-
Data: 2010-05-07 11:17:24
Temat: Re: Tragiczny wypadek ... ku przestrodze :(
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Michał wrote:
> Paul <e...@e...com> napisał(a):
>
>> W dniu 2010-05-02 17:06, Krzysiek Kielczewski pisze:
>>> On 2010-05-02, Paul <e...@e...com> wrote:
>>>
>>>>>>> Z jakiego powodu tarzasz się po podłodze?
>>>>>> z powodu bredni, które zacytowałem w swoim poście.
>>>>> A co tam według Ciebie było brednią?
>>>>>
>>>>> Krzysiek Kiełczewski
>>>> wszystko.
>>>> idź powiedz pilotom wojskowym i kierowcom F1, że oni już dawno nie żyją.
>>>> A Kubica to przy swoim wypadku umarł kilkukrotnie, skoro 20g zabija.
>>> Z przeciętnym kierowcą w przeciętnym samochodzie to ma więcej wspólnego
>>> pilot myśliwca czy kierowca F1?
>>>
>>> Krzysiek Kiełczewski
>> twierdzisz, że to są nadludzie?
>
>
> przy 7g to jeszcze można pilotować, ale już nie bardzo myśleć.
Przy 9g -- taki jest limit zachodni. Ruscy ponoć do 11g trenowali.
> i to może trwać kilka sekund (w skafandrze, który dociśnie
> żeby krew nie odpływała z mózgu i coś jeszcze było widać).
No, przeciążenie przy zderzeniu trwa mniej niż "kilka sekund".
>
> limity chwilowe bezpieczne (dla zdrowego człowieka) to:
> 60g na przód, 45 tył, i po 30 na boki i chyba z 15 góra/dół.
Raczej odwrotnie. 45g na przód to największy testowany (na żywym
człowieku, który po eksperymencie po prostu wstał i wysiadł) limit. Pasy
4 punktowe, bez napinaczy, ale dobrze (ciasno) zapięte). Generalnie
człowiek przeciążenia na tył toleruje lepiej.
Przyspieszenia przy katapultowaniu z samolotu dają ok 20g i to wzdłuż
kręgosłupa, trwają zwykle poniżej sekundy. Ale do tego trzeba być
trenowanym pilotem (samego katapultowania się nie trenuje, trenuje się
tylko przygotowanie do katapultowania). Efekt mniej więcej podobny jak
przypiąć się do fotela i skoczyć na d... z 3 piętra.
Zaś limit przeżywalności, niezależnie od kierunku to gdzieś 80-100g dla
całego ciała -- przy takich przeciążeniach zaczynają obrywać się
wnętrzności. Sama głowa może AFAIR wytrzymac jeszcze kilkadziesiąg g
ponad to.
> w bardzo dobrym zapięciu.
Pasy z napinaczami nie są takie złe. Dodatkowo poduszka powietrzna
dodatkowo kompensuje
\SK
pzdr
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Najnowsze wątki z tej grupy
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
- skodeczka up
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
Najnowsze wątki
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Kraków => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Aparat, zewnętrzny mikrofon, brum
- 2024-10-07 MĂźnchen => Data Scientist <=
- 2024-10-07 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-10-07 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-07 Re: Taniocha!!!
- 2024-10-07 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-10-07 Zielona Góra => Power Electronics R&D Engineer <=
- 2024-10-07 Warszawa => Junior New Business Development Manager <=
- 2024-10-07 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy ERP (Symfonia) <=
- 2024-10-07 policja szuka