  • Data: 2011-06-03 11:10:50
    Temat: Re: Triumph Tiger 995i
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-06-03 12:17:51 +0200, Grzegorz Rogala <a...@v...pl> said:

    > Hm, jakos mnie nie przekonuje brak momentu obrotowego w ciezkim
    > terenie. Mimo, ze moja 400 zamiatala mna po ziemi niejednokrotnie to
    > nie raz wlasnie duuuzo momentu z niskich obrotow dawalo rade ;)

    Mam niejakie wrażenie, że współczesne ćwiartki nie mają tego momentu
    specjalnie mniej niż DRZta. Zresztą jeżdżę czasem z gościami na takich
    - dają radę wszędzie, jak się trafi dobry zawodnik, to ja za nim nie
    daję rady na 450. Osobiście wolę jeździć bardziej dołem i środkiem i
    nie do końca mi odpowiada konieczność częstszego wahlowania biegami
    oraz kręcenia do odcięcia, ale wyniki pomiarów czasu na różnych
    zawodach dowodzą jasno, że jak się umie jeździć, to ćwiartką da się
    skopać tyłki całej kupie gości na 450 czy 530.

    > Sie zgadza ale tylko troche, cwiartki sa poreczniejsze i lzejsze i
    > latwiej je mimo wszystko ogarnac ale z racji specyfiki ich budowy i
    > pracy silnika imo do endurzenia po lesie/bagnie lepiej wychodza
    > 380-450. Tym bardziej na dluzsze dystanse.

    IMHO to wszystko zależ - co się umie, ile się waży, jakie się ma styl jazdy

    > A i jeszcze te cwiartki z tytanowymi zaworami nie trawia jezdzenia na
    > wolnych obrotach..

    Też słyszałem takie legendy, ale nikt mi w realu tego nie potwierdził w
    praktyce.

    > Dla mnie to sa crossy z lampkami, prawdziwych motocykli enduro nie ma juz ;)

    A to trzeba było pisać, że masz własną klasyfikację ;-)

    > Poza tym w rajdach enduro _raczej_ cwiartek sie nie spotyka.. :)

    Bo tam jest inna specyfika jazdy, tam się zapierdziela przez pustynie
    150 obładowanym motocyklem w paliwo i wodę. Zresztą nawet 450 jako
    klasa są AFAIR od całkiem niedawna. Skoro była mowa o ciężkim terenie,
    to popatrz na Erzberg, Hells Gate itp. imprezy, tam ćwiartek jak psów.

    de Fresz