-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!news.uzoreto.com!new
s-out.netnews.com!news.alt.net!fdc3.netnews.com!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com
!news.xlned.com!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.c
om!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostra
da.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <604f0684$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
<s2n1t2$dk5$1$Cav@news.chmurka.net>
<604f9d77$0$522$65785112@news.neostrada.pl> <logqbuyhx8dn$.dlg@myjk.org>
<604fa47b$0$526$65785112@news.neostrada.pl> <uctltkly3i9c$.dlg@myjk.org>
Date: Mon, 15 Mar 2021 21:22:34 +0100
Message-ID: <kzm1av3g6g1a$.v6y4cqfu1yma$.dlg@40tude.net>
Lines: 73
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1615839754 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 543 82.143.187.50:55680
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4025
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2692462
[ ukryj nagłówki ]Dnia Mon, 15 Mar 2021 20:17:28 +0100, Myjk napisał(a):
> Mon, 15 Mar 2021 19:16:27 +0100, Marcin N
>> Eee, przesadzasz. Pokazał obliczenia pokazujące, że produkcja wodoru
>> pochłania ledwo około 2x więcej energii niż prąd do baterii - i to
>> uwzględniając sprawność ogniw wodorowych.
>
> Ale to jest jednak dużo,
Zakladajac, ze az tyle. On tam podaje 20% strat na elektrolize wodoru
... i 99% sprawnosci baterii. Ciekawe ile przesadzil z ta sprawnoscia.
> dodatkowo nie da się produkować wodoru w domu tak
> jak da się ładować baterię.
Czemu nie ?
https://www.fuelcellstore.com/water-electrolysis-sys
tem-2_5kw
A nawet nie musisz tego w domu robic - zainstaluj panele na dachu,
prad przekaz do stacji wodorowej :-)
> Tutaj po raz kolejny dochodzimy do głównej
> kwestii, ile tak realnie ludziom NA CO DZIEŃ jest potrzebne zasięgu. Z
> badań wynika że WIĘKSZOŚĆ nie potrzebuje więcej niż 60-100km dziennie, a
> tyle to można sobie "tankować" w domu i to prądem spadowym albo
> bezpośrednio ze słońca (PV).
Ale promujesz hybrydy? Co z tego ile potrzebuje na codzien, jesli
czasem potrzebuje 300km?
>> 2x więcej to bardzo daleko od "kosmicznie dużo". Zwłaszcza, że bardzo
>> często mamy sytuacje w energetyce, gdy produkcja prądu jest za duża i
>> nie ma jak go wykorzystać.
>
> Ale to też mogą realizować baterie ze znacznie wyższą sprawnością niż przy
> wodorze. Po raz kolejny więc wychodzi, że jedyną zaletą wodoru jest
> szybkość "tankowania", bo produckja przez magazynowanie i produkowanie
> prądu to już masakra.
Ale jak baterie? PV w dzien naladuje baterie domowe, ktore w nocy
naladuja baterie w pojezdzie? A ile bedzie strat?
I ile baterie wytrzymaja ?
Sytuacje by diametralnie poprawily wymienne baterie, ale cos nam do
tego daleko.
>> Już dziś cena wodoru jest niska (o czym ględził Pertyn). Poza tym ja nie
>> twierdzę, że ta technologia nie ma wad. Ona rozwiązuje nierozwiązywalny
>> problem elektryków bateryjnych: kosmicznie długi czas ładowania. który
>> dyskwalifikuje je "w trasę".
>
> Nie jest niska, bo tankowanie takiego Miraia kosztuje więcej niż benzyny.
> Dla przykładu ładowanie baterii kosztuje 2x mniej na publicznych
> ładowarkach,a ja ładuję w domu 4x taniej niż benzynę/ON i wodór,
> nie wspominając o prądzie z PV.
Ale czy tak musi byc?
Bo postep sie i tu objawi.
>> Też jestem inżynierem i potrafią wyciągać własne wnioski na różne
>> techniczne tematy. "Od zawsze" miałem zdanie, że elektryki bateryjne to
>> ślepa uliczka i że nigdy nie zastąpią samochodów spalinowych.
>> O wodorze tego dzisiaj nie powiem.
>
> A ja owszem, wodór w samochodach cywilnych to ślepa uliczka, wystarczą
> baterie (w tym należy te baterie wykorzystywać jako rozproszone magazyny
> energii).
Tesla miala taki pomysl, ale im wyszlo, ze nieoplacalne.
Cos chyba za szybko sie te baterie degraduja ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.03.21 22:15 Myjk
- 15.03.21 23:24 J.F.
- 16.03.21 00:38 ii
- 16.03.21 06:58 Cavallino
- 16.03.21 07:01 Cavallino
- 16.03.21 07:03 Cavallino
- 16.03.21 09:45 RoMan Mandziejewicz
- 16.03.21 10:58 T.
- 16.03.21 10:59 T.
- 16.03.21 11:02 T.
- 16.03.21 11:05 T.
- 16.03.21 12:32 Pete
- 16.03.21 12:41 J.F.
- 16.03.21 12:43 J.F.
- 16.03.21 12:47 T.
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=