  • Data: 2009-02-25 08:36:01
    Temat: Re: Trafiło i we mnie.Katastrofa
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Bogusław Pazorek" <b...@g...pl> napisał:

    >[...]
    > Extra, ale i tak mam stracha.Te plamki są w lewym górnym rogu
    > zdjęcia.Podczas przedmuchiwania gruszką nie zmieniaja położenia.Prawdę
    > powiedziawszy to nie wiem gdzie są, czy na lustrze, matrycy czy
    > matówce.Jest
    > jakiś sposób na lokalizację?
    >[...]

    Jeśli plamy są na zdjęciu, to paprochy nie są na lustzre, ani na matówce -
    bo podczas wykonywania zdjęcia światło przez nie nie przechodzi. Jeśli są w
    miarę ostre i ostrość zwiększa się pzry pzrymykaniu przysłony - to są na
    matrycy. Jeśli są silnie rozmyte - to sprawdziłbym też obiektyw (raczej
    rejony tylnej soczewki) najprosciej poprzez sprawdzenie, czy z innym
    obiektywem efekt nadal występuje. Jeśłi masz tylko kitowego zooma, to możesz
    sprawdzić, czy plamy przesuwaja sie pzry zmianie ogniskowej - jeśli tak, to
    przyczyny trzeba szukac w obiektywie
    Jeśli paprochy są widoczne w wizjerze - to nie są na matrycy. Jeśli są
    widziane ostro - to na pewno sa na matówce. Jeśli są rozmyte - to na lustrze
    lub w obiektywie - czy na obiektywie - sprawdzisz podobnie jak w przypadku
    plam na zdjęciu.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)