eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Toyota Prius
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 38

  • 21. Data: 2010-05-23 23:23:02
    Temat: Re: Toyota Prius
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 23 May 2010 10:35:52 -0500, Pszemol napisał(a):

    > ich temat. Auto ma dwa napędy, w tym normalny silnik spalinowy jak każde
    Nie taki znowu normalny, bo:
    1. Pracuje z nieco innym cyklem termodynamicznym.
    2. Jest malo wysilony i ma mocno ograniczona predkosc obrotowa, wiec jest
    mocno odchudzony materialowo.

    BTW tak sie zastanawiam, ze w sumie w dobie zmiennych faz rozrzadu nie
    powinno byc problemem (ani jakims istotnym kosztem) uzycie cyklu
    Atkinsona w normalnym benzyniaku, w razie potrzeby przy mocnych
    obciazeniach przechodzilby do normalnej pracy. Mozna by wyraznie
    zmniejszyc spalanie w zakresie malych obciazen.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski


  • 22. Data: 2010-05-23 23:26:50
    Temat: Re: Toyota Prius
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Fri, 21 May 2010 08:56:10 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Jeśli chcesz 100% elektryczne, to lada chwila ma wejść w Polsce ciekawe
    > elektryczne Mitsubishi (sprzedawane pod marką Cytrynki i Peżota) z
    > silnikami w kołach.
    Jezeli masz na mysli imiev, to on ma silnik zamontowany klasycznie, do
    podwozia, przekladnie redukcyjna, dyfer i dwie polosie :) Fakt, jeden z
    prototypow mial silniki w kolach, ale ten pomysl musi poczekac na
    wynalezienie supermagnesow.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski


  • 23. Data: 2010-05-24 08:52:48
    Temat: Re: Toyota Prius
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    >> Zastanawiam się nad jedną rzeczą... Prius na nowych bateriach a Prius
    >> na 5-letnich bateriach to mogą być dwa zupełnie różne auta i mieć
    >> różne spalanie, bo wydajność baterii po 5 latach mocnego używania
    >> już nie będzie taka sama jak nowych. To tak jakbyś miał nowego laptopa
    >> i pięcioletniego laptopa - nowy wytrzymuje na bateriach 5 godzin
    >> na pięcioletni ledwie godzinę, robiąc dokładnie to samo...
    >> A więc już w momencie kupna pięciolatka masz gorzej niż w nowym.
    >> Co będzie za następne 2 lata? Jak będą działać 7-letnie baterie?
    >> A co po 4 latach? Jak będą działać 9-letnie baterie? Ile kosztuje ich
    >> ewentualna wymiana? Niech się całkiem zrypią w 8 roku eksploatacji.
    >> Wyrzucisz auto na złom czy kupisz nowe baterie? To jest problem...

    Swięte słowa baterie nie są wieczne ba nawet nie są wytrzymałe a co
    dopiero wieczne
    > Ktos gdzies pisal, ze gwarancja na baterie to 10 lat. Nie wiem na ile to
    > istote, bo zapewne trzeba by caly czas auto serwisowac w ASO, a po
    > uplywie ogolnej gwarancji malo ludzi tak robi (koszty).
    no własnie 10 lat serwisu w aso = nowy samochód za cenę tych przeglądów :)

    > Bardzo cenna Twoja uwaga o spalaniu auta ze starymi bateriami. Idealnie
    > by bylo jakby sie wypowiedzial wlasciciel takiego starego Priusa.

    Z tym że ten prius to chyba dopiero od 3-4 lat robiony jest nie ?


  • 24. Data: 2010-05-24 13:04:41
    Temat: Re: Toyota Prius
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "RadekNet" <r...@r...com> wrote in message
    news:ht6dqf$ojo$1@news.onet.pl...

    > Roznica w taxie miedzy Priusem a Octavia to ok. 250e rocznie. Duzo, nie
    > duzo - lepiej miec niz nie miec.

    Rozejrzyj sie za czyms malym tax exempt moze?

    > Ubezpieczenie zakladam podobne (chociaz nie mam pojecia co to ta 7 grupa,
    > o ktorej piszesz - nigdy sie z tym nie spotkalem), wiec ten aspekt
    > pomijam.

    Samochody sa zaklasyfikowane do grup - w ramach tej samej skladki beda
    bardzo zblizone.

    > Spalanie...1.9tdi w zakorkowanym mniescie spali mniej niz hybryda? Testy
    > mowia cos dokladnie innego a Sharan 2.0 bierze grubo ponad 15l/100km.

    Zabral bym tego Sharana na przeglad, moje Subaru 2.0 turbo pali w
    zakorkowanym miescie w granicach 14l (przy spokojnej jezdzie, szybko w
    korkach i tak nie da rady).

    > Szybkosc...i tak wiecej niz 120 nie wolno wiec nie ma o czym mowic ;)

    Ale wlaczanie sie do ruchu na autostradzie bywa niewesole, kiedy do tych 120
    musisz sie dwie minuty rozpedzac. ;)

    > Wygoda - musze sie wybrac na testy to pogadamy. Moze lepiej Priusa do
    > Golfa porownywac?

    Priusem nie jezdzilem co prawda, ale firmowy Golf V to bylo dosc mile auto
    pare lat temu. Nie wiem czy kupilbym za wlasne pieniadze, porywac nie
    porywalo ale po prostu solidne wozidlo bez jakichs wielkich wad.



    Pozdarwiam
    Kamil


  • 25. Data: 2010-05-24 13:29:11
    Temat: Re: Toyota Prius
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
    news:ht83ts.6t0.0@poczta.onet.pl...

    >>
    >> Pewnie o tym, ze Polacy wola "passata w tedei" niz wynalazki ;)
    >
    > Raczej o tym, że ludzie zwykle umieją liczyć i nie kupują tego, co ma
    > wymalowane na czole "moje baterie mają już tylko 40% nowej pojemności".

    Kupuja za to poskladane z trzech trupy z przebiegiem cofnietym pieciokrotnie
    i ciesza sie, ze zrobili interes zycia wedlug ich wyliczen. Zejdz na
    ziemie..




    Pozdrawiam
    Kamil


  • 26. Data: 2010-05-24 17:10:57
    Temat: Re: Toyota Prius
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    >> Roznica w taxie miedzy Priusem a Octavia to ok. 250e rocznie. Duzo,
    >> nie duzo - lepiej miec niz nie miec.
    >
    > Rozejrzyj sie za czyms malym tax exempt moze?

    Dzieki za rade, rozwazam auto klasy Priusa, wiec jakby nie bylo silnik
    1.4 to absolutne minimum. Co nie zmienia faktu, ze to, ze ja zostaje z
    Sharanem a zona kupuje Micre (bo jesli male auto dla niej to tylko
    Micra, najlepiej fioletowa ;) ) tez moze sie przytrafic ;)
    Ladna Micra 02' (jesli Micra to koniecznie stara karoseria) z pelnym
    wyposazeniem (lacznie z ASB) kosztuje w Irlandii ok. 3 tys e, wiec
    pytanie czy jednak nie lepiej dolozyc do pelnowymiarowego auta.

    >> Ubezpieczenie zakladam podobne (chociaz nie mam pojecia co to ta 7
    >> grupa, o ktorej piszesz - nigdy sie z tym nie spotkalem), wiec ten
    >> aspekt pomijam.
    >
    > Samochody sa zaklasyfikowane do grup - w ramach tej samej skladki beda
    > bardzo zblizone.

    Skad wziales, ze Prius to akurat 7 grupa?
    Kazdy irlandzki ubezpieczyciel trzyma sie tych samych grup? Eee to chyba
    nie takie proste jak mowisz.

    >> Spalanie...1.9tdi w zakorkowanym mniescie spali mniej niz hybryda?
    >> Testy mowia cos dokladnie innego a Sharan 2.0 bierze grubo ponad
    >> 15l/100km.
    >
    > Zabral bym tego Sharana na przeglad, moje Subaru 2.0 turbo pali w
    > zakorkowanym miescie w granicach 14l (przy spokojnej jezdzie, szybko w
    > korkach i tak nie da rady).

    Sharan kolegi jezdzacy po tym samym miescie spala podobnie. W trasie
    rowniez mamy podobne spalanie. Po prostu - korki. Rover 414 potrafil tam
    10-11l/100km spalic.

    >> Szybkosc...i tak wiecej niz 120 nie wolno wiec nie ma o czym mowic ;)
    >
    > Ale wlaczanie sie do ruchu na autostradzie bywa niewesole, kiedy do tych
    > 120 musisz sie dwie minuty rozpedzac. ;)

    Bez przesady, akurat na autostradzie (ups, jest az jedna) mala moc nie
    przeszkadza tak jak na przelotowej acz waskiej drodze (jakis w Irlandii
    pelno). Na szczescie to nie Polska, gdzie polowa kierowcow udaje
    mistrzow kierownicy.

    >> Wygoda - musze sie wybrac na testy to pogadamy. Moze lepiej Priusa do
    >> Golfa porownywac?
    >
    > Priusem nie jezdzilem co prawda, ale firmowy Golf V to bylo dosc mile
    > auto pare lat temu. Nie wiem czy kupilbym za wlasne pieniadze, porywac
    > nie porywalo ale po prostu solidne wozidlo bez jakichs wielkich wad.

    No wiec mam juz dwie podobne opinie - jedna o Priusie, jedna o Golfie -
    od ludzi, ktorzy nimi powozili sluzbowo. Wciaz bardzo mnie ciekawia
    odczucia uzytkownika prywatnego, bo ten inaczej patrzy na koszty.

    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com


  • 27. Data: 2010-05-25 01:40:23
    Temat: Re: Toyota Prius
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> wrote in message
    news:muioc7-vfb.ln1@news.yarross.net.pl...
    > Dnia Sun, 23 May 2010 10:35:52 -0500, Pszemol napisał(a):
    >
    >> ich temat. Auto ma dwa napędy, w tym normalny silnik spalinowy jak każde
    > Nie taki znowu normalny, bo:
    > 1. Pracuje z nieco innym cyklem termodynamicznym.
    > 2. Jest malo wysilony i ma mocno ograniczona predkosc obrotowa, wiec jest
    > mocno odchudzony materialowo.
    >
    > BTW tak sie zastanawiam, ze w sumie w dobie zmiennych faz rozrzadu nie
    > powinno byc problemem (ani jakims istotnym kosztem) uzycie cyklu
    > Atkinsona w normalnym benzyniaku, w razie potrzeby przy mocnych
    > obciazeniach przechodzilby do normalnej pracy. Mozna by wyraznie
    > zmniejszyc spalanie w zakresie malych obciazen.

    A możesz to przetłumaczyć na język zrozumiały dla przeciętnego zjadacza
    chleba? ;-)


  • 28. Data: 2010-05-25 01:44:24
    Temat: Re: Toyota Prius
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message
    news:htdnu8$ge0$1@inews.gazeta.pl...
    > "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
    > news:ht83ts.6t0.0@poczta.onet.pl...
    >>> Pewnie o tym, ze Polacy wola "passata w tedei" niz wynalazki ;)
    >>
    >> Raczej o tym, że ludzie zwykle umieją liczyć i nie kupują tego, co ma
    >> wymalowane na czole "moje baterie mają już tylko 40% nowej pojemności".
    >
    > Kupuja za to poskladane z trzech trupy z przebiegiem cofnietym
    > pieciokrotnie i ciesza sie, ze zrobili interes zycia wedlug ich wyliczen.
    > Zejdz na ziemie..

    Nikt nie ogłasza auta że to trzy poskładane trupy, więc się łudzą że to
    "okazja".
    Z bateriami jest niestety inaczej i po prostu tutaj nie ma zmiłuj się:
    zużywa się.
    Bez względu na to czy była kraksa czy jej nie było, masz stare baterie i
    już.


  • 29. Data: 2010-05-25 11:07:06
    Temat: Re: Toyota Prius
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "RadekNet" <r...@r...com> wrote in message
    news:hte4ud$ahv$1@news.onet.pl...

    > Skad wziales, ze Prius to akurat 7 grupa?
    > Kazdy irlandzki ubezpieczyciel trzyma sie tych samych grup? Eee to chyba
    > nie takie proste jak mowisz.

    Sprawdzisz na stronie AA chocby. Ceny ubezpieczen oczywiscie beda rozne w
    roznych firmach, bo biora tam pod uwage pierdylion rzeczy od adresu po
    cukrzykow w rodzinie do czwartego pokolenia, ale generalnie auta w tej samej
    grupie beda kosztowac podobnie w tej samej ubezpieczalni.


    >> Zabral bym tego Sharana na przeglad, moje Subaru 2.0 turbo pali w
    >> zakorkowanym miescie w granicach 14l (przy spokojnej jezdzie, szybko w
    >> korkach i tak nie da rady).
    >
    > Sharan kolegi jezdzacy po tym samym miescie spala podobnie. W trasie
    > rowniez mamy podobne spalanie. Po prostu - korki. Rover 414 potrafil tam
    > 10-11l/100km spalic.

    Edynburg jest 5 na liscie najbardziej zakorkowanych miast w europie,
    przejezdzam codziennie przez centrum mloda do przedszkola podrzucic i do
    pracy w sumie 10 mil w jedna strone. 14 litrow i kropli wiecej nie chce
    spalic w trybie nie-scigam-sie-spod-swiatel. Widze, ze dobrze wybralem auto
    rodzinne zamiast Sharana. ;)

    > Bez przesady, akurat na autostradzie (ups, jest az jedna) mala moc nie
    > przeszkadza tak jak na przelotowej acz waskiej drodze (jakis w Irlandii
    > pelno). Na szczescie to nie Polska, gdzie polowa kierowcow udaje mistrzow
    > kierownicy.

    Predkosc to jedno, ale zona ma firmowe 318 i kilka razy tym jechalismy w
    jakas dluzsza wycieczke, jakas ekologiczna wersja z start-stopem silnika i
    innymi wynalazkami. Do miasta nadaje sie dobrze, ale rozpedzenie sie z 50 do
    70mph zajmuje naprawde dluga chwile, wlaczanie sie do ruchu ze zjazdu w
    godzinach szczytu to ciekawe przezycie. :)


    > No wiec mam juz dwie podobne opinie - jedna o Priusie, jedna o Golfie - od
    > ludzi, ktorzy nimi powozili sluzbowo. Wciaz bardzo mnie ciekawia odczucia
    > uzytkownika prywatnego, bo ten inaczej patrzy na koszty.

    Podjedz do swojego mechanika i zapytaj o koszty czesci moze?



    Pozdrawiam
    Kamil


  • 30. Data: 2010-05-25 11:12:05
    Temat: Re: Toyota Prius
    Od: "kamil" <k...@s...com>



    "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
    news:htehe8.7ns.0@poczta.onet.pl...
    > "kamil" <k...@s...com> wrote in message
    > news:htdnu8$ge0$1@inews.gazeta.pl...
    >> "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
    >> news:ht83ts.6t0.0@poczta.onet.pl...
    >>>> Pewnie o tym, ze Polacy wola "passata w tedei" niz wynalazki ;)
    >>>
    >>> Raczej o tym, że ludzie zwykle umieją liczyć i nie kupują tego, co ma
    >>> wymalowane na czole "moje baterie mają już tylko 40% nowej pojemności".
    >>
    >> Kupuja za to poskladane z trzech trupy z przebiegiem cofnietym
    >> pieciokrotnie i ciesza sie, ze zrobili interes zycia wedlug ich wyliczen.
    >> Zejdz na ziemie..
    >
    > Nikt nie ogłasza auta że to trzy poskładane trupy, więc się łudzą że to
    > "okazja".
    > Z bateriami jest niestety inaczej i po prostu tutaj nie ma zmiłuj się:
    > zużywa się.

    I ktos na tyle glupi, zeby uwierzyc ze bezwypadkowe auto z malym przebiegiem
    po sciagnieciu do polski jest tansze, niz w Niemieckiej gazecie z
    ogloszeniami, bedzie mial na tyle rozumu zeby poczytac troche o bateriach w
    Priusie?

    Predzej nie kupuje, bo Krycha slyszala jak Mietek dowiedzial sie od
    Gozdzikowej, ze baterie 3 lata wytrzumuja. Pamietasz legendy o japonskich
    silnikach w latach 90-tych, ktore byly ponoc nitowane i nienaprawialne? :)



    Pozdarwiam
    Kamil

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: