  • 11. Data: 2010-01-10 15:47:56
    Temat: Re: Tokina -- wystąp!!!
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Wykresy zdają się potwierdzać to, co wiem o obiektywach.

    Potwierdzają, ale czasem ten sam wykres to w praktyce dwa różne
    rysowania - zjawisk jest więcej niż prosty rysunek z rozdzielczościami.

    > Sample... Kit Canona daje makabryczną aberrację chromatyczną,

    A nie makabryczną lecz przeciętną. Np. słynne jasne Tokiny miały
    makabryczną ac.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 12. Data: 2010-01-10 15:51:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hicsrf$4av$...@n...onet.pl

    > Potwierdzają, ale czasem ten sam wykres to w praktyce dwa różne rysowania - zjawisk
    jest więcej niż prosty rysunek z
    > rozdzielczościami.

    To prawda.

    > A nie makabryczną lecz przeciętną. Np. słynne jasne Tokiny miały makabryczną ac.

    Ja mam ten obiektyw i twierdzę, że jest marny.
    Już IS 70-300 jest lepszy od niego, ale też słaby,
    choć od biedy na amatorski, z dolnej półki, może być.

    -=-

    Natomiast CHYBA C 500 D ma znacznie lepszą matrycę od C 450 D.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2010-01-10 16:00:37
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Natomiast CHYBA C 500 D ma znacznie lepszą matrycę od C 450 D.

    Różnica prawie żadna (lepszość wynika z różnic rozdzielczości), nawet
    gdzieś tam mam kilka identycznych ujęć obydwoma. Od 400D różnice są
    niewielkie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /siedzę tu sobie garbaty i chudy, choć z brzuchem i odgrzaną pizzę zażeram/

  • 14. Data: 2010-01-10 16:11:59
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 10 Jan., 16:09, "Eneuel Leszek Ciszewski"
> [...]
    >
    > -=-
    >
    > Wykresy zdają się potwierdzać to, co wiem o obiektywach.
    > Niestety nie mm dużego doświadczenia, ale to, co wiem
    > o niektórych obiektywach, pokrywa się z wykresami.
    >
    > Co więcej -- to, co Wy piszecie o niektórych obiektywach także
    > pokrywa się z tymi (i innymi) wykresami. Akurat te wykresy chyba
    > powstały w wyniku robienia zdjęć.
    >
    > -=-
    >
    > Sample... Kit Canona daje makabryczną aberrację chromatyczną,
    > a widzę, że wspomniany Tamron daje ładne fotki -- niestety
    > być może te fotki zostały celowo dobrane. ;)

    ba-dap/wyst-rz-3.jpg
    >  http://imagegallery.koon.pl/wp-content/gallery/rzez
    ba-dap/wyst-rz-1.jpg

    > Wykresy zdają się potwierdzać różnice w aberracjach.

    mialem tokine w wersji pro i jest jak wszystkie tokiny.

    mechanicznie - pancerna. wspaniale , precyzyjne wykonanie.
    obiektyw przez to duzy i ciezki . czy potrzeba?
    optycznie o ile pamietam byl spoko , ale nie rewelacyjny, w sumie z
    tego powodu go sprzedalem. troche przymydlal na pelnej dziurze.
    ( a kupilem go wlasnie ze wzgledu na jasnosc 2,8 w calym zakresie
    ogniskowyc)
    oczywiscie nie znam wszystkich tokin , sa byc moze jakies male i
    lekki , moze i z dobra optyka .
    AF mial na silnik elektromagnetyczny ,

    o ile nie ma sie jakies dokladnej wskazowki od uzytkownika jakiegos
    okreslonego modelu to nie wiedze powodu poszukiwania wsrod tokin.

    jesli chcesz zamienic kita 18-55 to nie wiem czy znajdziesz bardziej
    oprtymalne rozwiazanie od tamrona 17-50/2,8
    stosunek jakosci do ceny jest rewelacyjny. Obiektyw o duzo wyzszj
    kulturze wykonania niz wymieniony kitowy - sa w wersji z VC i bez .
    tutaj mialbym dylemat - raczej sklonilbym sie do wersji bez VC gdyz
    mniejsza i lzejsza , do tego troche tansza , a skutecznosc tego VC nie
    jest najwyzsza , byc moze trzeba poczekac na nastepna wersje. W
    praktyce po roku uzytkowania nie odczulem braku VC w tym obiektywie ,
    tym bardziej ze na pelnej dziurze ten obiektyw rysuje swietnie , nie
    pojawia sie mydlenie czy cos w tym rodzaju.

    mechanicznie nie jest to obiektyw na cale zycie , ale tragedii nie
    ma.
    W sumie zakup tego obiektywu uwazam osobiscie za moj najlepszy zakup
    fotograficzny w zakresie sprzetu w roku 2009.

  • 15. Data: 2010-01-10 16:40:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hictj8$6f4$...@n...onet.pl

    > Różnica prawie żadna (lepszość wynika z różnic rozdzielczości), nawet gdzieś tam
    mam kilka identycznych ujęć obydwoma. Od 400D
    > różnice są niewielkie.

    Może i tak.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2010-01-10 18:02:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hicsrf$4av$...@n...onet.pl

    > A nie makabryczną lecz przeciętną. Np. słynne jasne Tokiny miały makabryczną ac.

    Może jeszcze coś. Przeanalizowałem swoje zdjęcia (brzmi śmiesznie?)
    oraz wykresy (wyniki zdają się potwierdzać) i doszedłem do wniosku,
    że najlepszą jakość uzyskuje przy przesłonach:

    IS 18-55 5.6; 8 dla 55
    IS 70-300 5.6 i 8; 8 dla 300

    podczas gdy zazwyczaj celowałem w wyższe przesłony -- najwyraźniej
    niepotrzebnie. Tak od 7 do 11 dla krótszego i 8 do 11 dla dłuższego.

    Teraz pytanie do Ciebie:

    -- Czy Ty, mając tego krótkiego ISa, możesz podzielić się swoimi
    spostrzeżeniami dotyczącymi jakości tak zwanego odwzorowania?

    Świadome kreowanie ;) głębi ostrości nie interesuje mnie w tej
    chwili. Jedynie interesuje mnie teraz najlepsza jakość zdjęcia.
    Może nawet nie jakość a ostrość i brak AC.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2010-01-10 18:25:59
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

> [...]
    >
    > IS 18-55 5.6; 8 dla 55
    > IS 70-300 5.6 i 8; 8 dla 300
    >
    > podczas gdy zazwyczaj celowałem w wyższe przesłony -- najwyraźniej

    Bo większe zżera dyfrakcja. Przy tych gęstościach pikseli to się już
    robi powyżej f=8.

    > -- Czy Ty, mając tego krótkiego ISa, możesz podzielić się swoimi
    > spostrzeżeniami dotyczącymi jakości tak zwanego odwzorowania?

    Jest nijakie. Tzn. poprawne, ale dość ''kompaktowy'' obraz z tego. Można
    stanąć na głowie z ostrzeniem w szopie i nic się nie wyciągnie. Domykać
    właściwie nie ma sensu więcej niż przy 5,6 (czyli na tele nic), bo
    jakość z tego nie rośnie. To taka nowa budowa ciemnych obiektywów od
    kilku lat, nie oferują szalonych rozdzielczości, ale za to nie trzeba
    ich domykać. Lustro z kitem nie ma sensu wobec lepszego współczesnego
    kompaktu - mniej dźwigania, obraz taki sam. Różnice są w wysokich iso.

    > Świadome kreowanie ;) głębi ostrości nie interesuje mnie w tej
    > chwili. Jedynie interesuje mnie teraz najlepsza jakość zdjęcia.
    > Może nawet nie jakość a ostrość i brak AC.

    Najlepsza jakość to wybrane jasne obiektywy (ale i 24-105), albo jakieś
    Heliosy i podobne.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /drogie omo, wyprałem i jest czyste, i białe, i wzruszyłem się to piszę/

  • 18. Data: 2010-01-10 18:38:18
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 10 Jan., 19:02, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "Janko Muzykant" hicsrf$4...@n...onet.pl

    > Mo e jeszcze co . Przeanalizowa em swoje zdj cia (brzmi miesznie?)
    > oraz wykresy (wyniki zdaj si potwierdza ) i doszed em do wniosku,
    > e najlepsz jako uzyskuje przy przes onach:
    >
    >     IS 18-55  5.6;      8 dla 55
    >     IS 70-300 5.6 i 8;  8 dla 300

    na tych ogniskwych rozdzielczosc zaczyna spadac od przyslony ok 8,0

    jesli chcesz miec wysoko razdzielczosc to nie ma potrzeby przymykac
    wyzej.

    w 90 % obiektywow osiaga najwyzsza rozdzielczosc na przyslonach 5,6 -
    8,0.

    ze wzrostem ogniskowych przesuwa sie to troche w kierunku wiekswzych
    przyslon.
    b dobrze skorygowane obiektywy osiagaja max rozdzielczosci wczesniej.
    Im lepsza korekcja tym wczesniej , ale to indywidalna spraa objektywu
    w jaki sposob.

  • 19. Data: 2010-01-10 18:40:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hid63r$ufu$...@n...onet.pl

    > Bo większe zżera dyfrakcja.

    Teorię zna każdy. :) Gorzej z praktyczną wiedzą. :)

    > Przy tych gęstościach pikseli to się już robi powyżej f=8.

    Chyba tak. Ja myślałem, że optymalnie jest na F11 -- szkoda...
    Dopiero dogłębne ;) studiowanie samochodów (zdjęć z samochodami)
    dało mi wiele do myślenia. :) A fotografowałem te samochody od
    niechcenia, byle jak, więc i nie zamykałem przesłony... :)

    Później skonfrontowałem swoje spostrzeżenia z wynikami testów i z wykresami.
    Aż w końcu zapytałem Ciebie.

    > Jest nijakie. Tzn. poprawne, ale dość ''kompaktowy'' obraz z tego. Można stanąć na
    głowie z ostrzeniem w szopie i nic się nie
    > wyciągnie.

    Można korygować lokalnie AC. Jest to pracochłonne.

> [...]
    ich domykać. Lustro z kitem nie ma sensu wobec
    > lepszego współczesnego kompaktu - mniej dźwigania, obraz taki sam. Różnice są w

    A ten Tamron 17-50 jest o niebo lepszy? Wykresy mówią, że
    nie tak strasznie, zważywszy wydatek 2 tysięcy złotych.

    > Najlepsza jakość to wybrane jasne obiektywy (ale i 24-105), albo jakieś Heliosy i
    podobne.

    Nie mam Heliosów. Marzenie ściętej głowy!!! W tamtych latach zachwycaliśmy
    się Canonami i Pentaksami czy Vivitarami... Do głowy człowiekowi nie
    przychodziło, że ZSRR produkuje dobre (choć rzecz jasna bez AF) szkła. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2010-01-10 18:51:19
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    kurdybanek pisze:
    > PS.
    >
    > 450d to bardzo dobry aparat i pewnie przez najbliższy rok czy dwa nie będzie
    > najmniejszego sensu wymiany na cokolwiek innego. Więc raczej można spokojnie
    > inwestować w szkła EF-S :)

    Widziałeś, jak szumi matryca 450D?
    A widziałeś szumy matrycy D5000?