eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyToyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowyRe: Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    Date: Mon, 15 Mar 2021 20:17:28 +0100

    Mon, 15 Mar 2021 19:16:27 +0100, Marcin N

    > Eee, przesadzasz. Pokazał obliczenia pokazujące, że produkcja wodoru
    > pochłania ledwo około 2x więcej energii niż prąd do baterii - i to
    > uwzględniając sprawność ogniw wodorowych.

    Ale to jest jednak dużo, dodatkowo nie da się produkować wodoru w domu tak
    jak da się ładować baterię. Tutaj po raz kolejny dochodzimy do głównej
    kwestii, ile tak realnie ludziom NA CO DZIEŃ jest potrzebne zasięgu. Z
    badań wynika że WIĘKSZOŚĆ nie potrzebuje więcej niż 60-100km dziennie, a
    tyle to można sobie "tankować" w domu i to prądem spadowym albo
    bezpośrednio ze słońca (PV).

    > 2x więcej to bardzo daleko od "kosmicznie dużo". Zwłaszcza, że bardzo
    > często mamy sytuacje w energetyce, gdy produkcja prądu jest za duża i
    > nie ma jak go wykorzystać.

    Ale to też mogą realizować baterie ze znacznie wyższą sprawnością niż przy
    wodorze. Po raz kolejny więc wychodzi, że jedyną zaletą wodoru jest
    szybkość "tankowania", bo produckja przez magazynowanie i produkowanie
    prądu to już masakra.

    > Już dziś cena wodoru jest niska (o czym ględził Pertyn). Poza tym ja nie
    > twierdzę, że ta technologia nie ma wad. Ona rozwiązuje nierozwiązywalny
    > problem elektryków bateryjnych: kosmicznie długi czas ładowania. który
    > dyskwalifikuje je "w trasę".

    Nie jest niska, bo tankowanie takiego Miraia kosztuje więcej niż benzyny.
    Dla przykładu ładowanie baterii kosztuje 2x mniej na publicznych
    ładowarkach,a ja ładuję w domu 4x taniej niż benzynę/ON i wodór,
    nie wspominając o prądzie z PV.

    > Też jestem inżynierem i potrafią wyciągać własne wnioski na różne
    > techniczne tematy. "Od zawsze" miałem zdanie, że elektryki bateryjne to
    > ślepa uliczka i że nigdy nie zastąpią samochodów spalinowych.
    > O wodorze tego dzisiaj nie powiem.

    A ja owszem, wodór w samochodach cywilnych to ślepa uliczka, wystarczą
    baterie (w tym należy te baterie wykorzystywać jako rozproszone magazyny
    energii).

    --
    Pozdor
    Myjk