eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTragiczny wypadek ... ku przestrodze :(Re: Tragiczny wypadek ... ku przestrodze :(
  • Data: 2010-05-07 11:17:24
    Temat: Re: Tragiczny wypadek ... ku przestrodze :(
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Michał wrote:
    > Paul <e...@e...com> napisał(a):
    >
    >> W dniu 2010-05-02 17:06, Krzysiek Kielczewski pisze:
    >>> On 2010-05-02, Paul <e...@e...com> wrote:
    >>>
    >>>>>>> Z jakiego powodu tarzasz się po podłodze?
    >>>>>> z powodu bredni, które zacytowałem w swoim poście.
    >>>>> A co tam według Ciebie było brednią?
    >>>>>
    >>>>> Krzysiek Kiełczewski
    >>>> wszystko.
    >>>> idź powiedz pilotom wojskowym i kierowcom F1, że oni już dawno nie żyją.
    >>>> A Kubica to przy swoim wypadku umarł kilkukrotnie, skoro 20g zabija.
    >>> Z przeciętnym kierowcą w przeciętnym samochodzie to ma więcej wspólnego
    >>> pilot myśliwca czy kierowca F1?
    >>>
    >>> Krzysiek Kiełczewski
    >> twierdzisz, że to są nadludzie?
    >
    >
    > przy 7g to jeszcze można pilotować, ale już nie bardzo myśleć.

    Przy 9g -- taki jest limit zachodni. Ruscy ponoć do 11g trenowali.

    > i to może trwać kilka sekund (w skafandrze, który dociśnie
    > żeby krew nie odpływała z mózgu i coś jeszcze było widać).

    No, przeciążenie przy zderzeniu trwa mniej niż "kilka sekund".

    >
    > limity chwilowe bezpieczne (dla zdrowego człowieka) to:
    > 60g na przód, 45 tył, i po 30 na boki i chyba z 15 góra/dół.

    Raczej odwrotnie. 45g na przód to największy testowany (na żywym
    człowieku, który po eksperymencie po prostu wstał i wysiadł) limit. Pasy
    4 punktowe, bez napinaczy, ale dobrze (ciasno) zapięte). Generalnie
    człowiek przeciążenia na tył toleruje lepiej.

    Przyspieszenia przy katapultowaniu z samolotu dają ok 20g i to wzdłuż
    kręgosłupa, trwają zwykle poniżej sekundy. Ale do tego trzeba być
    trenowanym pilotem (samego katapultowania się nie trenuje, trenuje się
    tylko przygotowanie do katapultowania). Efekt mniej więcej podobny jak
    przypiąć się do fotela i skoczyć na d... z 3 piętra.


    Zaś limit przeżywalności, niezależnie od kierunku to gdzieś 80-100g dla
    całego ciała -- przy takich przeciążeniach zaczynają obrywać się
    wnętrzności. Sama głowa może AFAIR wytrzymac jeszcze kilkadziesiąg g
    ponad to.

    > w bardzo dobrym zapięciu.

    Pasy z napinaczami nie są takie złe. Dodatkowo poduszka powietrzna
    dodatkowo kompensuje

    \SK
    pzdr
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: