-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
eed1.plix.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.c
om!border1.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!novia!nx02.iad01.newshosting
.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo
-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Thu, 06 May 2010 14:30:21 +0200
From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20100411)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Tragiczny wypadek ... ku przestrodze :(
References: <hrhm2m$ro8$1@inews.gazeta.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<tborvwl5v2bu$.v5peffgafumo$.dlg@40tude.net>
In-Reply-To: <tborvwl5v2bu$.v5peffgafumo$.dlg@40tude.net>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <k...@b...softax.pl>
Lines: 51
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
X-Trace: 1273146302 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2598 83.18.189.42:60334
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Original-Bytes: 3212
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2277839
[ ukryj nagłówki ]Raf :-) wrote:
> Dnia Sat, 01 May 2010 22:24:13 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
>
>> On 2010-05-01, Katanka <k...@i...pl> wrote:
>>> Nie wiem jak wy, ale ja od czasu do czasu, kiedy jadę na krótkie trasy nie
>>> zapinam pasów. Dlaczego? ciężko odpowiedzieć, ale raczej z lenistwa ...
>> Boś głupi. Pasy ratują życie, ale przy małych prędkościach. W trasie,
>> powyżej setki - można odpiąć - i tak nie pomogą...
>
> Głupoty piszesz!
> W ilu przypadkach ktoś wali w przeszkodę z prędkością 100 km/h?
> Jeśli jedziesz 100 km/h i tylko dotkniesz hamulca to natychmiast tracisz
> prędkość. Wbrew pozorom to, że testy zderzeniowe robi się z prędkością
> około 55 km/h to nie wynik czyjegoś widzimisię.
>
> W trasie przy 100 km/h masz dużą szansę trafić albo w barierę
> energochłonną, albo w rów (równolegle do kierunku jazdy), może w jakiś
> słupek albo nawet zaorane pole, zanim w końcu trafisz w drzewo czy betonowy
> filar mostu. I po drodze tracisz prędkość.
>
> Nawet jeśli dochodzi do zderzenia czołowego, zwykle dochodzi do obrócenia
> się samochodów. Pasy nie chronią przed przeciążeniem, ale chronią przed
> połamaniem żeber i wybiciem szyby głową. Przeciążenia 20g i tak nie
> przeżyjesz,
Przeżyjesz, przeżyjesz. Na zwykłych pasach. Na 4-punktowych to i 45g się
przeżywa (wisząc na pasach) (google: John Stapp -- to ten gościu tego
dowiódł, na sobie zresztą). Na pasie "ltoniczym" (tylko uda) to
przeżywalne (bez poważniejszych obrażeń) jest 18g.
Szacuje się (patrząc na wypadki, np Kubicy gdzie przyspieszenia
określili na ok 76g, ale i pasy wielopunktowe i brak w kokonie ochronnym
ostrych elementów) że przeżywalne jest ok 75g w przy "zawiśnięciu" na
wielopunktowych pasach.
> ale już przy 4-5 g masz szanse bez pasów śmiertelnie połamać
> żebra i uszkodzić żywotne organy.
Jeśli się na coś nabijesz. Generalnie to się przeżywa dużo więcej.
> Przy zapiętych pasach najwyżej zostanie
> ci kilka siniaków.
O ile nie oberwiesz w głowę jamimś przedmiotem.
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Następne wpisy z tego wątku
- 06.05.10 14:25 Plumpi
- 06.05.10 14:47 Arek (G)
- 06.05.10 15:45 Sebastian Kaliszewski
- 06.05.10 15:35 WS
- 06.05.10 16:29 Bydlę
- 06.05.10 17:31 Sebastian Kaliszewski
- 06.05.10 19:18 Tomasz Pyra
- 07.05.10 11:17 Sebastian Kaliszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
- skodeczka up
Najnowsze wątki
- 2024-10-18 Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- 2024-10-18 Ostrów Wielkopolski => Laravel PHP Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (modele predykcyjne) <=
- 2024-10-18 doładowania 5zł
- 2024-10-17 Prośba o identyfikację komponentu
- 2024-10-17 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-10-17 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2024-10-17 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2024-10-17 Warszawa => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-10-17 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-10-17 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-10-17 Brat k.o.medianta
- 2024-10-16 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-10-16 Jak dobrze zrobić dach drewutni?
- 2024-10-16 Warszawa => Dynamics 365 CRM Developer <=