dla mnie to sa crossy z lampkami, prawdziwych motocykli enduro nie ma juz ;)
A to trzeba było pisać, że masz własną klasyfikację ;-)
> Poza tym w rajdach enduro _raczej_ cwiartek sie nie spotyka.. :)
Bo tam jest inna specyfika jazdy, tam się zapierdziela przez pustynie
150 obładowanym motocyklem w paliwo i wodę. Zresztą nawet 450 jako
klasa są AFAIR od całkiem niedawna. Skoro była mowa o ciężkim terenie,
to popatrz na Erzberg, Hells Gate itp. imprezy, tam ćwiartek jak psów.
--
Pozdrawiam
de Fresz
Następne wpisy z tego wątku
- 03.06.11 15:02 Kuczu
- 03.06.11 18:07 Don Pedro
- 03.06.11 18:11 Kuczu
- 04.06.11 08:37 Grzegorz Rogala
- 04.06.11 19:47 Kuczu
- 06.06.11 05:40 Jasio
- 06.06.11 06:18 Norbi
- 06.06.11 09:42 de Fresz
- 06.06.11 17:20 Kuczu
- 07.06.11 05:27 Jasio
- 10.06.11 20:00 Monster
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją