-
Data: 2010-05-06 14:30:21
Temat: Re: Tragiczny wypadek ... ku przestrodze :(
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Raf :-) wrote:
> Dnia Sat, 01 May 2010 22:24:13 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
>
>> On 2010-05-01, Katanka <k...@i...pl> wrote:
>>> Nie wiem jak wy, ale ja od czasu do czasu, kiedy jadę na krótkie trasy nie
>>> zapinam pasów. Dlaczego? ciężko odpowiedzieć, ale raczej z lenistwa ...
>> Boś głupi. Pasy ratują życie, ale przy małych prędkościach. W trasie,
>> powyżej setki - można odpiąć - i tak nie pomogą...
>
> Głupoty piszesz!
> W ilu przypadkach ktoś wali w przeszkodę z prędkością 100 km/h?
> Jeśli jedziesz 100 km/h i tylko dotkniesz hamulca to natychmiast tracisz
> prędkość. Wbrew pozorom to, że testy zderzeniowe robi się z prędkością
> około 55 km/h to nie wynik czyjegoś widzimisię.
>
> W trasie przy 100 km/h masz dużą szansę trafić albo w barierę
> energochłonną, albo w rów (równolegle do kierunku jazdy), może w jakiś
> słupek albo nawet zaorane pole, zanim w końcu trafisz w drzewo czy betonowy
> filar mostu. I po drodze tracisz prędkość.
>
> Nawet jeśli dochodzi do zderzenia czołowego, zwykle dochodzi do obrócenia
> się samochodów. Pasy nie chronią przed przeciążeniem, ale chronią przed
> połamaniem żeber i wybiciem szyby głową. Przeciążenia 20g i tak nie
> przeżyjesz,
Przeżyjesz, przeżyjesz. Na zwykłych pasach. Na 4-punktowych to i 45g się
przeżywa (wisząc na pasach) (google: John Stapp -- to ten gościu tego
dowiódł, na sobie zresztą). Na pasie "ltoniczym" (tylko uda) to
przeżywalne (bez poważniejszych obrażeń) jest 18g.
Szacuje się (patrząc na wypadki, np Kubicy gdzie przyspieszenia
określili na ok 76g, ale i pasy wielopunktowe i brak w kokonie ochronnym
ostrych elementów) że przeżywalne jest ok 75g w przy "zawiśnięciu" na
wielopunktowych pasach.
> ale już przy 4-5 g masz szanse bez pasów śmiertelnie połamać
> żebra i uszkodzić żywotne organy.
Jeśli się na coś nabijesz. Generalnie to się przeżywa dużo więcej.
> Przy zapiętych pasach najwyżej zostanie
> ci kilka siniaków.
O ile nie oberwiesz w głowę jamimś przedmiotem.
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Następne wpisy z tego wątku
- 06.05.10 14:25 Plumpi
- 06.05.10 14:47 Arek (G)
- 06.05.10 15:45 Sebastian Kaliszewski
- 06.05.10 15:35 WS
- 06.05.10 16:29 Bydlę
- 06.05.10 17:31 Sebastian Kaliszewski
- 06.05.10 19:18 Tomasz Pyra
- 07.05.10 11:17 Sebastian Kaliszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
Najnowsze wątki
- 2024-12-01 Pijani kierowcy
- 2024-12-01 "Chciałem zamówić kurs tym"
- 2024-11-30 Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-30 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Business Central Developer <=
- 2024-11-30 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-30 Zielona Góra => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-30 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-30 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-11-30 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-11-30 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-11-30 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=