eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyToyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowyRe: Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!news.uzoreto.com!new
    s-out.netnews.com!news.alt.net!fdc3.netnews.com!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com
    !news.xlned.com!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.c
    om!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostra
    da.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <604f0684$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <s2n1t2$dk5$1$Cav@news.chmurka.net>
    <604f9d77$0$522$65785112@news.neostrada.pl> <logqbuyhx8dn$.dlg@myjk.org>
    <604fa47b$0$526$65785112@news.neostrada.pl> <uctltkly3i9c$.dlg@myjk.org>
    Date: Mon, 15 Mar 2021 21:22:34 +0100
    Message-ID: <kzm1av3g6g1a$.v6y4cqfu1yma$.dlg@40tude.net>
    Lines: 73
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1615839754 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 543 82.143.187.50:55680
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4025
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2692462
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Mon, 15 Mar 2021 20:17:28 +0100, Myjk napisał(a):
    > Mon, 15 Mar 2021 19:16:27 +0100, Marcin N
    >> Eee, przesadzasz. Pokazał obliczenia pokazujące, że produkcja wodoru
    >> pochłania ledwo około 2x więcej energii niż prąd do baterii - i to
    >> uwzględniając sprawność ogniw wodorowych.
    >
    > Ale to jest jednak dużo,

    Zakladajac, ze az tyle. On tam podaje 20% strat na elektrolize wodoru
    ... i 99% sprawnosci baterii. Ciekawe ile przesadzil z ta sprawnoscia.

    > dodatkowo nie da się produkować wodoru w domu tak
    > jak da się ładować baterię.

    Czemu nie ?
    https://www.fuelcellstore.com/water-electrolysis-sys
    tem-2_5kw

    A nawet nie musisz tego w domu robic - zainstaluj panele na dachu,
    prad przekaz do stacji wodorowej :-)

    > Tutaj po raz kolejny dochodzimy do głównej
    > kwestii, ile tak realnie ludziom NA CO DZIEŃ jest potrzebne zasięgu. Z
    > badań wynika że WIĘKSZOŚĆ nie potrzebuje więcej niż 60-100km dziennie, a
    > tyle to można sobie "tankować" w domu i to prądem spadowym albo
    > bezpośrednio ze słońca (PV).

    Ale promujesz hybrydy? Co z tego ile potrzebuje na codzien, jesli
    czasem potrzebuje 300km?

    >> 2x więcej to bardzo daleko od "kosmicznie dużo". Zwłaszcza, że bardzo
    >> często mamy sytuacje w energetyce, gdy produkcja prądu jest za duża i
    >> nie ma jak go wykorzystać.
    >
    > Ale to też mogą realizować baterie ze znacznie wyższą sprawnością niż przy
    > wodorze. Po raz kolejny więc wychodzi, że jedyną zaletą wodoru jest
    > szybkość "tankowania", bo produckja przez magazynowanie i produkowanie
    > prądu to już masakra.

    Ale jak baterie? PV w dzien naladuje baterie domowe, ktore w nocy
    naladuja baterie w pojezdzie? A ile bedzie strat?
    I ile baterie wytrzymaja ?

    Sytuacje by diametralnie poprawily wymienne baterie, ale cos nam do
    tego daleko.

    >> Już dziś cena wodoru jest niska (o czym ględził Pertyn). Poza tym ja nie
    >> twierdzę, że ta technologia nie ma wad. Ona rozwiązuje nierozwiązywalny
    >> problem elektryków bateryjnych: kosmicznie długi czas ładowania. który
    >> dyskwalifikuje je "w trasę".
    >
    > Nie jest niska, bo tankowanie takiego Miraia kosztuje więcej niż benzyny.
    > Dla przykładu ładowanie baterii kosztuje 2x mniej na publicznych
    > ładowarkach,a ja ładuję w domu 4x taniej niż benzynę/ON i wodór,
    > nie wspominając o prądzie z PV.

    Ale czy tak musi byc?
    Bo postep sie i tu objawi.

    >> Też jestem inżynierem i potrafią wyciągać własne wnioski na różne
    >> techniczne tematy. "Od zawsze" miałem zdanie, że elektryki bateryjne to
    >> ślepa uliczka i że nigdy nie zastąpią samochodów spalinowych.
    >> O wodorze tego dzisiaj nie powiem.
    >
    > A ja owszem, wodór w samochodach cywilnych to ślepa uliczka, wystarczą
    > baterie (w tym należy te baterie wykorzystywać jako rozproszone magazyny
    > energii).

    Tesla miala taki pomysl, ale im wyszlo, ze nieoplacalne.
    Cos chyba za szybko sie te baterie degraduja ...

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: