  • 11. Data: 2011-01-25 11:45:19
    Temat: Re: Toyota - ktoś u góry naprawdę ich nie lubi...
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Jan 2011 11:27:01 +0100, Jakub Witkowski wrote:

    >Ale jakiej ropy? Lekkiej, cięzkiej? Wenezuelskiej, syberyjskiej, bliskowschodniej?

    A co to ma za znaczenie - to sie crackuje, reformuje, przerabia.

    Fakt ze juz jakby teraz zrobilo sie tych diesli za duzo i ON podrozal
    ..

    J.

  • 12. Data: 2011-01-25 11:51:01
    Temat: Re: Toyota - kto? u góry naprawdę ich nie lubi...
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A co to ma za znaczenie - to sie crackuje, reformuje, przerabia.
    >
    > Fakt ze juz jakby teraz zrobilo sie tych diesli za duzo i ON podrozal

    Za to benzyna nie staniała, więc coś tu nie tak jest.
    Jak jest jej nadmiar, to cena powinna lecieć na łeb.

  • 13. Data: 2011-01-26 04:18:14
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Jan 25, 2:33 am, szymo <s...@w...pl> wrote:

    > Nie wiem jak teraz ale mnie uczyli że ON jest uzyskiwany w niższej
    > frakcji więc i więcej go jest niż etyliny która jest uzyskiwana z
    > wyższej frakcji ale może teraz i frakcje są inne :) świat schodzi na psy

    Tu masz link:

    http://www.eia.doe.gov/energyexplained/index.cfm?pag
    e=oil_refining

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

  • 14. Data: 2011-01-26 07:13:29
    Od: Przemek V <p...@g...com>

    On Jan 26, 4:18 am, JAM <j...@y...com> wrote:

    > Tu masz link:
    >
    > http://www.eia.doe.gov/energyexplained/index.cfm?pag
    e=oil_refining

    Wszystko się zgadza. Proporcje są stałe i jedyne co się dzieje teraz
    to amerykanom wmawiaja, że jeśli będą kupowali diesle to będzie rynek
    zbytu na wyrafinowany w USA ON. Na dzisiaj jest tak, że USA są długie
    w ON i krótkie w benzynie a w Europie odwrotnie - jest za mało ON a
    nadmiar benzyny. Głównie wynika to ze struktury parku samochodowego.
    Przez to zbiornikowce wożą gotowe paliwo w dwóch kierunkach przez
    ocean - np Orlenowskie Możejki tradycyjnie bardzo dużo benzyny 92
    oktanowej eksportowały do USA.

  • 15. Data: 2011-01-26 11:07:00
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-01-25 11:45, J.F. pisze:

    > A co to ma za znaczenie - to sie crackuje, reformuje, przerabia.

    Czyli pisanie że obecnie "z baryłki uzyskuje się 68l benz. i 34 litry ON"
    nie ma sensu, bo nie jest to żadna prawda uniwersalna dla baryłki ropy,
    tylko wynik obecnego zapotrzebowania, zgodnie z którym się tę ropę
    odpowiednio crackuje i reformuje itd. żeby wyszło to co chcemy...?

  • 16. Data: 2011-01-26 11:35:14
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 Jan 2011 11:07:00 +0100, Jakub Witkowski wrote:

> [...]
    >tylko wynik obecnego zapotrzebowania, zgodnie z którym się tę ropę
    >odpowiednio crackuje i reformuje itd. żeby wyszło to co chcemy...?

    Byc moze jest to jakas prawda podstawowa, tzn dla czystej destylacji,
    dla ktorejs ropy, tylko potem np. powstaje jeszcze iles kg asfaltu,
    ktory moze jest cennym materialem, a moze uciazliwym odpadem ktory z
    przyjemnoscia i zyskiem sie crackuje.

    Przerabianie benzyny w ON czy odwrotnie to juz niestety wiaze sie z
    dodatkowymi kosztami/zuzyciem surowca, wiec moze nie jest ta prawda
    podstawowa az taka nieuzyteczne ..

    J.

  • 17. Data: 2011-01-26 12:32:23
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 25/01/2011 10:10, Waldek Godel wrote:

    > Taa.. a Lit do baterii leży po prostu odłogiem i zaśmieca ulice, więc
    > produkcja Priusów i Tesli po prostu oczyszcza środowisko?
    > Nie wspominając o tabunie rzadkich pierwiastków używanych w całej produkcji

    Patrz, zupelnie jak ropa. Lezy sobie na ulicy, nie wymaga trucia
    srodowiska podczas przetwarzania i nigdy jej nie zabraknie.

    Hybrydy to zuo, nie to co silniki benzynowe.

    Kamil

  • 18. Data: 2011-01-26 12:34:30
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-01-26 11:35, J.F. pisze:

    > Byc moze jest to jakas prawda podstawowa, tzn dla czystej destylacji,
    > dla ktorejs ropy, tylko potem np. powstaje jeszcze iles kg asfaltu,

    Ja też przypuszczam że chodzi o to co się destyluje naturalnie (najtaniej),
    i właśnie dlatego spytałem jakiej konkretnie ropy, a Ty na to, że co to ma
    za znaczenie.. no i wychodzi że chyba jednak ma...? ;)

  • 19. Data: 2011-01-26 12:49:56
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 26 Jan 2011 11:32:23 +0000, kamil napisał(a):

    > Patrz, zupelnie jak ropa. Lezy sobie na ulicy, nie wymaga trucia
    > srodowiska podczas przetwarzania i nigdy jej nie zabraknie.
    >
    > Hybrydy to zuo, nie to co silniki benzynowe.

    Ale Prius wciąż wymaga benzyny (oprócz litu i innych z połowy tablicy
    mendelejewa), w dodatku wcale nie tak mało - więcej niż całkiem spora
    liczba aut (mniejszych co prawda)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 20. Data: 2011-01-26 12:51:34
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 26/01/2011 11:49, Waldek Godel wrote:

    > Ale Prius wciąż wymaga benzyny (oprócz litu i innych z połowy tablicy
    > mendelejewa), w dodatku wcale nie tak mało - więcej niż całkiem spora
    > liczba aut (mniejszych co prawda)

    "mniejszych co prawda" - ano wlasnie, trudno to porownywac. A faktem
    jest, ze toczac sie po miescie w korku mozna wiekszosc drogi przejechac
    wylacznie na silniku elektrycznym, sa zreszta ludzie, ktorzy dorabiaja
    priusowi ladowanie z gniazdka.

    Kamil