  • 61. Data: 2010-01-13 14:15:01
    Temat: Re: Tokina -- wystąp!!!
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 13 Jan., 12:42, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "Janko Muzykant" hiiqea$h...@n...onet.pl

    > IMO jakość taka jak mojego, czyli mój nie ucierpiał w wyniku trzęsień i upadków.
    > Najwyraźniej tego obiektywu (pewnie nie tylko tego) nie warto domykać zbyt mocno.
    > Postaram się popolować na F5.6 (lub nawet na większej dziurce z mniejszą ogniskową)
    > i porównam. :) Na razie mam fotki testowe ,,dzisiejsze'' i nietestowe sprzed prawie
    > dwóch lat, które nie wykazują uszkodzeń tego mego obiektywu.
    >
    > Dziękuję. :)
    >
    > --

    powiedz na jakich czasach robiles zdjecia przy przyslonie 11 na 18 mm
    a na jakich przy 55 mm i sprawa bedzie jasna.

  • 62. Data: 2010-01-13 14:33:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" 1...@l...goo
    glegroups.com

    : ten obiektyw zachowuje sie klasycznie.
    : max rozdzielczosci osiaga przy przyslonie przymknietej o ok 2 st.
    : na krotk m koncu bedzie to ok 5,6 na dlugim ok 11 na srodkowym
    : zakresie ok 8.

    No właśnie -- nie. :) Poniżej zdjęcia wykonane przed chwilą. :)
    Garaż 14 to mój garaż, ale te dwa samochody nie są moje. :)

    http://eneuel.comyr.com/zyciowa_pasja/

    RAWki w drodze. :) Dziurka największa. :)
    Oczywiście kitowy 18-55mm i C 450 D.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 63. Data: 2010-01-13 14:35:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" f...@j...goog
    legroups.com

    > Nie pieprz jak nie wiesz jak.

    : chopie ... bez komentarza.
    : nie powiem co juz u ciebie nie zna granic.

    Ten obiektyw naprawdę nie lubi domykania.

    pod wzgledemn wypisywanych dyrdymalow to jestes bezkonkurencyjny

    2X2Y -- proponuję szklankę zimnego mleka. :)
    Mleko jest coraz droższe... Muszę wciąż szukać tanich źródeł...
    Dojdzie do tego, że będę płacił 170 groszy za litr w detalu? ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 64. Data: 2010-01-13 14:38:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hikgsk$gda$...@n...onet.pl

    > No i gdzie te Twoje straszne aberracje i nieostrości?

    Naprawdę go nie warto domykać. :)

    > Czasem mam wrażenie, że narzeka się więcej niż to warte. Kit Canona jest dziś
    średniej klasy szkłem, które 10 lat temu
    > wywoływałoby powszechny zachwyt. Daleko mu do legend zła wszelkiego powtarzanych
    przez zakompleksionych samców, którzy dobrego
    > zdjęcia w życiu nie zrobili.

    I teraz pytanie -- warto tego Tamrona 17-50 mm?
    Kosztuje ze 2 tałzeny... Jakość nie będzie szokująco lepsza...

    > Domykanie go powyżej 5,6 nie ma sensu. Mówiłem o tym od początku.

    No właśnie. A ja domykałem od dłuższego już czasu...
    I to [domykanie] było/jest błędem. :)
    Teraz będę pstrykał na otwartym. :)
    (lub lekko domkniętym)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 65. Data: 2010-01-13 14:40:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" 9...@2...goog
    legroups.com

    : powiedz na jakich czasach robiles zdjecia przy przyslonie 11 na 18 mm
    : a na jakich przy 55 mm i sprawa bedzie jasna.

    Jak chlaśniesz fleszem -- nie będzie ani trochę poruszenia. :)
    A ja mam masę takich fotek -- EX II 580 i dość mocno domknięty
    obiektyw. :) Może nie aż do F18, ale do F8 i do F11...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 66. Data: 2010-01-13 15:11:27
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 13 Jan., 15:40, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "XX YY" 9...@2...goog
    legroups.com

> [...]
    > A ja mam masę takich fotek -- EX II 580 i dość mocno domknięty
    > obiektyw. :) Może nie aż do F18, ale do F8 i do F11...

      ._.                           .-.

    jak chlasnies flashem to oczywiscie poruszenie moze byc , zalezy od
    swiatla otoczenia i automatyki jaki dobrala czas , jesli nie ustaliles
    tego czasu na 1/200 sek . ( np autopmatyka dobiera czasami i 1/60
    albo 1 / 30 sek ) wtedy mimo flasha moze wystapic lekkie poruszenie
    identyfikowalne jako gorsza ostrosc.

    ale jesli w trakcie ostrzenia lampa wysylala czerwonego pilota , to
    w tych warunkach canony ostrza zdecydowanie za krotko. nie ma
    najmniejszej watpliwosci.Szansa na ostre zdjecie jest minimalna.
    F8 i f11 w tym "obiektywie " nie sa przesadnymi przyslonami. dla 55 mm
    optimum z przeciecia krzywych dyfrakcji i rozdzilczosci jest w
    zakresie 11. wiec zauwazalna przyczyna nieostosci nie lezy w
    przyslonie bezposrednio .
    z 16 lub 22 nie ma co przesadzac , chyba ze musi byc odpowiednio duza
    GO.

    im wczesniej rozstaniesz sie z tym obiektywem tym wczesnij pozbedziesz
    sie bolu gowy.
    ten obiektyw to rozwiazanie dorazne.
    co chesz robic z obiektywem o jasnosci 5,6 ?

    kupuj jasny .przy ograniczonym budzecie bralbym wielokrotnie
    sprawdzony 17-50/2,8 tamron bez VC
    sciemnic zawsze mozesz , rozjasnic ponad sile swiatla nie.

    bez ograniczen budgetowych bralbym 17-55 /2,8 IS canona - jak szalec
    to pelna gemba.

  • 67. Data: 2010-01-13 15:20:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" 7...@r...goog
[...]

    Nie kombinuj. :) Tryb M, czas 1/200 s (to nie Zenith z 1/30) i brak
    światła zastanego lub tegoż zastanego prawie/praktycznie brak. :)

    : ale jesli w trakcie ostrzenia lampa wysylala czerwonego pilota , to
    : w tych warunkach canony ostrza zdecydowanie za krotko. nie ma

    Marudzisz. :) Ostrzy dobrze. :) Jest na przykład problem z aberracją chromatyczną. :)

    : kupuj jasny .przy ograniczonym budzecie bralbym wielokrotnie
    : sprawdzony 17-50/2,8 tamron bez VC
    : sciemnic zawsze mozesz , rozjasnic ponad sile swiatla nie.

    Rozpatruję ten, ale z VC. :)

    : bez ograniczen budgetowych bralbym 17-55 /2,8 IS canona - jak szalec to pelna
    gemba.

    Kit od C 40 D?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 68. Data: 2010-01-13 15:35:43
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > : ale jesli  w trakcie ostrzenia  lampa wysylala czerwonego pilota , to
    > : w tych warunkach canony ostrza zdecydowanie za krotko. nie ma
    >
    > Marudzisz. :) Ostrzy dobrze. :) Jest na przykład problem z aberracją chromatyczną.
    :)

    nie ma takiej mozliwosci.
    jesli ostrzy dobrze na swiatlo czerwonym to nie moze dobrze w swietle
    bialym.
    sprawdzone ponad wszelka watpliwosc w 3 typach canona - zawsze ta sama
    tendencja.
    rozwiazan konstrukcyjnych i mozliwosci technicznych nie zmieniesz.

    > : kupuj jasny  .przy ograniczonym budzecie bralbym wielokrotnie
    > : sprawdzony 17-50/2,8 tamron bez VC
    > : sciemnic zawsze mozesz , rozjasnic ponad sile  swiatla nie.
    >
    > Rozpatruję ten, ale z VC. :)

    to sie pospiesz z rozpatrywaniem , zebys zdazyl kupic zanim wyjdzie z
    produkcji. :-)))))))

  • 69. Data: 2010-01-13 15:51:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" e...@m...goo
    glegroups.com

> [...]

    : rozwiazan konstrukcyjnych i mozliwosci technicznych nie zmieniesz.

    Istotnie -- piszesz ciekawe rzeczy, choć... Ciekawe_inaczej, bo (przepraszam)
    bredzisz. :)

> [...]

    > Rozpatruję ten, ale z VC. :)

    : to sie pospiesz z rozpatrywaniem , zebys zdazyl kupic zanim wyjdzie z produkcji.
    :-)))))))

    Wolę kupować bez pośpiechu. :) Jeśli wychodzi z produkcji -- jest jakiś słaby. :)
    Wolę szkła z przyszłością. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 70. Data: 2010-01-13 16:09:08
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Istotnie -- piszesz ciekawe rzeczy, cho ... Ciekawe_inaczej, bo (przepraszam)
    bredzisz. :)

    oczywiscie ze bredze .tutaj jest wykresik bedacy dowodem tych bredni.

    http://picasaweb.google.at/fotografie25/PomiarObiekt
    ywow#5314505585447398546

    takich wykresow mam pare rowniez dla podswietlania tablicy swiatlem
    czerwonym z pilota lampy i swiatlem bialym.
    i odkad o tym wiem przypadkowo robia i sie zdjecia ostre , dzieki
    bredzeniu.
    w stanie swiadomosci pelnej wychodzily nieostro.