  • 1. Data: 2011-11-20 09:07:10
    Temat: Raspberry Pi - Płyta ARM 700MHz z full HD i linuksem za 25$
    Od: walker <e...@g...without.pl>

    Witam,
    Chciałem poinformować ze szykuje sie najtansza plyta glowna z procesorem
    ARM na pokladzie ...

    http://en.wikipedia.org/wiki/Raspberry_Pi

    sercem ukladu bedzie Soc BCM2835

    CPU: 700 MHz ARM11
    GPU: Broadcom VideoCore IV,[19] OpenGL ES 2.0, 1080p30 H.264
    high-profile decode

    Mnie interesuje glownie dekodowanie h264 w formacie sat i kompresja do
    xvida 1280@60 z usunieciem przeplotu wlacznie ... ma ktos doswiadczenie
    z tym procesorem? czy da sie to zrobic za pomoca tego procesora? jak ze
    stabilnoscia pod linuksem?

    mam w tej chwili CrystalHD broadcoma (BCM70015) ale fatalnie ze
    stabilnoscia pod linuksem system czasami sie wiesza podczas ogladania
    materialow hd, dlatego szukam czegos innego, co dziala bardzo dobrze pod
    linuksem

    pzdr,
    w.

  • 2. Data: 2011-11-20 16:14:27
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2011-11-20 10:07 walker napisał(a):

    > Chciałem poinformować ze szykuje sie najtansza plyta glowna z procesorem
    > ARM na pokladzie ...
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Raspberry_Pi

    Ale gdzie to konkretnie kupić w Polsce?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2011-11-20 19:06:54
    Od: walker <e...@g...without.pl>

    On 11/20/2011 05:14 PM, Adam Dybkowski wrote:

    > Ale gdzie to konkretnie kupić w Polsce?

    "Scheduled for public release in December 2011"

    sklep jest tu: (tylko jeszcze nie gotowy)
    http://www.raspberrypi.com/

  • 4. Data: 2011-11-21 01:01:32
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    walker wrote:
    > xvida 1280@60 z usunieciem przeplotu wlacznie ...

    Pytanie postronne.
    Jaki jest w tym sens i zastosowanie?

    Tmek

  • 5. Data: 2011-11-21 08:53:56
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sun, 20 Nov 2011 10:07:10 +0100,
    walker <e...@g...without.pl> screamed:
    > Chciałem poinformować ze szykuje sie najtansza plyta glowna z procesorem
    > ARM na pokladzie ...

    Szykuje, to się ona już od roku prawie. :)

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:223B ]
    [ 09:53:29 user up 12993 days, 21:48, 1 user, load average: 0.24, 0.61, 0.00 ]

    One man's constant is another man's variable.

  • 6. Data: 2011-11-21 23:30:29
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2011-11-21 02:01 Tmek napisał(a):

    > Pytanie postronne.
    > Jaki jest w tym sens i zastosowanie?

    To jest praktycznie cały komputer (w wersji za $35 z Ethernetem).
    Odpalasz Linuxa, podłączasz monitor przez HDMI i klawiaturę USB. Procek
    700 MHz spokojnie wystarczy do przeglądania internetu a płynne
    odtwarzanie filmów pozwoli z tego zrobić centrum multimedialne
    obsługiwane pilotem. Niech się schowa Xtreamer czy inny Popcorn ze swoją
    ceną.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2011-11-22 08:11:35
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-11-22 00:30, Adam Dybkowski pisze:

    > 700 MHz spokojnie wystarczy do przeglądania internetu a płynne
    > odtwarzanie filmów pozwoli z tego zrobić centrum multimedialne

    Z tym płynnym odtwarzaniem to może być problem.

  • 8. Data: 2011-11-22 09:28:13
    Od: Martin Lukasik <m...@m...pl>

    On 22 Lis, 03:11, Zbych <a...@o...pl> wrote:

    > Z tym płynnym odtwarzaniem to może być problem.

    Dokładnie. Na Atomie 1.6GHz nie da się obejrzeć nic w 720p, o 1080p
    nie wspomnę. Dlatego musiałem kupić sprzętowy dekoder mpeg na minipci-
    e...

    m.

  • 9. Data: 2011-11-22 09:40:19
    Od: Krzysztof Kajstura <s...@N...eu>

    W dniu 2011-11-22 10:28, Martin Lukasik pisze:

    > Dokładnie. Na Atomie 1.6GHz nie da się obejrzeć nic w 720p, o 1080p
    > nie wspomnę. Dlatego musiałem kupić sprzętowy dekoder mpeg na minipci-
    > e...

    BCM2835 który jest na tej płycie ma wsparcie sprzętowe dla 1080p:
    http://www.broadcom.com/products/BCM2835

    pozdrawiam
    Krzysztof
    www.kristech.pl

  • 10. Data: 2011-11-22 09:49:47
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    On 22/11/2011 09:28, Martin Lukasik wrote:

    > Dokładnie. Na Atomie 1.6GHz nie da się obejrzeć nic w 720p, o 1080p
    > nie wspomnę. Dlatego musiałem kupić sprzętowy dekoder mpeg na minipci-
    > e...

    Musisz popracowac nad swoim systemem. Moj Atom 1.6 (ION) odtwarza w/w
    plynnie i bez problemow.

    c.