  • 11. Data: 2011-11-21 10:14:19
    Temat: Re: Trafo toroidalne parametry
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Grzegorz,

    Monday, November 21, 2011, 10:47:40 AM, you wrote:

    > Transformator kl. B/40°C jest OK przy przyrostach temperatury rzędu
    > 70-80°C, 70° to jest punkt optymalny. Poniżej to jest marnotrawstwo
    > materiału. Przy 40° to konkurencja zchrupie cię na śniadanie (może
    > jeszcze nie w Polsce, ale w Niemczech już tak), szczególnie przy
    > masowej produkcji. Life is brutal and full of zasadzkas, niestety.

    Klient mnie by schrupał, jakby mu połowa sprzętu wróciła na gwarancji
    z powodu przegrzania transformatora. Moi klienci potrafia wsadzić
    zasilacz 10W do pudełka niewiele większego od pudełka od zapałek i
    jęczą, jak się transformator do 80 stopni rozgrzeje - a to ledwie 20
    stopni ponad temperaturę obudowy...

    > Ja dałbym temu transformatorowi 800VA-850VA, bo już jestem na granicy.
    > Co do realnych możliwości to nie znamy jeszcze jaka blacha została
    > użyta, a to trochę wpływa na przyrosty temperatury.

    Mamy po prostu całkiem różne podejście.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2011-11-21 11:57:38
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 21 Nov 2011 11:14:19 +0100, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl> wrote:

    >Mamy po prostu całkiem różne podejście.
    Raczej robimy trafa o kompletnie różnych zastosowaniach i stąd
    różnice.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 13. Data: 2011-11-21 16:52:53
    Od: "Mariusz" <l...@w...pl>

    Czyli przyjąć jakieś 600 W ?
    Prąd na wtórnym do pracy ciągłej 25 A czy można więcej ?
    A diody czy możliwe jest danie na wyroist, np. o prądzie przewodzenia 60 A
    tak aby przy krótkim zwarciu się nie spaliły ?
    Pewien fachowiec mi doradził, żeby dać bezpiecznik hebelkowy taki jak w
    tablicach elektrycznych 220V typu S z literą C. Czy to tak można ?

    pozdrawiam

  • 14. Data: 2011-11-21 17:07:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Krukowski" napisał w wiadomości grup
    >On Mon, 21 Nov 2011 11:14:19 +0100, RoMan Mandziejewicz
    >Raczej robimy trafa o kompletnie różnych zastosowaniach i stąd
    >różnice.

    A do czego ty robisz, bo czy ja dobrze rozumiem ze zakladasz
    temperature pracy w srodku rzedu 110C, w upalne lato nawet 120C, a jak
    klient nie wsadzi wiatraka to pewnie i 140C ?

    J.

  • 15. Data: 2011-11-21 17:39:33
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 21 Nov 2011 18:07:29 +0100, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A do czego ty robisz, bo czy ja dobrze rozumiem ze zakladasz
    >temperature pracy w srodku rzedu 110C, w upalne lato nawet 120C, a jak
    >klient nie wsadzi wiatraka to pewnie i 140C ?

    No ale co w tym dziwnego? Tutaj masz klasy temperaturowe:
    http://www.noratel.pl/?dzial=techniczne&id=4

    Temperatura otoczenia jest sprawą klienta, to on powinien wiedzieć
    jakie są parametry środowiska montażu, a jak nie wie to jest proszony
    o opisanie gdzie transformator jest montowany. Transformator o mocy X
    zamontowany w klimatyzowanym pomieszczeniu będzie miał zupełnie inne
    gabaryty i konstrukcję niż transformator w hermetycznej, metalowej
    obudowie wystawionej na działanie promieni słonecznych.

    Po drugie, jeżeli transformator jest narażony na wysokie temperatury
    pochodzące od np. nasłonecznienia to i reszta aparatury jest tak samo
    na to narażona i musi być odpowiednio dobrana.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 16. Data: 2011-11-21 17:41:01
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 21 Nov 2011 17:52:53 +0100, "Mariusz" <l...@w...pl>
    wrote:

    >Czyli przyj?ć jakie? 600 W ?
    >Pr?d na wtórnym do pracy ci?głej 25 A czy można więcej ?
    Masz możliwość obciążenia tego transformatora tym prądem na 8-10
    godzin i masz dostęp do mili-/mikro-omomierza?
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 17. Data: 2011-11-21 19:41:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Grzegorz,

    > Raczej robimy trafa o kompletnie różnych zastosowaniach i stąd
    > różnice.

    Zdziwiłbys się, jaką gamę zastosowań potrafią wymyslić klienci...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl