-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!news.uzoreto.com!new
s-out.netnews.com!news.alt.net!fdc3.netnews.com!peer04.ams1!peer.ams1.xlned.com
!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.c
om!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostra
da.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <604f0684$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
<uctltkly3i9c$.dlg@myjk.org> <kzm1av3g6g1a$.v6y4cqfu1yma$.dlg@40tude.net>
<f...@m...org> <1sqk62vrnihz6.17p8pwjnkjjmo$.dlg@40tude.net>
<1p1bq8r2pugbm$.dlg@myjk.org> <60537f38$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
<8...@m...org> <605440eb$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
<u...@m...org> <6058c465$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
<9...@m...org> <606c7fb2$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
<vz76xg0f68ol$.dlg@myjk.org> <606dbc4e$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
<nquxut9ugsji$.dlg@myjk.org> <606dda0d$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@m...org> <606f073d$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
<1vjlyb74le3p9$.dlg@myjk.org> <607053cb$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
<1vhbwijjoamyn$.dlg@myjk.org>
In-Reply-To: <1vhbwijjoamyn$.dlg@myjk.org>
Subject: Re: Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
Date: Fri, 9 Apr 2021 16:27:34 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 153
Message-ID: <60706457$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.119.129
X-Trace: 1617978456 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 551 83.30.119.129:62505
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 7149
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2692934
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1vhbwijjoamyn$....@m...org...
Fri, 9 Apr 2021 15:16:57 +0200, J.F.
>> no tak, 3*10km dziennie, i sie 20kkm uzbiera.
>Ja spokojnie 30km na jednym ładowaniu przejeżdżam.
No to juz jakbys tak mial 30km do pracy w jedna strone, to klopot.
>>>> Kiedys zacznie.
>>>Tylko jeśli zakładasz brak rozwoju technologii.
>> Technologia tu nie pomoze - musi byc powod do jej stosowania.
>Zakładasz że zabraknie surowców opierając się na obecnej technologii,
>choć
>statystyki wydobycia i złóż mówią że nie zabraknie materiałów do
>produkcji
>baterii na rzecz EV, czego dowodem jest także spadek cen tychże
>baterii.
Ok, zle zrozumialem.
Tak czy inaczej - surowce na baterie sie kiedys skoncza.
Chyba, ze jakies krzemowe czy sodowo-chlorkowe baterie wymyslisz.
Trzeba bedzie recykling uruchomic.
>> A jedna z technologii jest wlasnie wodorowa :-P
>Ale ona jest bardziej ułomna niż baterie, dlatego nikt, poza Toyotą,
>w
>wodór nie idzie (ba, wszyscy którzy nad tym pracowali projekty
>porzucili (z
>"niznanych przyczyn") i wypuszczają EV.
Poczekamy, zobaczymy.
>> Moze i racja - w Australii wegiel tani.
>> Ale inne technologie juz moga lepiej sobie radzic.
>> Poza tym mieli tam jakies szczytowo-pompowe, a teraz maja za malo
>> :-)
>Ja się zgadzam, że energię z OZE (PV, wiatraki) trzeba zacząć
>skutecznie
>magazynować.
To ma kilka poziomow.
Taki chwilowy, bo chmurka przeslonila slonce,
nocny - zeby miec prad w nocy, czy sezonowy - zeby miec prad przez
cala zime.
>Wodór, przy rozsnącej ciągle ilości instalacji PV, wydaje się
>mieć sens. Ale tylko jeśli się temu bliżej nie przyjrzeć.
>Magazynowanie,
>poza samym procesem pozyskiwania (mocno stratnym) jest problemem,
>zagrożenie wybuchowe jest problemem.
Bez przesady, gazu uzywamy powszechnie, a wybuchy sa tylko z rzadka.
A jak bedzie wiecej pozarow baterii, to ci zabronia wjezdzac
elektrykiem do garazu pod blokiem ...
>Ta technologia ma bardzo dużo wad.
Duzo potencjalnych wady - ale jak widac po Mirai - dalo sie je
opanowac.
Zostalo troche innych ... baterie tez nie sa bez wad.
>> Osobiscie uwazam, ze codzienne rozladowywanie i ladowanie niszczy
>> bardziej.
>Nie, zdecydowanie bardziej baterię niszczy ciągłe przeładowanie.
Li-ion maja zabezpieczenia, wiec to nie takie "ciagle przeladowanie".
>Optymalny
>zakres pracy to 20-80%. Z tym, że nikt (użytkownicy) tego nie
>pilnuje, w
>tym nie robi tego oprogramowanie (nie można opcjonalnie ustawić pracy
>tylko
>20-80 i ładowania -- bo albo drenuje do zera z lekkim ostrzeżeniem,
>albo
Zalezy gdzie, czasem mozna.
>pcha do 100% i tu już nawet bez ostrzeżenia). Zresztą jak ktoś kupuje
>laptoka i wisi 99% czasu na drucie to dla mnie absurd jest. Po co
>taki
>komputer przenośny skoro stoi jak stacjonarka.
Lapek tanszy :-)
I na urlop mozna zabrac.
I do klienta pojechac, a czasem w polu popracowac na baterii.
No i UPS nie trzeba.
>> A bateria ... wyglada na to, ze ciagnie juz 7 lat.
>> Hm, ciagnie ... pracuje na zasilaczu :-)
>> Ale bez zasilacza tez pracuje.
>Moja też pracuje. 30% daje tego co na początku. To samo z bateriami w
>UPS.
>Niby UPS pokazuje że wytrzyma 1.5h przy obecnym obciążeniu (i tak
>było na
>początku), ale jak prąd znika, to wytrzyma (aktualnie) w porywach 30
>minut.
To i tak masz dobrze, moj (tani zwykly) nie pokazuje ile popracuje,
ale ostatnie wylaczenie pradu pokazalo, ze wcale :-)
>> Mozliwe, ze zasluga Della - ma jakies ustawienia, aby baterii nie
>> ladowac na codzien, tylko czy to ten komputer ...
>Czyli masz naładowaną baterię do 80% tylko czy jednak do 100%?
A *** wie jak naprawde - windows pokazuje 100%, ale wierzyc to mu
przeciez nie mozna.
O ile pamietam, to opis byl jakis taki, ze o ile przecietny laptop po
wlaczeniu zacznie ladowac baterie do pelna,
to tu sprawdzi stan, i nie bedzie ladowal jesli ładunek nie spadnie
ponizej jakiegos progu.
Ale nawet nie jestem pewien, czy to ten laptop, czy jakis inny ...
>>>> Jak mi ktos powie, ze mam co 200km w trasie robic
>>>> godzinny postoj to widze problem :-P
>>>Bo jesteś problematyczny malkontent, ale to już wiadomo od dawna.
>>>:P
>> Po prostu wiem co chce, i to nie jest pare obiadow dziennie :-)
>Nie wiesz, tak samo jak z tym hałasem od silnika który jest na
>pryszcz
>potrzebny w EV z "automatyczną skrzynią" -- ale że się
>przyzwyczaiłeś, to
>sobie nie wyobrażasz inaczej.
Po prostu wiem, ze w cichych autach mi tego brakuje.
Pewnie bym sie szybko przyzwyczail.
Ale wiem tez, ze bardziej mi przeszkadza halas w aucie przy 140 - i to
nie silnik halasuje.
>Niektórzy sobie nie wyobrażają oszczędzania
>wody, czy używania prądu w 2T (puszczanie w taniej taryfie zmywarki,
>pralki
>czy suszarki). Nie, bo nie będą się "ograniczać".
A to halas w nocy ci juz nie przeszkadza ? :-P
A nie kazdy ma samodzielny domek - moze sasiadom przeszkadzac :-P
No ale przeciez masz PV ... to sie przyzwyczaj, ze zmywarke sie
puszcza w samo poludnie, i tylko latem :-P
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.04.21 16:45 RoMan Mandziejewicz
- 09.04.21 17:37 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-13 Lublin => Delphi Programmer <=