  • Data: 2010-05-06 14:30:21
    Temat: Re: Tragiczny wypadek ... ku przestrodze :(
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Raf :-) wrote:

> [...]
    > prędkość. Wbrew pozorom to, że testy zderzeniowe robi się z prędkością
    > około 55 km/h to nie wynik czyjegoś widzimisię.
    >
    > W trasie przy 100 km/h masz dużą szansę trafić albo w barierę
    > energochłonną, albo w rów (równolegle do kierunku jazdy), może w jakiś
    > słupek albo nawet zaorane pole, zanim w końcu trafisz w drzewo czy betonowy
    > filar mostu. I po drodze tracisz prędkość.
    >
    > Nawet jeśli dochodzi do zderzenia czołowego, zwykle dochodzi do obrócenia
    > się samochodów. Pasy nie chronią przed przeciążeniem, ale chronią przed
    > połamaniem żeber i wybiciem szyby głową. Przeciążenia 20g i tak nie

    Przeżyjesz, przeżyjesz. Na zwykłych pasach. Na 4-punktowych to i 45g się
    przeżywa (wisząc na pasach) (google: John Stapp -- to ten gościu tego
    dowiódł, na sobie zresztą). Na pasie "ltoniczym" (tylko uda) to
    przeżywalne (bez poważniejszych obrażeń) jest 18g.

    Szacuje się (patrząc na wypadki, np Kubicy gdzie przyspieszenia
    określili na ok 76g, ale i pasy wielopunktowe i brak w kokonie ochronnym
    ostrych elementów) że przeżywalne jest ok 75g w przy "zawiśnięciu" na
    wielopunktowych pasach.

    > ale już przy 4-5 g masz szanse bez pasów śmiertelnie połamać
    > żebra i uszkodzić żywotne organy.

    Jeśli się na coś nabijesz. Generalnie to się przeżywa dużo więcej.

    > Przy zapiętych pasach najwyżej zostanie
    > ci kilka siniaków.

    O ile nie oberwiesz w głowę jamimś przedmiotem.

    \SK